NPC, luzna zbieranina
Re: NPC, luzna zbieranina
@Sivlaryan: Taniec Rhasnetha! ;-) Jak to zostanie zakodowane, to bede zmuszony zmienic zawod przez Ciebie. A tak poza tym to brawa za samozaparcie, mam wrazenie, ze troche czasu nad tym spedziles.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: NPC, luzna zbieranina
Wydaje mi się, że nie da się zakodować opisów uderzeń dwoma mieczami. Znaczy da się, ale byłoby to oszustwo. Przyjrzę się temu nieco bardziej.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: NPC, luzna zbieranina
A czy nie jest tak w szablach zerrikańskich (ekipa Profesora) z Ishtar? Na tym się wzorowałem przy pisaniu ciosów tych mieczy.
Siv.
Siv.
POWER OF FRIENDSHIP
Re: NPC, luzna zbieranina
Tam jest zawsze tak, ze jedna szabla mylisz a druga trafiasz. Nie ma trafiania obiema na raz. Jest parowanie obiema, ale to jest male oszustwo. Tyle ze przy parowaniu to przejdzie, ale przy ciosach jest duzo wiecej komplikacji.
Re: NPC, luzna zbieranina
Uwagi odnośnie opisów ekipy najemników Sivlaryana:
1.
W longu NPCów piszemy jedynie o ubiorze, który dany NPC nie będzie przy sobie posiadał _jako obiektu_. Czyli jak opisujesz wieśniaczka, to możesz wspomnieć, że nosi takie a takie, podarte spodnie czy inszą bluzkę. O ile jeszcze ubrania 'przejdą' to kolczuga już nie - bo co jeżeli ktoś tę kolczugę rozwali CPMem? Można to oczywiście obejść kodowo, by działało jak powinno.
Moim zdaniem jednak, jeżeli zależy Ci na takim opisie, to lepiej owej kolczudze nadać szczególny opis noszenia (który zastąpi "Masz na sobie xyz kolczuge"). Podobnie z innymi obiektami (pochwa z wystającym mieczem - a co jeżeli NPC już owy miecz dobył i nim walczy?)
2.
Acty/combat acty nie mogą dotyczyć przedmiotów posiadanych przez NPCa jak np. broń, ponieważ są zupełnie niezależne od tego co się aktualnie dzieje (poza tym czy jest walka). Nie możesz machać mieczem, który ci przed chwilą wytrącono z dłoni albo który ci zdążył pęknąć.
3.
"symbolem ciemnosci i smierci" - opisujesz to co widzisz, nie interpretacje gracza. Czyli opisujesz wygląd symbolu a to czy ktoś sobie pomyśli, że przypomina mu to ciemność i śmierć, czy pudding czekoladowy, to już od niego zależy.
"przerazajaco smukle" - jak wyżej.
"zadziwia " - podobnie
i inne takie, trzeba się pilnować, żeby nie opisywać odczuć!
4.
Bronie i zbroje trzeba dobierać odpowiednio do NPCów. Skąd najemnicy imperialni mają tak wyrafinowany sprzęt, którym nie powstydziłby się Drachenfels i jego banda? Jeżeli robisz bandę najemników, to powinni mieć w miarę odpowiednią dla nich broń (nie znaczy to, że broń ta będzie kiepska).
5.
Zawsze należy przeczytać opis po jego napisaniu drugi raz, po pewnym odstępie czasowym. Wyłapie się naprawdę multum błędów i głupotek
6.
Na razie nie będzie nowych questów.
I na koniec:
Interpunkcja
1.
W longu NPCów piszemy jedynie o ubiorze, który dany NPC nie będzie przy sobie posiadał _jako obiektu_. Czyli jak opisujesz wieśniaczka, to możesz wspomnieć, że nosi takie a takie, podarte spodnie czy inszą bluzkę. O ile jeszcze ubrania 'przejdą' to kolczuga już nie - bo co jeżeli ktoś tę kolczugę rozwali CPMem? Można to oczywiście obejść kodowo, by działało jak powinno.
Moim zdaniem jednak, jeżeli zależy Ci na takim opisie, to lepiej owej kolczudze nadać szczególny opis noszenia (który zastąpi "Masz na sobie xyz kolczuge"). Podobnie z innymi obiektami (pochwa z wystającym mieczem - a co jeżeli NPC już owy miecz dobył i nim walczy?)
2.
Acty/combat acty nie mogą dotyczyć przedmiotów posiadanych przez NPCa jak np. broń, ponieważ są zupełnie niezależne od tego co się aktualnie dzieje (poza tym czy jest walka). Nie możesz machać mieczem, który ci przed chwilą wytrącono z dłoni albo który ci zdążył pęknąć.
3.
"symbolem ciemnosci i smierci" - opisujesz to co widzisz, nie interpretacje gracza. Czyli opisujesz wygląd symbolu a to czy ktoś sobie pomyśli, że przypomina mu to ciemność i śmierć, czy pudding czekoladowy, to już od niego zależy.
"przerazajaco smukle" - jak wyżej.
"zadziwia " - podobnie
i inne takie, trzeba się pilnować, żeby nie opisywać odczuć!
4.
Bronie i zbroje trzeba dobierać odpowiednio do NPCów. Skąd najemnicy imperialni mają tak wyrafinowany sprzęt, którym nie powstydziłby się Drachenfels i jego banda? Jeżeli robisz bandę najemników, to powinni mieć w miarę odpowiednią dla nich broń (nie znaczy to, że broń ta będzie kiepska).
5.
Zawsze należy przeczytać opis po jego napisaniu drugi raz, po pewnym odstępie czasowym. Wyłapie się naprawdę multum błędów i głupotek
6.
Na razie nie będzie nowych questów.
I na koniec:
Interpunkcja
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: NPC, luzna zbieranina
1. Zapamiętam i postaram się pozmieniać. Poza tym jakby ktoś rozwalił elfce pancerz cpm'em to przecież on z niej nie zlatuje a trzyma się na niej dalej na rzemieniach, tylko jest zniszczony.
2. Zaraz coś poprawię.
3. Jak wyżej.
4. To nie zwykła banda oprychów spod ciemnej gwiazdy zlepiona w coś przypominającego grupę bojową do zabaw ze snotlingami czy mięso armatnie w wojence tylko porządny, szanujący się oddział najemników z krwi i kości. Ludzie, którzy jedli już z niejednego pieca chleb i posiadający własne, rozbudowane historie, których niestety nie mogłem przedstawić w ich opisach ani actach czy pytaniach. Do tego miał mi posłużyć "quest", którego szkic rozrysowałem sobie w głowie. Każdy przedmiot coś u nich znaczył i w jakiś sposób weszli oni w jego posiadanie. Jeśli trzeba to postaram się zmienić na inny ekwipunek, ale to już straci swój smak według mnie.
5. Ciężko czasem wyłapywać swoje błędy a najtrudniej już niestety wtedy kiedy Word podkreśla ci praktycznie wszystko z powodu braku polskich znaków
6. Rozumiem.
Siv.
2. Zaraz coś poprawię.
3. Jak wyżej.
4. To nie zwykła banda oprychów spod ciemnej gwiazdy zlepiona w coś przypominającego grupę bojową do zabaw ze snotlingami czy mięso armatnie w wojence tylko porządny, szanujący się oddział najemników z krwi i kości. Ludzie, którzy jedli już z niejednego pieca chleb i posiadający własne, rozbudowane historie, których niestety nie mogłem przedstawić w ich opisach ani actach czy pytaniach. Do tego miał mi posłużyć "quest", którego szkic rozrysowałem sobie w głowie. Każdy przedmiot coś u nich znaczył i w jakiś sposób weszli oni w jego posiadanie. Jeśli trzeba to postaram się zmienić na inny ekwipunek, ale to już straci swój smak według mnie.
5. Ciężko czasem wyłapywać swoje błędy a najtrudniej już niestety wtedy kiedy Word podkreśla ci praktycznie wszystko z powodu braku polskich znaków
6. Rozumiem.
Siv.
POWER OF FRIENDSHIP
Re: NPC, luzna zbieranina
Nie poprawiaj bo już nie ma sensu
Edit.
Chociaż możesz mi podrzucić poprawione opisy elfki oraz bliźniaków.
A, i dopisać jakąś zbroję dla zwykłych najemników (np. długą kolczugę). Jeżeli miecz vernena miał być jednoręczny, to przyda mu się też tarcza.
Edit.
Chociaż możesz mi podrzucić poprawione opisy elfki oraz bliźniaków.
A, i dopisać jakąś zbroję dla zwykłych najemników (np. długą kolczugę). Jeżeli miecz vernena miał być jednoręczny, to przyda mu się też tarcza.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: NPC, luzna zbieranina
Przydałaby się paroosobowa ekipa do pomocy Landsknechtowi.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: NPC, luzna zbieranina
Piszę dwie osoby, jedna to dumny młodzian rodem z południa - Ildefonso, navajero, posługujący się, jak nazwa wskazuje, navaja, chłopak pełen ideałów. Drugi to Markad de Builin, ale do niego nie mam jeszcze wyklarowanej koncepcji, chociaż jest pomysł na kogoś nieco bogatszego, przynajmniej sprzętowo.
Edit:
Pytanie: czy NPC może mieć hełm w ekwipunku i zakładać go w momencie ataku?
Edit:
Pytanie: czy NPC może mieć hełm w ekwipunku i zakładać go w momencie ataku?
Re: NPC, luzna zbieranina
Może, tylko w takich sytuacjach trzeba rozważyć parę problemów. Np. co jak ktoś go zaatakuje i sobie wyjdzie? Hełm ma zostać na głowie, czy powinien go zdjąć? Itp.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).