Wymuszanie przedstawiania sie
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Blob: wez spojrz kto jest autorem tego tematu i kto zaproponowal wprowadzenie zmian. Potem zacznij rzucac kamieniami w Homerofe. Zakladam ze wymuszal te przedstawienia nie od wczoraj wiec jakos sobie radzil, mysle ze nie bedzie jakos wyjatkow plakal jesli zostanie jak jest, ja zareszta takze nie, bo nie przeszkadza mi to az tak wyjatkowo. Najwazniejsza zas kwestia, dosc juz odbieglismy od tematu, najwyrazniej wszystko juz w temacie zostalo powiedziane skoro zaczely sie osobiste wycieczki i dywagacje na temat wspolpracy czarodziejow i graczy.
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)
"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)
"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Co to zmieni? Dalej ludzie beda wymuszac pierwsza komende.Herenvarno pisze:Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)
"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Dlatego opcja A jest jedyną sensowną i wcale nie musi zabijać erpega.
Czy erpegowcy rzeczywiście stracą sens gry jak będą znali TYLKO I WYŁĄCZNIE IMIĘ spotkanych postaci?
Czy erpegowcy rzeczywiście stracą sens gry jak będą znali TYLKO I WYŁĄCZNIE IMIĘ spotkanych postaci?
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Opcja A jest jak rozwiązywanie problemu kradzieży przez zabranie wszystkim całego dobytku.
W ogóle cały problem proponuję przeanalizować na nowo.
Po pierwsze nie kumam tego motywu z gwałceniem, w jaki sposób jest to bardziej oderwane od świata niż setki innych działań graczy. Przedstawienie się kogoś boli czy jak? Jak każdy będzie zgwałcony domyślnie to będzie lepiej? WTF? (Po co w takim razie opcja A?)
To jest logiczne, klimatyczne i co tylko, że zbrojna grupa spotykając obcego żąda wyjawienia tożsamości, aby móc określić czy "obiekt" nadaje się do zabicia/zwerbowania/zgwałcenia/udzielenia azylu/handlu/itp... Sytuacja staje sie karykaturalna ponieważ zdecydowana większość graczy należy właśnie do zbrojnych grup, bo niebojowe opcje gry są bardzo słabo rozwinięte. Problem nasila komenda kto, która pozwala po prostu monitorować zapamiętane postacie. IMHO to dość niefortunny pomysł, że coś co nadaje się na speca elitarnej gildii magów, jest dostępne dla wszystkich za darmo.
Oddzielny problem stanowią wspólne bazy postaci aktualizowane w czasie rzeczywistym. Przedstawiam się jednej postaci i w magiczny sposób zna mnie pół arki. IMHO psuje to klimat i łamie zasady dotyczące komunikacji pozamudowej oraz udostępniania informacji z założenia niedostępnych dla graczy. Opcja C może zmniejszyć skalę problemu, ale samo jej wprowadzenie byłoby krokiem dość drastycznym.
Ewentualny związek między tymi dwoma zjawiskami pojawił się dopiero gdy odebrano graczom kontrolę nad pamięcią ich postaci. Dlatego ponawiam prośbę o zrewidowanie sprawy, zanim w pochopny sposób zaczniecie likwidować problem który sami stworzyliście.
W ogóle cały problem proponuję przeanalizować na nowo.
Po pierwsze nie kumam tego motywu z gwałceniem, w jaki sposób jest to bardziej oderwane od świata niż setki innych działań graczy. Przedstawienie się kogoś boli czy jak? Jak każdy będzie zgwałcony domyślnie to będzie lepiej? WTF? (Po co w takim razie opcja A?)
To jest logiczne, klimatyczne i co tylko, że zbrojna grupa spotykając obcego żąda wyjawienia tożsamości, aby móc określić czy "obiekt" nadaje się do zabicia/zwerbowania/zgwałcenia/udzielenia azylu/handlu/itp... Sytuacja staje sie karykaturalna ponieważ zdecydowana większość graczy należy właśnie do zbrojnych grup, bo niebojowe opcje gry są bardzo słabo rozwinięte. Problem nasila komenda kto, która pozwala po prostu monitorować zapamiętane postacie. IMHO to dość niefortunny pomysł, że coś co nadaje się na speca elitarnej gildii magów, jest dostępne dla wszystkich za darmo.
Oddzielny problem stanowią wspólne bazy postaci aktualizowane w czasie rzeczywistym. Przedstawiam się jednej postaci i w magiczny sposób zna mnie pół arki. IMHO psuje to klimat i łamie zasady dotyczące komunikacji pozamudowej oraz udostępniania informacji z założenia niedostępnych dla graczy. Opcja C może zmniejszyć skalę problemu, ale samo jej wprowadzenie byłoby krokiem dość drastycznym.
Ewentualny związek między tymi dwoma zjawiskami pojawił się dopiero gdy odebrano graczom kontrolę nad pamięcią ich postaci. Dlatego ponawiam prośbę o zrewidowanie sprawy, zanim w pochopny sposób zaczniecie likwidować problem który sami stworzyliście.
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Ok, jest to logiczne a nawet klimatyczne. Ale to, że po użyciu komedy 'przedstaw się' postać a nie gracz ma 100% pewności, że nie ma nawet mowy o "lewym dowodzie osobistym" i wymuszanie tej komendy a nie toższamosci już nie jest z punktu widzenia postaci ani logiczne ani tymbardziej klimatyczne.Pulp pisze:To jest logiczne, klimatyczne i co tylko, że zbrojna grupa spotykając obcego żąda wyjawienia tożsamości, aby móc określić czy "obiekt" nadaje się do zabicia/zwerbowania/zgwałcenia/udzielenia azylu/handlu/itp...
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem
https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem
https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Byle by to byla jak najciensza nic i nie skonczyla sie wielka awantura, kto komu co zalatwil, czyje propozycje przeszly a czyje nie itd. Ja akurat jestem zwolennikiem szkoly " gramy w to co nam zaproponuja ". Byla masa zmian przy ktorych wiele osob odzegnywalo sie od czci i wiary i obiecalo odejscie, jak widac nalog wzial gore, ludzie sie poprzyzwyczajali, wiele krytykowanych zmian polubili i gramy dalej. Na prawde brak nowych graczy zupelnie nie wynika z jakosci muda. Takie sa po prostu czasy. Dzis juz nikt nie przekona setki osob, zeby kupilo sobie amigi bo amigowanie jest fajne. W epoce swietnych epickich opowiesci 3d nie ma sie co temu dziwic, amiguja i graja w muda juz tylko a) niepoprawni romantycy b) dziwacy c) nalogowcynie mam nic przeciw nici porozumienia na lini Wizz-Gracz.
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Paulie pisze:Co to zmieni? Dalej ludzie beda wymuszac pierwsza komende.Herenvarno pisze:Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)
"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
Jak? Skoro tekst przychodzacy z muda nie bedzie sie roznil niczym?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Blednie zrozumialem na pierwszy rzut oka i zrozumialem, jakoby roznice dalo sie wyczuc inaczej, niz tylko po zniknieciu (lub nie) przedstawionej osoby po wylogowaniu sie takowej.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Wymuszanie przedstawiania sie
Mnie nie przekonuje zadna z opcji w ankiecie, jednak pomysl zaproponowany przez pewna grupe osob, ze zmianami w komendzie kto, wydaje mi sie zdecydowanie najlepszym rozwiazaniem. Nie ma sensu powtarzac argumentow, wiec to niejako glos za opcja, ktorej w ankiecie nie ma.