Strona 255 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 16 paź 2010 18:50
autor: Ghorut
Da się jeszcze bałwany lepić? Próbuję już drugą zimę i nic. Lepię kulkę i nie wiem co z nią dalej zrobić, 'potoczyć' 'toczyć' 'turlać' czy jak?

Re: Porady dla graczy.

: 16 paź 2010 18:57
autor: Coronius
Da się. Ulep kolejną.

Kod: Zaznacz cały

> ulep kule

Zagarniasz dlonmi tyle sniegu, ile jestes w stanie i starajac sie zlepic go razem formujesz sniezna kule.

> ob kule

Utworzona w wyniku polaczenia duzej ilosci sniegu biala kula z pewnoscia moze posluzyc do budowy balwana. Jesli sie ja potoczy, wowczas mozliwe, iz zwiekszy swoja objetosc, a umieszczona na innej w odpowiedniej kolejnosci, pozwoli tworcy zbudowac sniegowa postac.

> potocz kule

Kladziesz dlonie na mala sniegowa kule i zapierajac sie nogami, starasz sie przetoczyc ja dalej, tak aby oblepily ja kolejne warstwy sniegu.


Re: Porady dla graczy.

: 16 paź 2010 20:01
autor: Gorrd
kulkami sie rzuca w kogos a balwna robi sie z kul

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 01:05
autor: Ghorut
Dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam.

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 02:42
autor: Eltan
Khil pisze:Ja mam za to pytanie, jak to teraz jest z ocenianiem parametrow bronii (i zbroji).
1. Czy wywazenie i skutecznosc jest liczone w wartosciach absolutnych, czy tez subiektywnie wobec wartosci bazowej danej bronii, np. calkiem skuteczny kiepski miecz < srednio skuteczny lepszy (podle starego sysytemu).
2. Jaki jest margines bledu w ocenianiu przy umie z GP (~30)?
Ad. 1: Zobacz tutaj:

viewtopic.php?f=4&t=3&start=410

Po lekturze tego wnioskuje że każdy przedmiot składa się z wartości bazowej, takiej samej dla każdego egzemplarza + losowo dodawanego kawałka, który widzimy w formie oceny ( calkiem skuteczny, raczej skuteczny itp. ). To by się również zgadzało z tym co sprawdziłem empirycznie, na przykład w przypadku zbroi - egzemplarz płytówki z bardzo marną oceną chronił podobnie co dobre rzeczy wyciągnięte skąś a mające sporo lepsze oceny.

Ale jest późno, więc mogłem źle zrozumieć czytając to po jakimś czasie jeszcze raz. Tak samo obserwacje i badania przeprowadzane empirycznie mogą być błędne ;)

P.

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 09:51
autor: Visborg
Na 95% się mylisz, Eltanie. Wyważenie i skuteczność w ocenie dotyczy wszystkich broni z danej kategorii. Doskonale chroniąca ciężka zbroja płytowa i doskonale chroniąca chromowana zbroja płytowa mają taki sam współczynnik (z dokładnością do poziom oceny/los/zakres wartości opisany jedną frazą), natomiast doskonale chroniąca ciężka zbroja chroni dużo lepiej niż doskonale chroniąca lekka zbroja. Adekwatnie, co inne całkiem skuteczny topór a co innego całkiem skuteczny sztylet - natomiast dwa całkiem skuteczne miecze mają mniej więcej taki sam dmg.

: 17 paź 2010 11:54
autor: Paulie
Dorzujac jeszcze jedna opinie, odnosze wrazenie, iz jest dokladnie tak, jak opisal Visborg.

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 14:28
autor: Khil
Ja jednak opcjowalem za pierwszym rozwiazaniem - baza +/- wspolczynnik. Glownie dlatego, ze rozwiazanie proponowane przez Visborga oznacza, ze jedynie, ze "lepsza" bron jest o tylko lepsza dlatego, iz ma wieksza szanse na dobre staty niz inne (jak magiki np, maja zawsze wysokie) - troche to nie erpegowo.
Natomiast mozliwym jeszcze jest, ze gorsze, proste rodzaje broni maja jakis odgorny limi skutecznosc+wywazenie, ktory nie bedzie przekroczony. Przetestowalem kolo 30 prostych stalowych szabli, i zadna nie miala wiecej niz (srednio wywaz. -1 + srednio skut. -1).

Mysle, ze Rafgart byl celowo nieprecyzyjny w opisywaniu tej zmiany. ;)

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 15:43
autor: Visborg
Mowi o wspolczynnikach czy o tym co widzisz oceniajac bron?

Kazda bran ma swoja baze i swoj zakres.
Przy czym np sztylety sa hit 20-70,dmg 10-30,miecze hit 10-50,dmg 20-50. topory hit 5-40, dmg 30-60.

Teraz maly badziwny sztylet losuje sie zawsze z zakresu baza 20/10 plus 5/5 za badziewnosc (niewiele wiecej niz minimum). Fajny wypasiony sztylet ma baza 40/15 plus 30/15 (wiec ma max dla sztyletow mozliwe,przy fuksiarskich rzutach).

Teraz, gdy oceniamy bron, sprawdza w ktorym miejscu zakresu DLA DANEGO TYPU jest ta bron.
Dla sztyletow zakres jest hit 20-70,wiec 20 to wyjatkowo zle wywazony, 70 to genialnie wywazony.
Dla mieczy zakres hita 10-50,wiec adekwatnie, 10 to wyjatkowo zle wywazony, 50 genialnie wywazony miecz.

W zbroi mamy tak samo, przy czym z ktorej skali ocena korzysta zalezy od typu zbroi - lekka/srednia/ciezka. Np lekka broni 10-40, srednia 20-50, ciezka 30-60. Lekka zbroja o wartosci 40 oceniana jestna perfekcyjna,ale ciezka zbroja z wartoscia 40 ledwie na zla.

Oczywiscie konkretne liczby wzialem z glowy, ale sens jest chyba jasny?

Re: Porady dla graczy.

: 17 paź 2010 18:59
autor: Sigard
Khil podazajac Twoim tokiem rozumowania, musimy przyjac istnienie potencjalnie doskonalego bytu, bedacego na przyklad smuklym prostym mieczem, posiadajacym staty 14/14, ktory jednak ze wzgledu na swiat aktualizuje sie jedynie w postaci prostego smuklego miecza o statach 6/7, bedacego jedynie cieniem jego idei. Twierdzac, ze nieerpegowym jest swiat, ktory pozwala lepszym broniom aktualizowac sie pelniej, zapominasz o tym, ze magiczna bron juz ze wzgledu na swoja nature blizsza jest miejscu z ktorego pochodzi, stad sila z jaka przejawia sie ona w naszym swiecie jest wieksza. Nie wydaje mi sie, zeby rzecza smiertelnikow bylo decydowac o tym, czy jest to wlasciwe, czy nie. Pozostaje nam jedynie zaufac zdrowemu rozsadkowi i wybrac sztuke ekwipunku, której ocena sugeruje nam, ze przyladowo 'ten orez jak na miecz jest doskonale wywazony', nie zas 'jak na prosty smukly prosty miecz jest srednio wywazony'. Z prostego wzgledu, iz nie posiadamy wiedzy, o ktorej mowa jest w tym drugim przypadku.