Nowsze płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Ilane »

W imieniu pewnej grupy graczy:

Obrazek

Kochamy Was!
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Zetu »

Poprosze pomieszac rowniez karteczki i klucze do skarbcow miedzy domenami.
Jak juz nie robiny podzialow to niech walec rozjedzie wszystko
Kinrim
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2014 15:05

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Kinrim »

@Zetu
To może po prostu skasujmy jedną domenę, będzie gęstsze zaludnienie, będzie się więcej działo, jak rozjeżdżać to rozjeżdżać.
Awatar użytkownika
Umg
Posty: 49
Rejestracja: 18 wrz 2016 16:03

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Umg »

Zetu pisze: 15 maja 2019 09:48 Poprosze pomieszac rowniez karteczki i klucze do skarbcow miedzy domenami.
Jak juz nie robiny podzialow to niech walec rozjedzie wszystko
Po co skoro w "skarbcu" będzie się losował magik?
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.
Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 85
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Rukhar »

Ja miałbym pytanie małe pytanie do Czarodziejów. Dlaczego limit drużyny wynosi 20 osób? Nie dałoby rady tego jakoś zwiększyć, może do 30? Przyznam, że to trochę smutne, kiedy trzeba zostawiać 'towarzyszy broni' tak naprawdę bez żadnego większego powodu, albo tworzyć dwie sztuczne drużyny maszerujące krok w krok razem. Pozdrawiam!

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Valdethruda »

Rukhar:

Biorąc pod uwagę, że teraz gra po 40 osób online, to już lepiej zrobić, że po zalogowaniu od razu dołącza Cię do Twojej drużyny.
Nie musiałbyś, aż tylu zapraszać i od razu drużyna gotowa.
:D
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Bam »

__Nie grałem przez ostatnie półtora roku, bo miałem inną odskocznię w wolnych chwilach. Nie chcę wchodzić w jakieś jałowe dyskusje, ale, że nie grałem tyle czasu to zawsze po powrocie wszystko widzę jakoś obiektywniej, niż po wkręceniu się w grę, gdy przystaję na wszystkie wprowadzone zmiany.

Chciałbym się tylko odnieść do dwóch kwestii, pierwsza dotyczy zasad, a druga grywalności.

__Jeśli chodzi o zasady to nigdy nie były dla mnie jasne i nadal nie są, a w dodatku konsekwencje za ich łamanie są uznaniowe, więc za to samo przewinienie jedna postać dostaje ostrzeżenie, inna traci rękę, a inna życie. Z perspektywy gracza nie jest to dla mnie w porządku i bardzo brakuje mi ściśle określonych reguł tzw. taryfikatora. Jestem przekonany, że za pytanie o imię (tzw. wymuszanie) mieliście najróżniejsze kary, a nie jedną i tę samą. W przepisach za zaparkowanie na miejscu dla niepełnosprawnego przewidziane jest zawsze 5 pkt i 500 zł, niezależnie od tego czy mamy paszport Polsatu, czy znamy Piaska, czy mamy horą curkę itp.
__Druga rzecz, która mi przeszkadza to brak konsekwencji u magów. Pamiętam czasy jak pozwalali, żeby po Skellige biegali rekruci Berków krzycząc do przybyłych tam: "IMIE K*RWA BO NOGI Z DUPY POWYRYWAM" i traktowali to jako kwintesencję erpega. Teraz twierdzą, że to złe. Po prawie 20 latach doszli do takiego wniosku jaki wyciągał każdy przeciętny gracz odwiedzający te wyspę, żeby zrobić 3 zadanka. Pamiętacie atakowanie/zabijanie na lokacjach startowych? Nie było żadnych zakazów, mimo, że większość mówiła, że przecież nawet nie ma szans wygrać z przeciwnikiem zaraz po zgonie będąc gołym i w złej kondycji. Chyba z 10-15 lat minęło zanim tego zabronili, mimo, że każdy przeciętny gracz widział, że to nie jest w porządku. Obciążanie wrogów sprzętem podczas walki? Ile lat było dozwolone? 5? 10? Nawet komendę zakodowali do przyjmowania sprzętu, a wystarczyło w zasadach dopisać jedną linijkę o zakazie. To nie jest kwestia mechaniki pisania kodu itp., a jedynie ich uznaniowości, bo oni na to wszystko przyzwalali i byli obojętni na płacze poszkodowanych.
__Jako gracz mogę przystać na wszystkie zasady jakie zostaną wprowadzone, ale kurcze, niech będą jasne i kary za ich łamanie też niech będą jasne, bo po co nam te wszystkie płacze, że jednego potraktowano tak, drugiego tak, a pięćdziesięciu innych boi się, że zostanie potraktowanych jeszcze inaczej.


__Grywalność to druga kwestia jaka mi się rzuciła po powrocie i nie chodzi mi tu o te wszystkie Wasze problemy jakie poruszaliśmy nie raz, zmiany w zawodach, w sprzęcie, magikach czy pk. Myślę, że magowie mogliby pomyśleć o tym, co w wielu innych grach jest popularne, a kiedyś było też na arkadii. W Diablo 2, w które grałem prawie 20 lat, było tak, że jeśli w grze jesteśmy sami, to za zabitego moba dostajemy 100% expa, ale jak jest na dwóch, to zabijamy go dwa razy szybciej, a expa za niego już jest 150%, jak jest nas trzech to 200%, czterech 250% itd. oczywiście te 250% za moba dzieli się nas 4. Około 2004-5 roku na arkadii było tak po którejś z reform expa, że opłacało się biegać w drużynie, niezależnie czy nas było 3ech, 10ciu czy 15stu nadal się opłacało. Po prostu expowiska czyściły się szybciej, ale każdemu opłacało się dołączyć do teamu, dlatego spotkanie ponad 10cio osobowej drużyny gpków nie było niczym nadzwyczajnym.
__Co było w tym najlepsze? Organizacja naszego czasu w grze. Dziś teamy widzimy tylko jeśli trzeba wyjąć sprzęt lub iść na pk. Nawet jak jest 15 osób w grze spośród znajomych, czy to zgildiowanych czy gpków to rozkminka jest taka, że 2 expi w miejscu gdzie dobrze we dwóch, 3 w miejscu gdzie się dobrze expi we 3ech, 2 innych w innym miejscu, i kilka pojedynczych osób w miejscach, w których się dobrze expi samemu. I jak chcemy ze sobą pogadać, to robimy to zwykle na czacie, zamiast na arkadii, no bo każdy jest w innej części świata, bo tam najlepiej mu się expi. Dawniej wchodziło się do świata, pytało gdzie wszyscy i się do nich biegło. Nie trzeba było szukać kontaktu poza arką, bo wszyscy najlepsi znajomi byli w jednym czy drugim teamie. Nie trzeba było szukać dla siebie pustego expowiska, w którym najlepiej samemu. Nie trzeba było mieć danego dnia pomysłu na grę, bo im większy team tym pomysłów danego dnia było więcej.
__Oczywiście wielu z Was może mieć zupełnie inne zdanie, jednak wg mnie tamten system, który dawał sens biegania w teamie zbliżał i mobilizował graczy do działania. Osoby ze słabszym netem w teamie nie bały się expić, nie trzeba było mieć super sprzętu, bo "wesprzyj" i broń wystarczyła, łatwiej było drużyną spotkać drużynę wroga, i gracze łażąc wszędzie razem jakoś bardziej się ze sobą zżywali, dzięki temu do dziś mam wielu dobrych ziomków z tamtych lat.


Tak to dziś widzę ;)
Endless learning the basics...
Obrazek
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Gunnar »

500+% poparcia dla Bama i tego posta o grywalnosci. Jeśli nie byłoby problemem zakodowanie systemu o którym mowi to warto by się nad tym zastanowić. Fakt, graczy jest teraz dużo mniej niż kiedyś, ale nadal nie jest problemem zebrac 5 osob w druzynie. A expa już dla takiej ekipy raczej nie będzie, a ile można latac za magikami znaczy uciekać przed ogrami. Jak moby by zaczely stanowic wyzwanie dla druzyn (mnożnik sily od jakości druzyny) to i legendy by się przydaly w druzynach, a i mniejsze lvle moglyby szybciej odexpiac zamiast samemu orac expowisko X.
Osza
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2017 23:11

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Osza »

O kurcze, Bam, jaki Ty mądry jesteś :)
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Tercoral »

Przeczytalem, ale sie nie odniose.

Chce poplakac na co innego. Dlaczego nie ma expowiska o trudnosci pomiedzy czarnymi orkami "wsiowymi", a orkami zwyklymi z krainy zgromadzenia.
Tęczowe serce... :oops:
Zablokowany