GMCP na Arkadii - pomysły

Forum techniczne Arkadii.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Gleanevall »

Zauważyłem zmianę po ostatnich zmianach w GMCP. Wcześniej wysłanie pustej wiadomości na Objects.Data dawało odpowiedz na temat wszystkich postaci na lokacji. Teraz jest to zawsze pusta odpowiedź. Czy tak ma być i tak już zostanie?
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Rafgart »

Poprawilem.
Stellan
Posty: 33
Rejestracja: 02 kwie 2017 19:23

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Stellan »

Chcialbym zapytac czy to normalne, ze objects.data przychodzi mi z kazdym zrobionym krokiem, mimo ze nie zachodza zadne zmiany?
Wczesniej dzialalo to w inny sposob jesli dobrze pamietam, teraz to istny wodospad powtarzajacych sie danych.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Rafgart »

Modul 'messages' GMCP zostal przerobiony. Zmienia on nazwe na 'gmcp_msgs', wiec przestanie wam dzialac. Po jego wlaczeniu wszystkie komunikaty z Arkadii beda przesylane przez GMCP. Dokladna specyfikacja w odpowiednim temacie: viewtopic.php?p=45369#p45369.
O problemach ogolnych dotyczacych tej zmiany mozna pisac tutaj.
Bledy w konkretnych przedmiotach - na Arkadii.

W ciagu weekendu bedzie jeszcze kilka zmian w GMCP, ale nie bedzie to wymagalo zamykania muda na dluzej i beda w pelni kompatybilne z tym co jest teraz. Poinformuje o nich tutaj.
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Ilane »

Czy można w GMCP dodać info o tym, czy nasza postać jest w ukryciu?
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Adremen »

Rafgart,

czy gmcp_msgs kiedykolwiek zostanie przerobiony tak, ze parser nie będzie wykładał się na ESCAPE jak to kiedyś wspomniałeś?
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Rafgart »

Adremen pisze:Rafgart,

czy gmcp_msgs kiedykolwiek zostanie przerobiony tak, ze parser nie będzie wykładał się na ESCAPE jak to kiedyś wspomniałeś?
A masz jakas propozycje?

W kliencie WWW przed parsowaniem jest moze niezbyt ladny kawalek kodu:

Kod: Zaznacz cały

if (index == 'gmcp_msgs')
    data = data.replace(//g, '\\u001B');
I javascript to lyka, parsuje potem poprawnie.
Awatar użytkownika
Adair
Posty: 86
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Adair »

Korzystam z CMUDA i mam problem z komenda <i>, ta od ekwipunku. Przy włączonym gmcp_msgs wyświetla mi to jako jedną linię. Wyłapałem to sobie do zmiennej i w niej komunikat jest rozdzielony na kilka linii, ale nie ma żadnego widocznego znaku podziału. Czy dasz/chcesz/możesz Rafgarcie podzielić to na kilka linii/komunikatów GMCP (nie wiem jak to nazwać, żeby było jasne), czy może ktoś ma pomysł, jak w CMUDzie dodać znak końca linii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Rafgart »

A jestes w stanie tu wkleic co tak naprawde dostajesz w gmcp i jak to sie wyswietla?
Awatar użytkownika
Adair
Posty: 86
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: GMCP na Arkadii - pomysły

Post autor: Adair »

Trigger na gmcp_msgs:

$msg=%json(%o)
#additem chwyc $msg.text

To tak, żeby było jasne jak to się łapie. I w zmiennej zapisuje to się tak:

Kod: Zaznacz cały

%e[22;38;5;248mPrzy prawej nodze masz przypieta prosta skorzana pochwe z tkwiacym w niej koscianym mlecznobialym sztyletem.
Na ramie zarzucona masz mocna konopna line z kotwica.
Na plecach nosisz prawie pusty zamkniety cwiekowany czarny plecak.
Masz na sobie wytrzymaly srebrzysty helm, plytowa pare nagolennikow, kolczasta plytowa pare naramiennikow i posrebrzany mocny kirys.
Jestes szczelnie otulony brazowym niedzwiedzim plaszczem, a jego kaptur skrywa twoja twarz w cieniu.
Nosisz gruba futrzana pare butow, bransolete z barwnych rzemykow, misternie rzezbiona kosciana bransolete i naszyjnik z niedzwiedzich pazurow.
Na plecach masz przypiety prosty skorzany temblak z tkwiacym w nim zdobionym dwurecznym mlotem bojowym.
Do pasa masz przytroczone duzy skorzany buklak, zamknieta skorzana zdobiona sakiewke, lampe i zamkniety skorzany woreczek.
A wyswietla tak:

Kod: Zaznacz cały

Przy prawej nodze masz przypieta prosta skorzana pochwe z tkwiacym w niej koscianym mlecznobialym sztyletem.Na ramie zarzucona masz mocna konopna line z kotwica.Na plecach nosisz prawie pusty zamkniety cwiekowany czarny plecak.Masz na sobie wytrzymaly srebrzysty helm, plytowa pare nagolennikow, kolczasta plytowa pare naramiennikow i posrebrzany mocny kirys.Jestes szczelnie otulony brazowym niedzwiedzim plaszczem, a jego kaptur skrywa twoja twarz w cieniu.Nosisz gruba futrzana pare butow, bransolete z barwnych rzemykow, misternie rzezbiona kosciana bransolete i naszyjnik z niedzwiedzich pazurow.Na plecach masz przypiety prosty skorzany temblak z tkwiacym w nim zdobionym dwurecznym mlotem bojowym.Do pasa masz przytroczone duzy skorzany buklak, zamknieta skorzana zdobiona sakiewke, lampe i zamkniety skorzany woreczek.
Masz przy sobie XXX i zamkniete cieniutkie zawiniatko.
Co ciekawe - linijka Masz przy sobie, jest osobną linijką/komunikatem GMCP.

Ale chyba już zepsułeś Arkę, żeby to ogarnąć...? :?
ODPOWIEDZ