Choroby

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Codex
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2014 01:43

Choroby

Post autor: Codex »

Fajny klimat gry stworzyło by dodanie chorób zakaźnych, nie smiertelnych ale oslabiajacych organizm. Można by sie zarazić przez lażenie na bosaka po bagnach, lub biegajac w zime bez plaszcza, lub w lato noszac kolczuge na gołą klate, lub od innego gracza.

choroby miały by nastepujące objawy:
1. niemoznosc najedzenia sie do syta, skutkowalo by wymiotami.
2. mimowolne emocje jak drżenie, kaszlenie, kichanie, sapanie.
3. zmiejszony poziom umiejetnosci, np spostrzegawczosci, wspinaczki, plywania
4. zmiejszone cechy.
5. niemożność upicia sie, skutkowalo by wymiotami.
6. zmiejszony maksymalny poziom kondycji.

oczywiscie nie wszystko na raz, rozne choroby rozne objawy i natezenie

osoby przebywające w bliskim otoczeniu przez dłuższy czas mogly by sie zarazic.
przebyte choroby zwiekszaly by bardzo nieznacznie odpornosci.
choroba trwala by 7 dni arkadyjskich.

mogłby to byc dodatek do wspomnianej wczesniej alchemii, lub alchemia do tego.
Dajcie mi proszę, co łaska.
Żebrak – też człowiek do diaska!
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Choroby

Post autor: Gerdia »

Już kiedyś była epidemia ospy.
Skończyło się tym, że aktywność firstów spadła do 5%? Za to dziesiątki sekondów szukało lekarstwa.

Lepiej swój czas i energię przekuj w coś bardziej konstruktywnego.

Pozdrawiam,
G. :twisted:
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Awatar użytkownika
Codex
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2014 01:43

Re: Choroby

Post autor: Codex »

nie mowie o epidemii, zrobic ograniczenia kodowe które by epidemie utrudniały np chora osoba musi kaszlnac 3*(odpornosc na trucizny zdrowej osoby) by ta zachorowala + możesz zarazić max 3 osoby, a choroby nie bylyby smietelne i jakos wykluczajace z expa, chyba ze ta najpowazniejsze.

Z kolei im mniej poważna choroba tym dłużej by trwała, a te powazne trwaly by tyle co uszycie temblaka ze skory.

Przyklady chorob:
Zwykle przeziebienie,
objaw: kichanie, kasłanie 4-5x na godzine
zarazliwość: max 7 osob + 3 kichniecia na osobe.
kara: -10% wytrzymalosci
czas: 7 dni arkadyjskich

Gruzlica
objaw: kichanie, kasłanie, drgawki 7-10x na godzine
zarazliwosc 5 osob + 3 kichniecia/os
kara: -20% wytrzymalosc -10% hp -5% spostrzegawczosc
czas: 4 dni arkadyjskie

Angina
objaw: pocenie, sapanie, wymioty
zarazliwosc: 5 osob + 3 kichniecia/osobe
kara: caly czas glodny, spowolniony czas regeracji
czas 7 dni

Krztusiec
objaw: kaszel, niemoznosc mowienia dluzszych zdan bo sa urywane kaszlem
zarazliwosc: 5 osob ale osoba chora musi byc ranna by zarazac
kara: zmeczenie mentalne
czas: 7 dni

Bo jak sie biega z gola klata w zime po lodowcu w mahakamie to sie ma za swoje.
Dajcie mi proszę, co łaska.
Żebrak – też człowiek do diaska!
Mikkel

Re: Choroby

Post autor: Mikkel »

Dodatek do alchemii, ha, ha, ha. :( Do tej samej, której nie będzie, bo jest niepotrzebna?

Mnie się pomysł z chorobami, które osłabiają, ale nie zabijają, podoba - zawsze to jakieś nowe urozmaicenie - ale nie sądzę, by został zaakceptowany przez górę.

Spróbuj zgłosić pomysł na Arkadii, tak łatwiej o odpowiedź, choćby na zasadzie "Tak, to jest do zrobienia, bierz się do pisania opisów" lub "Nie da rady".
ODPOWIEDZ