Strefy bitewne - punkty kontrolne

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Akali »

@Rukhar
Te, ziomek. Po co spinasz? Czy ktoś z MC się tu żali o coś?

Też uważam, że strażnice nie powinny blokować przejścia.

+%exp jako bonus brzmi ciekawie, ale nie dla całej "frakcji" tylko jak już to wyłącznie dla postaci które uczestniczyły w zdobywaniu, w przeciwnym wypadku byłoby to zbyt OP.

Proszę pisać pomysły, a nie robić z tematu kolejnej gównoburzy.
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel
Orrgar

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Orrgar »

Akali: pomyslow jest juz sporo, mozemy nimi sie zasypywac dalej przez kolejny miesiac ale poki ktos z wizow / adminow nie odpisze czy sa zainteresowani i w jakim kszatlcie tematem to strzepienie klawiatury na darmo.
Zarys powstal pomyslu.

ten bonus do expa fajna mysl napewno dobry wabik dla gildii i odrabiania zgonow na bitwach.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017 10:05 przez Orrgar, łącznie zmieniany 3 razy.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Abuan »

Strażnice blokujące możliwość przejścia na dany teren jeśli wroga gildia ma nad nią panowanie? Głupota jak dla mnie.
Straznica w Kaedwen - nie puszcza jesli masz zakryta twarz i jesli jestes wrogiem. Aby przejsc musisz rozwalic. Wszystkie miasta - nie puszczaja jesli jestes wrogiem (na szczescie jak masz zakryta twarz to puszczaja). Palac ksiecia Quenelles albo Kaspian w Novigradzie. Nie wejdziesz do srodka z zakryta twarza, jesli masz odkryta musisz rozwalic.
Gdyby skopiowac kod straznicy Kaedwen i rzucic gdzies na trakt(y) do pustek to tez bys sie nie zgadzal? Teraz akurat straznice kontroluja npce. Nie ma zadnego znaczenia czy straznice kontroluja dobre czy zle npce. Dla ciebie w tej chwili to sojusznicze wojska Kaedwen, ktore mutantow i scoia uwazaja za wrogow. Dla ciebie to dobre npce dla mnie zle npce. Da sie grac.
Tak bardzo Cię Abuanie leśne przestraszyły?
Ja juz nie musze expic wiec nie mam co obawiac sie o to, ze zejde do ledwo zywego gotujac obiad.


? Do tego weźcie pod uwagę GPków biorących udziały w konfliktach, a nie koniecznie odnajdujących się w konkretnej gildii. Niby można załatwić tę sprawę poprzez relację, ale na jakiej zasadzie? Samo przynależenie takiej osoby jako przyjaciela Zakonu Sigmara wystarczyłoby aby razem z nimi atakować punkt?
Wizowie stworzyli mechanizm w ktorym npc ma prywatna liste wrogow. Zabijesz trolla mostowego i nie jestes nigdzie na liscie w mahakamie ale troll i tak cie bedzie atakowal bo cie "pamieta" Ten mechanizm mozna zastosowac w straznicach i bedzie dzialac na gpkow.

? I nie mówcie proszę jak to ciężko ma MC bo w każdym możliwym mieście Was biją
Ktos tak kiedys napisal? To przez to ze arkadia jest (albo byla kiedys) trudna gra sprawia ze jest ciekawa. Gdybysmy mieli wszyscy super spece i umy, za orka dostawali niebota i po tygodniu wszyscy mieli legendy a kara za zgona wynosilaby 0% to po miesiacu gra by nas zwyczajnie znudzila. Z pewnoscia kazdy z was probowal grac w jakakolwiek gre na kodach. To zupelnie nie to samo. Ta sama zasada dotyczy MC. Gdybym gral (a gralem) w KMach to z pewnoscia bym sie zanudzil na smierc.
Gracze na mudzie potrzebuja albo nowosci albo wyzwan aby gra chciala ich wciagnac na dluzej. Dla mnie tak jak dla wielu wielu graczy nie ma na tym mudzie juz terenow, ktorych nie zwiedzilem albo npcow ktorych nie zabilem. Tluczenie tego samego npca dziesiaty raz w miesiacu jest zwyczajnie nudne niezaleznie jak mocny ten npc jest. Jest kupa takich nudzacych gildii i nie mowie tylko o tych niebojowych, ktore nie oferuja graczowi w zasadzie nic wiecej poza etatem, ktory to etat rowniez nic nie zmienia w zyciu gracza. Nie ma znaczenia czy masz umy na 100% czy na 75% jesli twoja gra sprowadza sie do zabijania orkow na idlu z komorki albo wyciagania jakiegos magika wedlug tego samego schematu od 5 czy 10 lat.
Co do nowosci - kiedy byl wprowadzany jakis patch na mudzie? Ciosy w plecy i wychodzenie z lokacji a wczesniej chyba tylko zmiany zawodow ktore miedzy innymi likwidowaly elitarki i forma.
94: Nowe tytuly i inne zmiany Mistrz Rafgart 22 IX 2015
92: Ziola, forma i wiedza Mistrz Rafgart 4 VI 2015
91: Zmiany w cechach postaci Mistrz Rafgart 19 IV 2015

Cos sie w ogole dzialo w 2016?
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Eltharis »

Abuan pisze: Ktos tak kiedys napisal? To przez to ze arkadia jest (albo byla kiedys) trudna gra sprawia ze jest ciekawa. Gdybysmy mieli wszyscy super spece i umy, za orka dostawali niebota i po tygodniu wszyscy mieli legendy a kara za zgona wynosilaby 0% to po miesiacu gra by nas zwyczajnie znudzila.
Zgadzam się całkowicie. Każdy MMO bez kary za zgon nudził mi się po tygodniu. Z drugiej strony perma-death to już przesada. Moim zdaniem kara za zgon na Arce mogłaby być nieco większa, a standardowy poziom (do dławika) nieco mniejszy, ale jest całkiem nieźle. Nikt nie może narzekać, że expi się za wolno do grywalnego poziomu, a z drugiej strony zgon powyżej wielce już boli. Abstrahując od błyskotek, których strata niektórych też boli (na przykład mnie!).

Wiem, że PvP trzyma Arkę przy życiu i wszelkie zmiany są ryzykowne, ale w obecnej formie dla mnie jest zwyczjnie nudne. Tak, zgadzam się, że zabijanie takich Abuanów daje z pewnością nieporównanie więcej frajdy niż orków z telefonu, ale brakuje mi w PvP jakiegoś większego sensu. Zwłaszcza, że walki polegają zwykle na laniu mniejszej grupy po plecach przez większa, albo okładaniu idlera, który akurat zagapił się w serial. Rzadko kiedy jest walka, bo nie ma o co walczyć.

Strażnice i zdobywalne twierdze byłyby czymś o co można by walczyć, zamiast gonić się po całym mudzie i uważam, że jest to najbardziej istotna zmiana, jaka mogłaby się w tej chwili pojawić na Arce.

Dlatego dorzucam posta w temacie. Może któryś z Wizów zobaczy odzew i zdecyduje się dać szansę projektowi, nawet w najbardziej uproszczonej formie. Pomysłów na rozwój jak widać nie brakuje.

Edit:
Zobacz Abuanie, do czego to doszło. Teraz zamiast idlować z pracy legendę na zjawach, zająłem się smażeniem postów na forum.

W obecnej sytuacji trudno nawet sprowokować konflikt, bo co z tego, że ktoś wytnie Novigrad? Nawet dziurawe trzewiczki oddane do krawcowej przed tym jak ścięto jej głowę odda nam jej nowa inkarnacja. Zaszyte i pachnące. I tak by było jak najbardziej w porzadku, gdyby tylko była jakaś alternatywa w postaci twierdz/strażnic właśnie.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Ysar »

Akali pisze: Też uważam, że strażnice nie powinny blokować przejścia.
To jest główny bonus tego pomysłu, by było o co walczyć. A walka o swobodne przejście motywuje zarówno jedną jak i drugą stronę, bo zarówno jedna jak i druga stroną chcą być "bezpieczne" na swoim terenie oraz o ten teren walczyć.

Fajny pomysł by przejęcie straznicy było możliwe tylko z etatem. Masz etat możesz obsadzić strażnice, nie masz... No to szukaj sojusznika. Jeszcze bardziej zmotywuje do współpracy i ciekawej polityki. No ale to wszystko kwestia balansu a bez "tak/nie/być może" z góry można się nimi przerzucać w nieskończoność.
Terenes
Posty: 398
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Terenes »

Ysar pisze:
Akali pisze: Też uważam, że strażnice nie powinny blokować przejścia.
To jest główny bonus tego pomysłu, by było o co walczyć. A walka o swobodne przejście motywuje zarówno jedną jak i drugą stronę, bo zarówno jedna jak i druga stroną chcą być "bezpieczne" na swoim terenie oraz o ten teren walczyć.

Fajny pomysł by przejęcie straznicy było możliwe tylko z etatem. Masz etat możesz obsadzić strażnice, nie masz... No to szukaj sojusznika. Jeszcze bardziej zmotywuje do współpracy i ciekawej polityki. No ale to wszystko kwestia balansu a bez "tak/nie/być może" z góry można się nimi przerzucać w nieskończoność.
Popieram pomysl z obsadzaniem etatem - obecnie etaty maja coraz mniejsza wartosc.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Eltharis »

Terenes pisze:Popieram pomysl z obsadzaniem etatem - obecnie etaty maja coraz mniejsza wartosc.
Ja bym do tego dorzucił opłatę np. 25-50 mithryli za obsadzenie. I może dodatkową za ulepszenie straży. Wówczas na raz załatwiony byłby problem zarówno inflacji etatów jak i złota.
Orrgar

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Orrgar »

Uwazam ze apokowosc nie powinna miec wplywu na straznice.

Wladujesz kase w wojsko sprzet szkolenia by niezapowiedziana apoka ci wszystko zmiotla zdobywasz masz poki ktos nie odbije.

I wcale nie jest powiedziane ze kiedys np gryfy moga walczyc przeciw gladom o nia czy gory vs lesne.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Abuan »

Moze wreszcie kompania najemna zyskalaby cos ze swojej nazwy.
Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 85
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Rukhar »

Abu odnośnie argumentu, że MC ma trudniej bo biją Was w każdym mieście to ten argument słyszałem parokrotnie.

Odnośnie miejsc, które wymieniłeś tj. pałac Kaspiana i strażnica Kaed, to zauważ, że to są miejsce, które można obejść (w przypadku strażnicy), można się dostać inna droga (w przypadku pałacu). One nie blokują ci możliwości przejścia na dany teren bez 15 osobowej drużyny.

Co do kary za zgon to jestem jej przeciwnikiem. Przeciwnikiem tych 10%, a zwolennikiem systemu 1/3. Za dużo legend na arce przez to, a to chyba powinien być poziom mocno niespotykany.

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.
ODPOWIEDZ