Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Mila była by definiowana opcja pokazywania długich(np. północny zachód), lub krótkich(np: nw) standardowych kierunków wyjść.
Oczywiście można to sobie zrobić za pomocą skryptu, ale taka opcja definiowana w mudzie, była by łatwiej dostępna.
Jest znacznie bardziej czytelna, szczególnie w natłoku tekstu jaki czytamy.
Oczywiście można to sobie zrobić za pomocą skryptu, ale taka opcja definiowana w mudzie, była by łatwiej dostępna.
Jest znacznie bardziej czytelna, szczególnie w natłoku tekstu jaki czytamy.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Bardziej przydało by się pokazywanie i uproszczenie niestandardowych wyjść.
Nic tak nie wkurza, jak kiedy wejdziesz do lochów pełnych potworów i musisz głowić się, jaką komendą się wychodzi...
wejdz po drabince
Słucham?
wejdz na gore
Słucham?
Jestes ranny
wejdz na gore po drabince
Słucham?
Jestec ciezko ranny
wejdz po drabince na gore
Uciekles brzydkiemu upiorowi, zgnilemu zombiemu i komus tam.
Jak by nie moglo byc po prostu "gora". Gra nie powinna chyba polegac na odgadnieciu najdurniejszej komendy wymyslonej przez wiza. A jesli juz, to jakies podpowiedzi... W wielu miejscach sa ale zdarzaja sie jeszcze takie kwiatki jak napisalem.
Nic tak nie wkurza, jak kiedy wejdziesz do lochów pełnych potworów i musisz głowić się, jaką komendą się wychodzi...
wejdz po drabince
Słucham?
wejdz na gore
Słucham?
Jestes ranny
wejdz na gore po drabince
Słucham?
Jestec ciezko ranny
wejdz po drabince na gore
Uciekles brzydkiemu upiorowi, zgnilemu zombiemu i komus tam.
Jak by nie moglo byc po prostu "gora". Gra nie powinna chyba polegac na odgadnieciu najdurniejszej komendy wymyslonej przez wiza. A jesli juz, to jakies podpowiedzi... W wielu miejscach sa ale zdarzaja sie jeszcze takie kwiatki jak napisalem.
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
A widziales kiedys mistrza gry, ktory na sesji rpg opisuje otoczenie mowiac: Widzicie wyjscia na n, s, e, ne, u. ?
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
A co ma piernik do wiatraka? To nie jest gra RPG tylko MUD i poruszany problem jest problemem technicznym, który z definicji w prawdziwym RPG nie występuje. Nie słyszałem tym bardziej, żeby MG powiedział: niestety, nie udało ci się wsunąć do dziury, bo trzeba było się ZEŚLIZGNĄĆ.
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
To jest RPG, wydaje mi sie ze mud jest wlasnie po to zeby zastepowal graczom mistrza gry opisujac otoczenie i sytuacje.
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Wyobraźmy sobie zatem sytuację następującą... Sesja RPG, gracze zbierają się przy stole, kosteczki walają się tu i ówdzie...
MG: Przemierzacie szczyty Gór (przykładowo) Krańca Świata. Nagle dochodzicie do skalnej ściany, która uniemożliwia Wam udanie się w dalszą drogę. Na wysokości około trzech metrów widzicie skalną półkę.
G1: Wspinam się na skalną półkę!
MG: Niestety, nie jesteś w stanie tego zrobić.
G2: No to może podstawię nóżkę wątłej, dwumetrowej elfce, by mogła tam się wciągnąć?
MG: Niestety, nie wydaje Ci się, żeby było to możliwe.
(Pół godziny kombinowania, łącznie z pomysłami wykopania tunelu łyżeczkami, które gracze z całą pewnością przecież mają w swoich zestawach podróżnika)
Gracze: Poddajemy się, wracajmy.
Po sesji
Gracze: No ale jak to, o co chodziło z tą półką skalną?!
MG: No tam trzeba było się WDRAPAĆ! Wy się próbowaliście wspinać...
Nie byłbym sobą, gdybym tego nie napisał. Niemniej, moim zdaniem, powinny być wszędzie podpowiedzi. Ja tam kojarzę tylko jedno miejsce (MIEJSCE=/=LOKACJĘ), gdzie nie ma, więc jest chyba dobrze.
MG: Przemierzacie szczyty Gór (przykładowo) Krańca Świata. Nagle dochodzicie do skalnej ściany, która uniemożliwia Wam udanie się w dalszą drogę. Na wysokości około trzech metrów widzicie skalną półkę.
G1: Wspinam się na skalną półkę!
MG: Niestety, nie jesteś w stanie tego zrobić.
G2: No to może podstawię nóżkę wątłej, dwumetrowej elfce, by mogła tam się wciągnąć?
MG: Niestety, nie wydaje Ci się, żeby było to możliwe.
(Pół godziny kombinowania, łącznie z pomysłami wykopania tunelu łyżeczkami, które gracze z całą pewnością przecież mają w swoich zestawach podróżnika)
Gracze: Poddajemy się, wracajmy.
Po sesji
Gracze: No ale jak to, o co chodziło z tą półką skalną?!
MG: No tam trzeba było się WDRAPAĆ! Wy się próbowaliście wspinać...
Nie byłbym sobą, gdybym tego nie napisał. Niemniej, moim zdaniem, powinny być wszędzie podpowiedzi. Ja tam kojarzę tylko jedno miejsce (MIEJSCE=/=LOKACJĘ), gdzie nie ma, więc jest chyba dobrze.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 23 mar 2009 07:29
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
W stosunku to wyżej napisanego miałbym taki pomysł: wprowadzenie komendy 'szukaj przejsc' ('szukaj wyjsc'), która zajmując odpowiednią ilość czasu (pochłaniając manę?) pozwalałaby (warianty):
a) dowiedzieć się ile wyjść jest z danej lokacji (łącznie z niestandardowymi),
b) poznać jedno z wyjść w postaci sugestii (np.: 'Wydaje Ci sie, ze moglbys sie gdzies wdrapac.').
a) dowiedzieć się ile wyjść jest z danej lokacji (łącznie z niestandardowymi),
b) poznać jedno z wyjść w postaci sugestii (np.: 'Wydaje Ci sie, ze moglbys sie gdzies wdrapac.').
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Re up:
W zasadzie to dobry pomysl, ale taka zabawka powinna trafic tylko w rece postaci z zawodem odkrywcy.
W zasadzie to dobry pomysl, ale taka zabawka powinna trafic tylko w rece postaci z zawodem odkrywcy.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Re up:
Nie zapominaj o AJ obieżyświata - może więcej czasu by to zajęło albo mniejsza szansa znalezienia (szansa rośnie poprzez wielokrotne szukanie? )
Nie zapominaj o AJ obieżyświata - może więcej czasu by to zajęło albo mniejsza szansa znalezienia (szansa rośnie poprzez wielokrotne szukanie? )
Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).
Paulie pisze:Re up:
W zasadzie to dobry pomysl, ale taka zabawka powinna trafic tylko w rece postaci z zawodem odkrywcy.
Znakomity pomysł. Zakodować mje to proszę.
Ogre!