Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Kerhenia
Posty: 91
Rejestracja: 15 sty 2015 21:58

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Kerhenia »

No, ciekawy pomysł. :)
Od strony prawnej chyba nie powinno być problemów, w końcu tu nie chodzi o przywłaszczenie sobie tych cytatów, a zacytowanie z podaniem źródła, prawda? (Jednak głowy nie dam, nie jestem prawnikiem)
Aż mnie naszła straszliwa ochota, by to zrobić, ale nie znam się na tym od strony technicznej.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Ok, czas na kolejną aktualizację. Mapper poprawiony będzie wrzucony jutro/pojutrze, skrypty będą teraz uaktualniane częściej.
To dość spora aktualizacja, bo zmienia się sporo rzeczy także post może być długi.

Arkadia skrypty, wersja 1.10

UWAGA: przed aktualizacją zaleca się zrobienie kopii folderu profilu. Informacja o tym co się zmienia na samym dole.

Co w tej wersji?

1. Gagi walki

Zabrałem się za ustandaryzowanie gagowania walki. Obecnie wygląda to tak: http://i.imgur.com/AgiTOm2.png http://i.imgur.com/ErqEWqy.png oraz http://i.imgur.com/0Sedp4e.png
Zainspirowany zostałem skryptami Eldakara i tym, jak on robi gagowanie przeróżnych rzeczy.

Opisy zostały podzielone na grupy:

Kod: Zaznacz cały

scripts.gag_settings = {
  ["moje_ciosy"] = 2,
  ["moje_spece"] = 2,
  ["innych_ciosy"] = 2,
  ["innych_spece"] = 2,
  ["moje_uniki"] = 2,
  ["innych_uniki"] = 2,
  ["moje_parowanie"] = 2,
  ["innych_parowanie"] = 2,
  ["zaslony_udane"] = 2,
  ["zaslony_nieudane"] = 2,
  ["cele"] = 2,
  ["rozkazy"] = 2,
  ["bloki"] = 2,
  ["bron"] = 2,
  ["npc"] = 2,
}
Wycinek z ustawienia-wzor.txt opisujący dostępne opcje:

Kod: Zaznacz cały

-- Konfiguracja gagow
--
-- Ponizej jest opcja co ma byc robione:
-- 
-- 0 - nic, wyswietlane beda taki tekst jak przychodzi z arkadii
-- 1 - bedzie usuwana dana linia (nie bedzie w ogole informacji, ze przyszla)
-- 2 - bedzie gagowana z tagiem, np [bron] _oryginalna_linia_ 
--       (konfiguracja kolorow ponizej)
Można sobie też definiować kolory poszczególnych kategorii, więcej informacji w ustawienia-wzor.txt
Linie, które są dodawane za [tagiem] będą liniami takimi, jakie przychodzą z Arkadii, nie zmieniam żadnych kolorów, formatowania itp.
Są na razie dodane spece WKSa, będą teraz dodawane spece innych zawodów. Będzie to w formie. Dla naszego speca [ja <moc>], czyli np: [ja 2/6].
Dla osób trzecich będzie to [str 1/5] itp.

2. Wycinanie

Dodana została konfiguracja dla wycinania. Dla osób, które walczą broniami, które nie tną i muszą używać innych broni do wycinania. Można sobie ustawić w pliku ustawień jakie akcje mają być wykonane przed i po wycinaniu. Przykładowo, ja mam tak:

Kod: Zaznacz cały

misc.cutting_pre = {"powsun bron do uprzezy", "powyjmij bron z pochwy", "dobadz sztyletu"}
misc.cutting_post = {"powsun bron do pochwy", "powyjmij bron z uprzezy", "dobadz jej"}
oczywiście pozostawienie tego pustego w formie

Kod: Zaznacz cały

misc.cutting_pre = {}
misc.cutting_post = {}
spowoduje, że nic się wykonywało przed i po oprócz wycinania i chowania do plecaka.

3. Banki

Vicentil (chyba) zaproponował ciekawą rzecz, którą postawiłem dodać. Po wejściu do banku wystarczy zrobić '/bank' i wykona się aktualizacja stanu konta i depozytu w danym banku. Wtedy wynikiem '/banki' jest coś formie:

Kod: Zaznacz cały

/banki
 bank:    ebino
 konto:   Stan twojego konta w naszym banku to 9 mithrylowych i 98 zlotych monet.
 depozyt: Twoj depozyt jest pusty.

 bank:    val'kare
 konto:   Nie masz jeszcze konta w naszym banku.
 depozyt: Nie posiadasz wykupionego depozytu.
4. Ładniejsze drukowanie plecaków, torb, skrzyni itp

Dodane coś w stylu:

Kod: Zaznacz cały

----------------------------------- Pojemnik -----------------------------------
  ile |        nazwa
--------------------------------------------------------------------------------
    1 | platynowy kolczyk z nefrytem
    6 | srebrnych monet
    7 | zolto-zielonych agrestow
    1 | purpurowoniebieski lazuryt
    1 | luzna lniana pare spodni
    1 | pasiasty fluoryt
    1 | krotki zdobiony topor
    1 | biala waska koszule
    1 | szkarlatny pierscien
    2 | grawerowane kompasy
  wie | zlotych monet
    2 | mithrylowe monety
    2 | oliwkowozielone serpentyny
    8 | miedzianych monet
Jeśli jakiś pojemnik/skrzynia/kufer nie działa, proszę o kontakt na priv z konkretnych opisem, który nie działa. Zakładam, że sporo gildii/skrzyń nie mam, więc trzeba będzie reguły zaktualizować.

5. Okno kondycji - osoby

Poprawione zostały 'duchy', czyli osoby, które zostają w oknie kondycji nawet wtedy, kiedy wyjdzie się z lokacji.

6. Opcja zapamiętywania w bazie postaci

Można ustawić w ustawienia-skrypty czy chce się zapamiętywać/uaktualniać postacie, które się spotyka. Można się do mnie odezwać i spróbować uzyskać aktualną bazę postaci.

7. Dolny pasek ui konfigurowany w ustawienia-skrypty

Do tej pory konfiguracja dolnego pasku (rodzaj belki i elementy na nim) były trzymane w pliku. Plik był za każdym razem zapisywane i ładowany przy zamknięciu/wyjściu Mudleta. Generowało to problemy czasami, dlatego od teraz konfiguracja tego paska znajduje się w ustawienia-skrypty.
Znajduje się tam cała sekcja:

Kod: Zaznacz cały

-- Konfiguracja ui dolnego paska.
--
-- 'footer_mode' to styl belki dolnej.
-- Dozwolone wartosci:
-- mode0 - wylaczony
-- mode1 - pasek z suwakami (bardziej graficznie)
-- mode2 - pasek z wartosciami tekstowymi (bardziej minimalistyczny niz 1)
scripts.ui.cfg["footer_mode"] = "mode2"

-- 'footer_items' to elementy, ktore maja byc na pasku.
-- Kazdy indeks ma byc w takiej formie:
-- ["__nazwa__"] = true,
--
-- Dostepne elementy sprawdz pod: '/paski'
scripts.ui.cfg["footer_items"] = {["zmeczenie"] = true,
                                  ["pragnienie"] = true,
                                  ["mana"] = true,
                                  ["upicie"] = true,
                                  ["zaslona"] = true,
                                 }
8. Załączam też w paczce plik 'sugerowane_kolory.txt', który jest ustawieniem kolorów do Arkadii:

Kod: Zaznacz cały

kolor pozostali 144

kolor druzyna 75
kolor przeciwnik 187
kolor wrogowie 146

kolor opisy walki 239
kolor krotki opis noca 147
kolor krotki opis dniem 229
kolor opis wyjsc z lokacji 49

kolor niskie zadane obrazenia 240
kolor srednie zadane obrazenia 245
kolor wysokie zadane obrazenia 250

kolor brak otrzymanych obrazen 240
kolor niskie otrzymane obrazenia 240
kolor srednie otrzymane obrazenia 139
kolor wysokie otrzymane obrazenia 160

kolor niski poziom stanu 208
kolor sredni poziom stanu 11
kolor wysoki poziom stanu 156
9. Usunąłem otwieranie/zamykanie pojemników. Od teraz skrypty zakładają, że jest zawsze otwarty i tego nie modyfikują.

Ponadto zostało poprawionych sporo błędów.

UWAGA: przed aktualizacją zaleca się zrobienie kopii folderu profilu. To, gdzie znajduje się profil można sprawdzić wpisując w mudlecie:

Kod: Zaznacz cały

lua echo( getMudletHomeDir() .. "\n" )
Ponadto, trzeba zmienić nazwę pliku

Kod: Zaznacz cały

Database_scripts.db
na

Kod: Zaznacz cały

Database_people.db
.
W związku z dużą ilością nowych opcji, zalecam przekopiowanie zawartości 'ustawienia-wzor.txt' do waszych ustawień i ustawienia według tego co chcecie.

Aktualnie dodaję do skryptów kierunki, kiedy ktoś nam ucieka (drukowanie), reszty speców itp. Jeśli coś nie działa, czegoś brakuje itp, proszę o jak najszybszy kontakt. Będę w stanie zaktualizować i wrzucić poprawki dość sprawnie.

Paczka znajduje się tutaj: Skrypty 1.10
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

Ja bym proponowal chociaz po screenach by gagi byly literami drukowanymi.

PAR
UNIK
JA WYTRACAM

Skrzynia i segregowanie super! Bardzo tego mi brakowalo.

Reszte moich pomyslow masz wiec juz pisac ponownie nie ma sensu.

Ja napieram na to by /zabici wyswietlalo czas ile zajelo wbicie postepow np
Nieznacznie 11 min
B male 20 min
Male 40 min

Zamiast podawac godzinki.

___________

Co do paskow proponuje by polaczyc obie opcje i bylo graficznie z numerkami.


Reszta napisze jak dorwe je w swoje rece:)


P.S.

Czy dobrze rozumiem ze w miejscu gdzie jest plik skrypty w profilu dodaje dokument.txt
W mudlecie go wypelniam moimi zmianami.
Np kolory/ atak z emoty/ czy wybor plecak czy torba.

I to bedzie sobie stamtad szczytywac.

Czy na kolor ma byc oddzielny txt
Na plecak oddzielny txt
Na atak z emota oddzielny
Leoman

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Leoman »

Błąd jest w skrypcie do przeglądania skrzyni/kufrów, powinno być:
matches[3] nie matches[2]
Awatar użytkownika
Eldur
Posty: 36
Rejestracja: 29 mar 2016 10:40
Lokalizacja: Höfuðborgarsvæðið

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Eldur »

Nowa funkcja z bankiem nie chce u mnie działać:

(Novigrad)
Glowna sala banku.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: kantorek i wschod.
> /bank
sprawdz konto
Stan twojego konta w naszym banku to [...].
> przejrzyj depozyt
Twoj depozyt zawiera [...].(skrypty): Cos nie tak z
baza


Z kolei w innym banku - aktualnie testuję Wyzimę - po zmianie stanu konta i wpisaniu komendy /bank skrypt nie aktualizuje bazy danych i cały czas pokazuje zawartość banku taką, jaka była przy pierwszej aktualizacji.
Betra er einn að vera, en illan stallbróður hafa.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Dzięki za szybki odzew, te błędy już poprawione, jutro wypuszczę poprawkę.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Arkadia skrypty, wersja 1.10a

Drobne poprawki/zmiany:

- '/bank' już powinien aktualizować poprawnie
- błąd ze skrzyniami poprawiony
- gagi zawodu legionisty dodane
- od tej pory wskazywanie atakującego jako cel ataku tylko przewodząc drużynie.

Paczka znajduje się tutaj: Skrypty 1.10a
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

1.
Wlaczenie paska "forma" dalej wysypuje wszystkie inne paski. Przy nieziemskiej formie.

Wylaczenie paska "forma" powoduje ze reszta paskow dziala sprawnie.

Wlaczenie paska forma na nizszej niz nieziemska = reszta paskow dziala sprawnie.

2.
Jezeli skrypt mial dzialac na depozyt w banku ( jezeli chodzi o segregacje itemow)
to nie dziala.
Jak nie mial to warto by to dodac tak samo jak o stojakach warto nie zapomniec.




3. po wlaczeniu wszystkich paskow (oprocz formy) nie mam paska zaslony. Mimo ze jest wlaczony. I co bym nie robil pasek nie pokazuje sie.
Probowalem i ustawieniami wlasnymi w txt
i na arce starym sposobem.

/paski_moje
(skrypty): Twoje aktualne paski:
{
panika = false,
przeciazenie = true,
mana = true,
kondycja = true,
glod = true,
pragnienie = true,
postepy = true,
zaslona = true,
upicie = true,
forma = false,
kac = true,
zmeczenie = true



a i tak nie ma jej dalej.
Warto sprawdzic.




4.
Zdecydowanie bym dodal wieksza czcionke na gagi wszystkie i drukowane litery( wszystko co idzie w nawiasach].





Teraz tak brak wyroznienia gdy ktos cie atakuje [ pewnie przeoczenie ;) ]

XXX atakuje cie!





Bede aktualizowac temat jak wylapie cos jeszcze.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016 12:32 przez Balkrag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil »

Dzięki za dodanie /bank :)

Zastanawiam się, czy nie warto byłoby dodać wyświetlania zbroi i ekwipunku w bardziej zorganizowanym stylu, coś jak w ADOM:

Obrazek

(oczywiście bez tych statystyk, albo dopasować je do statystyk arki - typu wytrzymałość/zużycie, czy wyważenie/skuteczność)

Jeżeli dana rzecz zajmuje kilka slotów, zwyczajnie byłaby powtórzona przy odpowiednich slotach.

Są różne opcje implementacji i podrzucam to na tym etapie pod możliwą dyskusję, bo nie wiem, czy jest zainteresowanie. Można choćby zacząć od komendy /zbroja i wyświetlać na tej zasadzie zbroję (od głowy po stopy) slot po slocie, wtedy np. łatwiej zauważyć, że czegoś nam brakuje, albo (przy użyciu statystyk) zorientować się szybciej, co przyda się naprawić/wymienić.

Najciekawiej byłoby, gdybyśmy przy danej komendzie mieli też oprócz zbroi sloty broni (np. "jakaśtam pochwa, lewy bok" i obok "wielki topór", "okuty pas" i obok po przecinku broń za pasem).

Może wtedy byłyby trzy opcje: /zbroja, /bron, i wszystko: /inv

Zapewne najlepiej zacząć od jakiejś możliwie najprostszej implementacji zbroi.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Tercoral »

Nie jestem na 100% pewny bo mialem lagi, ale ...

Mapper nie dziala w ciemnych miejscach bez gmcp tzn jesli jestes czlonkiem druzyny i gdzies poszedles to nie przesunie kropki.

Wezmie ktos to potwierdzi bo ja teraz nie mam jak.


------------------------------------------------------------------------------


Taki request:

W okienku kondycji jak sie najedzie myszka na wroga jest takie cos:

przelam|zaslon przed|zabij (CHYBA mniej wiecej taka kolejnosc)

Dobrze by bylo zeby rozszerzyc to na czlonkow druzyny

rozkaz zaslonic|wskaz jako cel obrony|zaslon

----------------------------------------------------------------------------

I jeszcze takie przemyslenia odnosnie okna kondycji. Ogolnie fajnie ze pokazuje kto kogo bije w literkach, ale chyba to troche jest kiepskie, bo przy walkach 7vs7+ ewentualnie 16+ nie idzie tego odczytac.

Wydaje mi sie, ze lepsze byly, by cyferki.

A z takich dziwnych pomyslow bylo by pogrupowanie wrogow:
typu

(snotling|szkielet|widmo|ork|zombi)
(Czarny ork)
(Troll|)

I pokazywanie tego mniej wiecej w taki sposob:

XXX YYY elf <- 3|1|2



No i fajnie by bylo znalesc miejsce na wycofke ew zaskoczenie przeciwnika
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016 14:05 przez Tercoral, łącznie zmieniany 1 raz.
Tęczowe serce... :oops:
ODPOWIEDZ