Napotkałem problem z GMCP. Czasami, przy ilości obiektów z modułu Objects (więc graczy i npców) w ilości 7+ wywala dziwne rzeczy (zaraz przejdę do szczegółów). W pierwszej chwili myślałem, że coś spierniczyłem w skryptach, więc testowo odpaliłem takie coś:
Kod: Zaznacz cały
/def -hGMCP _gmcp_received = \
/echo #------------- GMCP START-------------------------------------------#%;\
/echo -p GMCP: %{*} %;\
/echo #------------- GMCP END ---------------------------------------------#
I poszedłem w miejsce gdzie wiedziałem, iż problem może wystąpić. I wystąpił.
Kod: Zaznacz cały
2015-11-24 10:35:05.456206 # n
2015-11-24 10:35:05.504377 # #------------- GMCP START-------------------------------------------#
2015-11-24 10:35:05.504484 # GMCP: room.info {"exits":["polnocny-wschod","poludniowy-wschod","poludnie","wschod","poludniowy-zachod","polnoc","polnocny-zachod","zachod"],"map":{"name":"Nuln","y":39,"domain":"Imperium","x":77}}
2015-11-24 10:35:05.504535 # #------------- GMCP END ---------------------------------------------#
2015-11-24 10:35:05.504289 # Wielki Plac Targowy Nuln.
2015-11-24 10:35:05.504298 # =====] polnocny-wschod, poludniowy-wschod, poludnie, wschod, poludniowy-zachod, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
2015-11-24 10:35:05.504301 # Wiekowa tablica ogloszeniowa.
2015-11-24 10:35:05.504319 # Niska pulchna kobieta, usmiechniety przystojny mezczyzna, powabna ladna kobieta, gruba pulchna kobieta, umorusane jasnowlose dziecko i oszalaly zablizniony mezczyzna.
2015-11-24 10:35:05.842378 # #------------- GMCP START-------------------------------------------#
2015-11-24 10:35:05.842556 # GMCP: objects.nums [282816,6912,6905,6901,6896,6893,6890]
2015-11-24 10:35:05.842643 # #------------- GMCP END ---------------------------------------------#
2015-11-24 10:35:06.836736 # objects.data {"6890":{"desc":"oszalaly zablizniony mezczyzna","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6905":{"desc":"usmiechniety przystojny mezczyzna","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6901":{"desc":"powabna ladna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6893":{"desc":"umorusane jasnowlose dziecko","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6912":{"desc":"niska pulchna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6896":{"desc":"gruba pulchna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":faPowabna ladna kobieta mowi: Czy nie chcialbys aby ktos cie ogrzal?
2015-11-24 10:35:09.259293 # Gruba pulchna kobieta mowi: A wczoraj to zlapali tego mlodego Krugera. On podobno pieciu ludzi zabil!
Wywalone dane z objects.data pojawiają się dopiero po wyskoczeniu dodatkowego eventu na lokacji (w tym przypadku "Powabna ladna kobieta mowi: Czy nie chcialbys aby ktos cie ogrzal?", tak, nie mam na raie włączonego modułu messages, ale sprawdziłem z włączonym sytuacja jest taka sama), do tego czasu gmcp "wisi" (ręczne odpytanie poprzez np. /test gmcp('Objects.Data') nie zmienia tego stanu), dodatkowo te wywalone dane są urwane.
Co dziwne, problem ten nie występuje zawsze.
Jakieś pomysły? Ktoś się z tym spotkał?
[edit]
Problem wygląda poważniej. Przy "drobnej" modyfikacji skryptu:
Kod: Zaznacz cały
/def -hGMCP _gmcp_received = /echo Jakies info GMCP!!!
Efekt wygląda analogicznie, czyli:
Kod: Zaznacz cały
2015-11-24 11:55:26.400864 # =====] zachod i wschod.
2015-11-24 11:55:26.400872 # Powabna mloda kobieta i umorusane jasnowlose dziecko.
2015-11-24 11:55:26.845423 # Jakies info GMCP!!!
2015-11-24 11:55:26.845593 # Jakies info GMCP!!!
2015-11-24 11:55:27.329281 # w
2015-11-24 11:55:27.375438 # Jakies info GMCP!!!
2015-11-24 11:55:27.375372 # Wielki Plac Targowy Nuln.
2015-11-24 11:55:27.375379 # =====] polnocny-wschod, poludniowy-wschod, poludnie, wschod, poludniowy-zachod, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
2015-11-24 11:55:27.375380 # Wiekowa tablica ogloszeniowa.
2015-11-24 11:55:27.375395 # Niska pulchna kobieta, usmiechniety przystojny mezczyzna, powabna ladna kobieta, gruba pulchna kobieta, umorusane jasnowlose dziecko i oszalaly zablizniony mezczyzna.
2015-11-24 11:55:27.841655 # Jakies info GMCP!!!
2015-11-24 11:55:37.430382 # objects.data {"6890":{"desc":"oszalaly zablizniony mezczyzna","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6905":{"desc":"usmiechniety przystojny mezczyzna","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6901":{"desc":"powabna ladna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6893":{"desc":"umorusane jasnowlose dziecko","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6912":{"desc":"niska pulchna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":false,"team":false,"enemy":false,"living":true,"hp":6},"6896":{"desc":"gruba pulchna kobieta","defense_target":false,"attack_num":false,"attack_target":false,"team_leader":faZza rogu niespodziewanie wybiega wielki kocur i rownie szybko znika w okienku najblizszej piwnicy.
Chyba przyjdzie mi się pożegnać z modułem Objects :/