ARKADIA MAPPER 1.0
Myślę, że pierwsza używalna wersja jest już gotowa. Wspiera GMCP (i wymaga!), rysowanie, śledzenie (gdy chodzimy my to śledzi wszystko włącznie z niestandardowymi, dla drużyny tylko dla prostych kierunków), chodzik ze skrótami, kolory, specjalne przejścia, obszary itp.
JAK ZACZĄĆ?
Polecam utworzenie nowego profilu. Przed instalacją paczki włączyć GMCP, restart Mudleta i można instalować paczkę i włączyć mapper. W zależności, jeśli postać jest na jakiejś lokacji z GMCP to utworzy od razu pierwszą strefę z GMCP. Jesli postać jest nie w lokacji z GMCP zalecam na przemieszczenie się na taką i rozpoczęcie z komendą '/rysuj gmcp'.
Symbole lokacji (np "P" dla poczty itp) trzeba ustawić menu na mapie (prawy na lokację i "letter"), bo nie działa ten API call w Mudlecie, którego używam (2.1 dla Maca). Przewijanie mapy to przytrzymanie ALT + lewy klik na mapie i suniemy myszką.
OGÓLNE
Kod: Zaznacz cały
+--------------------------- Arkadia mapper, ver 1.0 ----------------------------+
| |
| [komenda] - [opis] |
| |
| POMOC: |
| /mapper - ta pomoc. |
| /mapper_rys - pomoc do rysowania. |
| /mapper_opcje - pomoc do opcji. |
| /mapper_skroty - pomoc do skrotow. |
| |
| ----------------------- |
| OGOLNE: |
| /rysuj gmcp|manual|off - mapowanie, 'gmcp' do automatycznego mapowania (GMCP), |
| 'manual' do recznego (uzyj '/mapper manual'. |
| /lok - informacja o aktualnej lokacji. |
| /zlok - stara sie zlokalizowac na podstawie GMCP (najwazniejsze trakty, |
| miasta itp. Sa to lokacje, ktore sa widoczne na mapperze w kliencie webowym. |
| /ustaw [numer_lokacji] - ustawia cie na konkretnej lokacji. |
| |
| ----------------------- |
| CHODZIK: |
| /idz [nazwa_skrotu] - idzie do lokacji [nazwa_skrotu] ('/mapper_skroty'). |
| /stop - wylacza chodzik |
| /opoz [liczba] - ustawia opoznienie na taki czas |
| |
1. /rysuj off - to jest śledzenie po mapie, czyli zwykłe przemieszczanie. Śledzenie działa poprzez GMCP i korzysta z kierunków. Możliwości poboru kierunków są dwa. Pierwszy to bindy klawiszowe. W tych bindach są zbindowane "s", "n" itp i one muszą tam być, jeśli ich nie będzie to mapper nie będzie śledził prawidłowo. Drugi to ze śledzenia drużyny. Na razie działa to w prostych kierunkach, kolejna wersja będzie zawierała śledzenie ze specjalnymi lokacjami. Warto pamiętać, że kierunki są zbierane, ale jeśli ruch się nie uda (np wyjście na "zachod" jest zablokowane, a nacisnęliśmy "zachod") to mapper nie przeskoczy. Inicjacja jest przez GMCP - jeśli klient otrzymuje room.info to wie, że coś się zmienia i wtedy mapper działa z wyszukaniem odpowiedniej lokacji.
Rysowanie jest jednostronne (nie łączy kierunków z lokacją, z której przyszliśmy). Najważniejszy powód to łączenie stubów, które wprowadzają czasami głupi zamęt, dlatego na razie nie jest to używane.
2. /rysuj gmcp - opcja do rysowania z GMCP. Koordynaty i obszar ('name' w room.info) jest brany z GMCP. Jeśli postać wejdzie na lokację bez GMCP to nie zostanie zmapowana. Do mapowania, gdzie GMCP nie jest dostępne służy poniższa opcja.
3. /rysuj manual - rysowanie manualne, gdzie domyślnym "skokiem" lokacji jest wartość 2 (można wartość modyfikować w opcjach). Cała gama komend jest w '/mapper_rys', które będą opisane poniżej.
'/lok' służy do wypisania informacji o lokacji na ekran.
'/zlok' słuzy do zlokalizowania się na mapie. Do tego potrzebne jest GMCP, więc najlepiej wyjść do dużego miasta, traktu itp.
'/ustaw [numer]' centruje mapę na konkretnym numerze lokacji (na mapperze można zaznaczyć jakąkolwiek lokację i zobaczymy jej ID. Należy pamiętać, aby w dolnym panelu mappera zaznaczyć opcję "Info", wtedy na lewym górnym rogu mamy zawsze informację o aktualnej lokacji na której wycentrowana jest mapa.
CHODZIK
Chodzik jest zrealizowany bardzo prosto. Obsługuje zarówno podwójne lewe kliknięcie na mapie na jakiejkolwiek lokacji lub użycie skrótu (opisane poniżej). Należy pamiętać, że jeśli połączenie nie istnieje w mapperze to chodzik oczywiście nie wystartuje. Domyślne opóźnienie to 2 sekundy, można ustawić jakiekolwiek. Dostępne opcje:
'/idz [nazwa_skrotu]' pójdzie do lokacji z tą nazwą skrótu (poniżej)
'/stop' zatrzyma chodzika. I należy zaczekać aż zobaczymy "zatrzymany". Pójście gdziekolwiek ręcznie w trakcie pracy jest nieprzewidywalne.
'/opoz [liczba]' ustawia opóźnienie. Można ustawiać również w trakcie pracy chodzika
Chodzik obsługuje również bramy w taki sposób, że jeśli natrafi na bramę to pokaże coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
> s
Ruszasz biegiem na poludnie.
Brama Powroznicza.
Zamknieta stalowa krata prowadzaca na poludnie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, zachod i wschod.
> s(mapper): **** OTWORZ UZYWAJAC ALT+2 ****
>
RYSOWANIE
Opcji jest sporo:
Kod: Zaznacz cały
+--------------------------- Arkadia mapper, ver 1.0 ----------------------------+
| |
| Opcje do rysowaniu |
| |
| [komenda] - [opis] |
| |
| /dodaj_obszar [nazwa] - dodaj obszar o nazwie. |
| /pokaz_obszary - pokaze obszary |
| /zmien_obszar [nazwa] - zmienia obszar aktualnej lokacji na [nazwa] |
| |
| /ex [numer_lokacji] [kierunek] - dodaj wyjscie z aktualnej lokacji |
| do [numer lokacji] w kierunku [kierunek]. |
| /exf [z_lokacji_nr] [do_lokacji_nr] [kierunek] - dodaj wyjscie |
| [z lokacji nr] [do_lokacji_nr] w kierunku [kierunek]. |
| do [numer lokacji] w kierunku [kierunek]. |
| /spe_lok [kierunek] [specjalne przejscie] - dodaje lokacje w kierunku |
| [kierunek], na ktora przechodzi sie komenda [specjalne przejscie] |
| przykladowo: '/spe_lok e przejdz przez strumien' stworzy lokacje na wschod (e) |
| od aktualnej, na ktora przechodzi sie przejsciem 'przejdz przez strumien'. |
| /spe [numer lokacji] [przejscie] - tworzy polaczenie z obecnej lokacji |
| do [numer lokacji], do ktorej przechodzi sie [specjalne przejscie] |
| /wycofaj_lok - wycofa ostatnio stworzona lokacje i cofnie |
| do poprzedniej. Dziala tylko w ustawieniu 'manual'. |
| /kolor - ustawia kolor aktualnej lokacji. |
| /pokaz_kolory - pokaze liste zdefiniowanych kolorow. |
| |
+--------------------------------------------------------------------------------+
OPCJE
Na razie są dwie opcje.
Kod: Zaznacz cały
+--------------------------- Arkadia mapper, ver 1.0 ----------------------------+
| |
| Ustawianie opcji poprzez /ustaw_opcje [nazwa] [wartosc]. |
| Przykladowo: /ustaw_opcje laczenie_stubow 1. |
| Aktualne ustawienie: uzyj /pokaz_opcje |
| |
| [opcja] - [opis] i dostepne wartosci |
| |
| skok_x - ustawia domyslna wartosc skokowa na mapie podczas rysowania 'manual'. |
| Czyli jak ruch jest na wschod to 'x' zostanie przesuniete o ta wartosc. |
| Przykladowo dla wartosci '2': (x: 50, y: 60 --> x: 52, y: 60) |
| Dostepne wartosci: jakikolwiek int, sugerowane '2'. |
| |
| skok_y - j.w. ale dla osi y. |
| |
+--------------------------------------------------------------------------------+
SKRÓTY
Kod: Zaznacz cały
+--------------------------- Arkadia mapper, ver 1.0 ----------------------------+
| |
| Pomoc dla skrotow |
| |
| [komenda] - [opis] |
| |
| /dodaj_skrot [id_pokoju] [nazwa] [opis] - dodaj skrot do [id_pokoju], |
| ktory bedzie mial [nazwe] i daj do niego [opis]. Id to liczba i musi byc |
| taki pokoj w mapperze! Nazwa to krotka nazwa, po ktorej bedziesz go uzywal |
| i musi byc zlozona tylko z malych i duzych liter oraz dozwolony jest '_'. |
| Opis dowolny. |
| /usun_skrot [nazwa] [nazwa] [opis] - Usun skrot o [nazwie]. |
| /usun_skroty - Usun wszystkie skroty. |
| /pokaz_skroty - Pokaze zdefiniowane skroty. |
| |
+--------------------------------------------------------------------------------+
A tak to wygląda: Zmapowany trakt Wyzima-Biały Most z kawałkiem Warowni Zbójów
To by było na tyle na chwilę obecną. Czekam na jakiekolwiek uwagi, komentarze i informacje o błędach. Będę również wdzięczny za jakiekolwiek pomysły czego jeszcze może brakować.