Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Soel
Posty: 51
Rejestracja: 10 mar 2017 10:17

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Soel »

Silkathas pisze:Nie widze wiec potrzeby wprowadzania zmian o ktorych mowicie (bezpiecznie wokol miast a w miastach nietykalnosc), jest to dla mnie wrecz pierdola. I tyle.
Jeśli już do mnie mówisz, to nie dopowiadaj słów, których nie wypowiedziałem. To luźna dyskusja, a jej wyniki zależą już tylko od Czarodziejów, więc się tak nie spinaj.

Jasne, Arkadia "to jest gra w literki, gdzie nie wszystko jest realne", ale ciężko nie zauważyć, że jej twórcy kładą nacisk na jako taką intuicyjność. Bierne zachowanie straży, która stoi obok naparzających się graczy, wydaje mi się dość niezrozumiałe. ;)

PS. Sugeruję założyć oddzielny temat "Płacze na płaczków" i tam wylewać swoją frustrację.


EDIT:
Trochę się zamieszałem. Oczywiście chodziło mi o to, że Arkadia jest intuicyjna. :)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2017 19:03 przez Soel, łącznie zmieniany 1 raz.
Lucien
Posty: 2
Rejestracja: 12 mar 2017 17:45

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Lucien »

Arkadia jest bardzo intuicyjna. Większych ułatwień dla nowych postaci, oraz takich, które nie chcą angażować się w konflikty nie jestem sobie w stanie wyobrazić (uwolnienie zawodów, sprzęt, klient mudowy itp. itd.). To straszne pvp wygląda, tak jak wygląda właśnie dlatego, że jest mocno zaniedbane i mówię to z pozycji gracza, którego nigdy pvp specjalnie nie bawiło.
Awatar użytkownika
Stanno
Posty: 71
Rejestracja: 27 lut 2016 10:10
Lokalizacja: Oberbayern

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Stanno »

Oj Silkathas, przecież nikt tu nie tworzy "problemów", tylko podaje pewne rozwiązania. Naprawdę, nie rozumiem takiego podejścia. Zauważ, że nikt tu nie płacze, po prostu niektórzy twierdzą, że takie a nie inne rozwiązania byłyby rozsądniejsze, w jakiś sposób zgodne z konwencją itp. Nie obchodzi mnie co było 10 lat temu na Arce, tylu graczy, starych wyjadaczy z rozrzewnieniem wspomina jak to było kiedyś ciężko, jak to musieli się namęczyć etc, a mimo to mówią, że "kiedyś było lepiej". Jakakolwiek nie byłaby teraz Arkadia to już tamte czasy nie wrócą, bo i gracze się zmienili. Część się zestarzała, jest wiele nowych, młodych graczy, mających częstokroć nawet poniżej dwudziestu lat. I mi się to bardzo podoba, przecież wszystkie zmiany które wprowadzają Wizowie nie biorą się znikąd, z jakiegoś widzimisię, tylko (tak mi się przynajmniej wydaje) z sugestii samych grających. Ja mam akurat dość ortodoksyjne podejście w wielu sprawach, mnie mechanika rozgrywki mniej interesuje od samych kwestii klimatycznych. I głównie w tym postuluję o miasta takie a nie inne, osobiście uważam, że np likwidacja rasówek, czy uwolnienie zawodów miało zapewne swoje plusy, ale też w konsekwencji ma minusy. A co do tego kto jak chce grać w Arkadię... no cóż, jedni widzą w tej grze wyzwania, jak ktoś napisał wyżej, że "bezpieczne miasta" to my mamy w rzeczywistości, tak są też tacy, którzy mają jakieś swoje większe lub mniejsze wyzwania w innym świecie, a w Arkadii poszukują relaksu, dobrej rozrywki, ciekawych rozmów, zachowań czy akcji. I na szczęście jest to możliwe, w tym względzie Arkadia na pewno poszła w dobrym kierunku. Po prostu można tu zaznać troszkę spokoju. Zważ na to, że wbrew pozorom nie rozleniwiłoby to nikogo, ponieważ jeśli kogoś interesują wyzwania, jakaś adrenalina, sprawdzenie siebie w gąszczu literek, albo ma podejście zadaniowe - to i tak to znajdzie! Naprawdę, poznałem już trochę graczy i widziałem różne podejścia, to jest naprawdę niesamowite. A Arkadia winna łączyć, a nie dzielić! :)
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Silkathas »

Soel pisze:
Silkathas pisze:Nie widze wiec potrzeby wprowadzania zmian o ktorych mowicie (bezpiecznie wokol miast a w miastach nietykalnosc), jest to dla mnie wrecz pierdola. I tyle.
Jeśli już do mnie mówisz, to nie dopowiadaj słów, których nie wypowiedziałem. To luźna dyskusja, a jej wyniki zależą już tylko od Czarodziejów, więc się tak nie spinaj.
Zalecam przeczytac to co zacytowales. Ze wskazaniem na slowo 'mowicie'. Uzylem go do wiekszosci tutaj placzacych (na slaby exp, na exp daleko, na niebezpieczny exp, na nierealne miasta z leniwa straza)



@Stanno : Wszystko co wymieniles mozesz juz zrobic.Zamknac sie w stowarzyszeniu i w spokoju rpgowac do bolu. Wynajac pokoj, zamknac sie w nim i spokojnie robic co Ci sie zywnie podoba. Jest mnostwo skrytek, ukrytych miejsc na arkadii, gdzie ktos pewnie zaglada raz na tydzien lub w ogole, gdzie mozesz miec prywatnosc, spokoj i piekne okolicznosci przyrody. Nie rozumiem do czego POTRZEBNA jest ta UBERgwardia. Po prostu.
Zakodowanie jej zablokowaloby dostep niepowolanym silom do miast. Dwa gongi i nie zyje Czempion jednego z Mrocznych Bogow. Super.
Zauwaz- Arkadia jest RPG. W normalnym RPG moglbys sie zakrasc do miasta kanalami, przez mur, przekupic gwardziste, teleportowac sie itd... tutaj tego nie ma. Wiec zakodowanie takiego czegos blokuje zupelnie dostep do czesci arkadii (normalnie dostepnej dla pewnych grup graczy). Nie pasuje mi to i wytlumaczenie, ze bedzie bardziej klimatycznie nie wystarcza.
Teraz, zeby zakodowac to wszystko tak zeby bylo dobrze (czyli wlasnie dodac inne drogi wejscia do miasta, drogi ucieczki, kryjowki, zaulki w ktorych mozna by sie ukryc ) wg mnie potrzebne by bylo mnostwo nakladu pracy. Jak napisalem wczesniej stawiam, ze to robi 1-3 osob.
Czy naklad pracy sie przelozy na jakas przyjemnosc z grania ? Kilku graczom, ktorym to przeszkadzalo napewno.
wielu nie zauwazy roznicy.
Ogólnie nie uwazam, ze pomysly Wasze sa zle czy zupelnie hybione. Uwazam, ze wszystko ma swoje priorytety. Arkadia tez. I ze to o czym piszecie narazie nie powinno byc jednym z nich.
Ten swiat nigdy nie mial byc bezpieczny ani latwy. Ludzie jednak sie zmienili, zamierzenia tez. Jesli ma byc rozowo, a kolce maja byc oblozone teczowymi poduszkami, to pewnie tak w koncu bedzie. Wiec wyczekujcie, a moze dostaniecie ;)
Awatar użytkownika
Soel
Posty: 51
Rejestracja: 10 mar 2017 10:17

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Soel »

Silkathas, na przyszłość staraj się albo zwracać po imieniu, albo cytować fragment do którego się odnosisz, bo to jest bardzo dezorientujące...
Silkathas pisze:Mozliwe, ze nie do konca zrozumialem [w kontekście mojego postu]. Mozliwe tez, ze macie za duzo problemow, czesc z ktorych sami sobie tworzycie.
Np sytuacja o której mowisz - nie przeszkadza mi w ogole. To jest gra w literki, gdzie nie wszystko jest realne.
Nie widze wiec potrzeby wprowadzania zmian o ktorych mowicie (bezpiecznie wokol miast a w miastach nietykalnosc), jest to dla mnie wrecz pierdola. I tyle. Okdryci mutanci/scoia/poszukiwani sa atakowani przez gwardie. Jesli grupa jest na tyle duza, ze wyrznie gwardie, to znaczy, ze potezne mroczne sily przybyly do miasta i czas sie ukryc albo brac nogi za pas.
jak chcesz ochrony w miescie, Alderazzi czekaja. Na wszystko jest rozwiazanie.
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Silkathas »

@Soel - dobrze. Natomiast co co zacytowales powyzej, to pogrubione bylo tez jak najbardziej do Ciebie. Miedzy innymi.
Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 252
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Adventicus »

Silkathas pisze:
Garkain pisze: Gdybym gral halfem to bym sobie poszedl do ZH i mialbym to co chce. Gram inna rasa i niestety zeby unikac pk, musze byc niezgildiowanym :) No chyba ze jest jakies stowarzyszenie nie specjalnie uczestniczace w zorganizowanych walkach, dla roznych ras, wtedy dajcie znac, z 4 osoby by sie znalazly by zasilic wasze szeregi (oczywiscie wszystko na arce :mrgreen: )
Oglaszanie sie tutaj podobnie jak Adventicus, ze szuka sie stowarzyszenia jakiegos uwazam za nietrafione.
Forum zwłaszcza to dla początkujących jest miejscem do zadawania pytań. Ja nie ogłaszałem się nikomu, jedynie zapytałem o obecna sytuacje geopolityczną Arkadii. Na przyszłość prosiłbym o prv. a nie o mieszanie mnie z błotem na forum.
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Silkathas »

Adventicus pisze:
Silkathas pisze:Gdybym gral halfem to bym sobie poszedl do ZH i mialbym to co chce. Gram inna rasa i niestety zeby unikac pk, musze byc niezgildiowanym :) No chyba ze jest jakies stowarzyszenie nie specjalnie uczestniczace w zorganizowanych walkach, dla roznych ras, wtedy dajcie znac, z 4 osoby by sie znalazly by zasilic wasze szeregi (oczywiscie wszystko na arce :mrgreen: )
Oglaszanie sie tutaj podobnie jak Adventicus, ze szuka sie stowarzyszenia jakiegos uwazam za nietrafione.



Forum zwłaszcza to dla początkujących jest miejscem do zadawania pytań. Ja nie ogłaszałem się nikomu, jedynie zapytałem o obecna sytuacje geopolityczną Arkadii. Na przyszłość prosiłbym o prv. a nie o mieszanie mnie z błotem na forum.
Przykro mi, jesli poczules sie zmieszany z czymkolwiek. To o co pytales na forum dla poczatkujacych, (którym przeciez nie jestes) to nie pytanie na forum dla poczatkujacych tylko cos czego jak najbardziej dowiedzialbys sie od Gildii, ktora bylbys zainteresowany.Wystarczyloby zasiegnac jezyka na arce (nawet nie u tej gildii). Jako ze staranie sie do stowarzyszenia uwazam za troche dluzszy, zaplanowany proces wydaje mi sie normalne poswiecenie temu troche czasu. Na arkadii. Wejscie tutaj i zapytanie 'w ktorej gildii mnie nie bedzie nikt lac' za takie cos nie uwazam. Ot tyle.
Terenes
Posty: 398
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Terenes »

Na arce nie sposob sie zapytac: Ktora gildia jest dobra RPGowo, która dobra technicznie skierowana na PK, a ktora wymaga od czlonkow jedynie wspierania w wyprawie po etat.
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Silkathas »

O to nie zapytasz, ale o to czy jest w konfliktach ciaglych, czy lubuje sie w pokoju juz mozna.
Z odpowiedzi jestes w stanie wyciagnac wnioski odnosnie dwoch ostatnich pytan ktore podales. Odnosnie pierwszego pytania, to mozna powiedziec ze jest ono dosc subiektywne. No i o to akurat nikt nie pytal.
Zablokowany