Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Tendril
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2015 19:49

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Tendril »

Rukhar pisze:Tendril zastanów się chwile nad tym co napisałeś. W jaki sposób on oszukuje na zleceniach? Bo potrzebny jest mu potwór, którego akurat nie możesz znaleźć?
a w jaki tam sobie agresor wymyśli 'kwota zamała' / 'zwierzę za trudne do znalezienia' - ciężko sobie wyobrazić podpitego typka, który sobie ubzdurał że ktoś go oszukał itepe

re up:

jasne, że jawnie "dobra" postać nie powinna tak robić, ale chyba w założeniu forum powinno być oddzielone od muda? :P
Awatar użytkownika
Raenn
Posty: 97
Rejestracja: 01 sty 2016 16:27
Lokalizacja: Kraków/Toruń

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Raenn »

Oczywiście, że jest. Dlatego zakładam możliwości że ma to jakiś sens. Nie mniej wasze wypowiedzi budzą sporo wątpliwości i są conajmniej zastanawiające i przykte dla tych, którzy starają się erpegować ładnie jakiś archetyp.
Tendril
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2015 19:49

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Tendril »

Raenn pisze:Oczywiście, że jest. Dlatego zakładam możliwości że ma to jakiś sens. Nie mniej wasze wypowiedzi budzą sporo wątpliwości i są conajmniej zastanawiające i przykte dla tych, którzy starają się erpegować ładnie jakiś archetyp.
czemu 'przykre' dla graczy? Rozumiem, że Twojej postaci - jakby dowiedziała się w grze, że ktoś tam o kim miała dobre zdanie po zmroku morduje bogu ducha winnych ludzi - mogłoby być 'przykro', ale graczowi? c'mon. Fajnie, że są jakieś archetypy i dużo graczy stara się w nie celować, ale przecież postać o 'podwójnej twarzy/moralności/naturze/zwał jak zwał' to też jest dość standardowa sprawa w literaturze (również fantasy) - więc to też swego rodzaju archetyp (a już na pewno nie zasługuje na teksty typu "skąd się urwałeś" tylko dlatego, że chcesz zabić moba, który nie jest częścią oficjalnego expowiska)

Aha - i czemu 'wasze' wypowiedzi - ja tutaj nie planuje żadnych mordów na "tych dobrych" npcach :)
Ilmarin
Posty: 12
Rejestracja: 21 cze 2016 00:00

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Ilmarin »

Raenn:
Pytanie na forum zadałem jako gracz, a nie jako ta konkretna postać. Nie zamierzam zakładać każdorazowo osobnej postaci do osobnego pytania, tylko dlatego, że nie pasuje ono według Waszego szacownego grona do mojej postaci. Nie podoba mi się też, że piszesz na temat mojej postaci rzeczy, które na arce nie są ogólnodostępne.

$7 Zabronione jest rozpowszechnianie z zalozenia niedostepnych dla graczy
informacji. Dotyczy to zarowno mechaniki muda jak tez tozsamosci
wlasciciela postaci i/lub konta. W sytuacji gdy inni gracze wiedza, ze
jakies postaci maja tego samego wlasciciela, bedzie on traktowany jako
osoba odpowiedzialna za wszystkie wynikajace z tego faktu konsekwencje.

Cieszy pewnie nie tylko i mnie, że erpeg jest dla Waszego osadniczego grona tak ważny.
Pozwolę sobie mieć inne zdanie i twierdzić, że wykorzystanie mechaniki muda przy przecinaniu np. borowika, a później kampieniu czekając na granit nie ma nic wspólnego z erpegiem, stąd moje porównanie. W przeciwieństwie do Was nie czuję misji, żeby Was do czegoś przekonywać.

Problem, o którym napisałem na forum ma znaczenie nie tylko dla mojej postaci, ale dla wszystkich, którzy chcą spędzić czas korzystając z tego typu zarobku. To nie jest według mnie normalne, że forma zarobku zostaje wyłączona na czas trwania całej apokalipsy. Proponując "rozwiązania" tego problemu nie wyeliminowałem tych, które mogą nie przypaść Wam do gustu.

Zawsze możecie się wykazać i podpowiedzieć jakieś proste do zakodowania rozwiązanie. Może magowie znajdą trochę czasu i chęci i to naprawią.
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Airhil »

Więcej niż jedno zamówienie?
Awatar użytkownika
Raenn
Posty: 97
Rejestracja: 01 sty 2016 16:27
Lokalizacja: Kraków/Toruń

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Raenn »

Tak naprawdę to również zdradzasz informacje w swoim poście i to dużo dokładniej, niż ja mówiąca o wszystkim "pewne". Chociaż sądzę, że wszyscy wszystko wiedzą w gruncie rzeczy. Miałam na celu możliwie łopatologiczne wyłożenie przyczyny moich wątpliwości... ale trafiła kosa na kamień. Jak ktoś nie chce zrozumieć o co chodzi to nie zrozumie. Bo mówimy o dwóch zupełnie różnych kategoriach chyba jednak. Alternatywnie są takie same, a my wszyscy jesteśmy zbyt tępi by zrozumieć racje drugiej strony.

Jak to w kultowym kawale - stówa się znalazła, ale niesmak pozostał. :lol:

Co do rozwiązania to ja po prostu... problemu nie widzę - jeśli nie uda się przynieść zwierzaka to przecież nagroda rośnie. Więc w czym rzecz? Nie wygrał nikt dziś w lotka, jutro będzie większa sumka do zgarnięcia. Poza tym, jeśli dobrze pamiętam (a może coś mylę) to na początku były zlecenia jedynie na zwierzęta. Takie zwierzętowate a nie potworowate. Myślę, że ze znalezieniem ich w lasach nie byłoby jakiegoś wielkiego problemu. To by była alternatywa, no ale... coś za coś. Pewnie nie poluje się na to tak ciekawie jak prawiesmoki.
Ilmarin
Posty: 12
Rejestracja: 21 cze 2016 00:00

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Ilmarin »

Raenn pisze: Co do rozwiązania to ja po prostu... problemu nie widzę - jeśli nie uda się przynieść zwierzaka to przecież nagroda rośnie. Więc w czym rzecz? Nie wygrał nikt dziś w lotka, jutro będzie większa sumka do zgarnięcia.
Nagroda rośnie, ale tylko do końca apokalipsy.
Nikt jednak jej nie zgarnie, ponieważ zwierzaka nie da się przynieść, gdyż jest w miejscu niedostępnym dla drużyny niosącej klatkę.
I na ten przykład w poprzedniej apokalipsie jako pierwszy zwierzak wylosował się niedostępny widłogon i przez jakoś ponad 6 dni nikt nie mógł zarobić złocisza. Rozumiesz?
Airhil pisze:Więcej niż jedno zamówienie?
Minimalna szansa, ale jednak istnieje, że obydwa stwory trafią się w miejscu niedostępnym.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Ysar »

Ilmarin pisze:Nikt jednak jej nie zgarnie, ponieważ zwierzaka nie da się przynieść, gdyż jest w miejscu niedostępnym dla drużyny niosącej klatkę.
I na ten przykład w poprzedniej apokalipsie jako pierwszy zwierzak wylosował się niedostępny widłogon i przez jakoś ponad 6 dni nikt nie mógł zarobić złocisza. Rozumiesz?
Na mój gust wystarczy zgłosić błąd, że jest zlecenie, a nie da się do miejsca ze zwierzakiem dotrzeć z klatką.
(a już na pewno nie zasługuje na teksty typu "skąd się urwałeś" tylko dlatego, że chcesz zabić moba, który nie jest częścią oficjalnego expowiska)
To standard w przypadku samozwańczych obrońców, ciesz się, że nie dostałeś umoralniających pmów (chyba, że dostałeś to sorry) albo nie próbowano cię zastraszyć, bo ma prawo istnieć tylko jeden archetyp, a cała reszta jest przykra ;)
Awatar użytkownika
Raenn
Posty: 97
Rejestracja: 01 sty 2016 16:27
Lokalizacja: Kraków/Toruń

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Raenn »

Teraz już tak. Poza usunięciem bestii z zapotrzebowania zwierzyńca nie widzę prostego rozwiązania. Można by pewnie oznaczyć tereny niedostępne do wejścia z klatą i wymusić losowanie bestii w terenach, gdzie da się z nią wleźć i to wydaje się najporządniejsze rozwiązanie ale to kupa roboty chyba. Dwa zlecenia jedynie zmniejszą szansę zajścia problemu. Chyba że... dorobić klatce nową funkcję. Z użyciem dwóch lin można by było ją wciągać tam, gdzie trzeba się wspinać i spuszczać tam, gdzie trzeba chodzić. Dorobić do tego garstkę komend i opisów i tyle.

Jedno słowo odnośnie zabijania moba:
nie czujecie, że pobicie kogoś do nieprzytomności po to, żeby potem wziąć od niego pracę jest trochę... no serio to wam nie zgrzyta? Arkadia to dla mnie nie fable (tu wstaw niemal dowolny tytuł gry rpg) gdzie zabijasz sklepikarza, żeby kupić sklep i u tego samego ziomka po respawnie mieć lepsze ceny i na jakimś bugu idlować sobie furtunę. Tzn... no... dalej to gra, ale zawsze myślałam, że nieco bardziej... konsekwentna i realistyczna.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Ysar »

Raenn pisze: Jedno słowo odnośnie zabijania moba:
nie czujecie, że pobicie kogoś do nieprzytomności po to, żeby potem wziąć od niego pracę jest trochę... no serio to wam nie zgrzyta? Arkadia to dla mnie nie fable (tu wstaw niemal dowolny tytuł gry rpg) gdzie zabijasz sklepikarza, żeby kupić sklep i u tego samego ziomka po respawnie mieć lepsze ceny i na jakimś bugu idlować sobie furtunę. Tzn... no... dalej to gra, ale zawsze myślałam, że nieco bardziej... konsekwentna i realistyczna.
Raenn... Jak słusznie zaznaczyłaś Arkadia jest albo nie jest czyms ale - DLA CIEBIE i nie masz żadnego prawa oceniać tego czym dla kogoś innego jest ta gra, albo czym nie jest. Arkadia to gra... komputerowa/fabularna. Gdzie każdy ma dowolność odgrywania. Może grać postać grzeczna/niegrzeczna/morderce/pacyfiste/miłą/nie miłą i masz pelna DOWOLNOść w ramach systemu tego co chcesz odgrywać. Problem zaczyna się gdy gracz zaczyna jechać po graczu, bo uważa, że ten drugi nie odgrywa tak jak by ten pierwszy chciał, gdy wąty gracza zaczynają przenikać na postać, gdy gracz jest oceniany na podstawie swojej postaci, albo... Gdy gracz pójdzie zabić panią w mięsnym bo nie było kaszanki.
Zablokowany