Villon pisze: ↑07 sty 2019 11:31
Niestety nikt albo prawie nikt nie podjął tematu: Jak przyciągnąć nowych graczy. Dyskusja toczy się tylko jak zmodyfikować to co jest pod obecnych graczy. Szkoda.
Mylisz się, temat nowych graczy był poruszony tylko sięgnął nieco głębiej niż samo ich "przyciągniecie". Przyciągnąć można reklamą jak to zostało zrobione pare lat temu. Pytanie właściwe to: Jak sprawić, żeby zostali. Na chwilę obecną do świata tak rozbalansowanego można takiego gracza conajwyżej zrazic a chyba nie o to chodzi. Gracz styka się z wysokim progiem wejscia, problemami technicznym (chociaz akurat teraz jest to bardzo ulatwione bo istnieje klient webowy, ktory jest fantastyczny na poczatek i chyba on jako jedyny sprawia, ze ktokolwiek w te gre jeszcze probuje zaczynac grac), a im głebiej wchodzi tym zauwaza kolejne problemy takie jak ogromna roznica pomiedzy graczami, nijakosc stowarzyszen i zwiazane z nimi... "dziwne" sytuacje, nijakosc pvp, nuuuuda i przedewszystkim ogrom czasu jaki na gre trzeba poswiecic. Duzo wiekszy niz na mmo. Dopisz do tego rozbicie sie o mentalnosc graczy - wspominane wczesniej przez Gritte, Lus i pare innych osob - problemy erpegowe i rownanie do szeregu 20 letniej wspolnoty wyobrazonej.
Temat walkowany tutaj od 20 stron sie wyczerpal pokazujac pare ciekawych problemow ponad to co wyzej i zwiazanych z tym, ze gracze sami nie wiedza czego chca.
Z jednej strony od paru lat jest płacz i blagania (zbierane z forum, bilansu i ogolnych rozmow graczy) wznoszone ku gorze o :
- przywrocenie ciosu w plecy. Cios w plecy = wieksza smiertelnosci = obnizenie poziomu powszechnie uznanego za "normalny"
- "zla i przepakowana nikomu niepotrzebna forme". Brak formy na leczenie = wieksza smiertelnosc = obnizenie poziomu powszechnie uznanego za "normalny"
- brak porzadnego pvp. Porzadne pvp = wieksza smiertelnosc = obnizenie poziomu powszechnie uznanego za "normalny"
- cofki i boska interwencje, gdy mamy dramaty, bo nagle jakis spas expiacy miesiacami, bo to jedyne co potrafi na co ma ochote grajac z pracy pada (albo go ktos zabije na idlu) i rzuca gre odstawiajac przy tym rozdzierajaca szopke o tym jak to odchodzi w niesprawiedliwosci i rozpaczy po stracie setek godzin zycia
- zbyt latwe magikowanie/etatowanie i marudzenie na ogolna "nude", bo sie ludzie spasli i dla nich jest za latwo. Gownoburza o Drachenfels, czy wyciaganie magika w 2 osoby albo samotnie itp itd czyli w uproszczeniu o granie w gre multi w trybie singla.
Z drugiej strony przy propozycji nizszego lvlu dostosowanego do istniejacego swiata:
- jest placz i zgrzytanie zebow oraz rejtanowskie gesty - jak tak mozna karac graczy i zabierac im lvl. Lvl jest najwazniejszy. Nie wazne, ze ten lvl nie pasuje do swiata i nie wazne, ze 5 minut wczesniej wolalismy o to, ze chcemy ten lvl stracic bo chcemy walic w plecy i nie miec formy. Do tego zderzenie z mentalnoscia typu "chcesz mi zabrac lvl - pewnie masz bol dupy bo padlas". Kompletny wyobrazni i horyzont myslowy siegajacy co najwyzej ekranu, bo niby jak ktos z wyoboru, nie bolu decyduje sie jednak szanowac swoj czas. Max wielce w zupelnosci wystarczy do gry czy tego chcesz czy nie. Cala reszta to tylko balast ktory splaszcza gre czyniac ja nudna. Od kilku lat nie expie powyzej wielce z wyboru, wole ten czas poswiecic na cos nowego (chocby nowa postac jesli mam na nia pomysl) niz raz po raz konczyc tak samo, ewentualnie grac asekuracyjnie i zanudzic na smierc.
- tysiac i jeden pomyslow na kod, ktorego potrzeba zeby sytuacje zmienic ale tak naprawde to nie wiadomo jaki, a na wszystko trzeba godzin pracy i z jednej strony nie ma tego komu robic, a z drugiej niby jest wiec tez tak do konca nie wiadomo co i jak bo komunikacja graczy z wizami lezy.
Mi wyglada na to, ze gracze zgadzaja sie tylko w jednym - chca czegos. Chociaz gdy sie pyta dokladnie czy chcesz tego i tego to mowia, ze raczej nie... A jak zapyta sie inaczej o to samo to juz mowia ze tak. Ot takie przedziwne nienazwane "cos".
Na moj gust temat sie wyczerpal i dalej prowadzic bedzie tylko do wiekszego gubienia sie we mgle tego co by z jednej strony chcialo, a z drugiej chyba jednak nie. Chcesz rozmawiac o pomyslach z mmo, nowych systemach itp. proszę. Ale to jedynie pisanie dla sztuki. Nic ponadto. Realnie patrząc.