Komentarze do Pytan

Forum wieści z Arkadii.
Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tipi »

Tak czy inaczej wyszlo na forum , ze jak sie chce to sie da.

Rafgart odpisal elegancko, uspokajajac dyskusje i nie wywyzszajac sie.
Nie napisal , ze oczekuje teraz na brawa bo jest kims hiper waznym
i hiper zdolnym.
Da sie? Da.

A co do zglaszania bledow, to faktycznie czasem lipa z tym jest.
Swego czasem zglaszalem blad w gadajacym mieczu, ze jak ktos
go wytraci na ziemie, to musze rozpalac znowu caly dzien.
i do dzisiaj nie wiem czy ktos to zmienil, pewnie nie.
A sprawdzac nie za bardzo mam ochote.

Pozdrawiam.
Aphazel
Posty: 148
Rejestracja: 13 maja 2009 09:44

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Aphazel »

Edian pisze:Czy w Arkadii nazwy są automatycznie odmieniane (przez przypadki, liczby) czy też dodając nowy przedmiot trzeba go ręcznie odmienić?
Jak to wygląda z perspektywy programistów?
Kazdy obiekt, ktory jest odmienialny przez przypadki, zawiera pola z wpisanymi na stale odmianami. Odmiany graczy są wpisane w plikach* z graczami, odmiany itemów w plikach* z itemami. Nie wiem, czy wizowie mają jakiś automat przy generowaniu nowych, w każdym razie zakodowany przedmiot ma odmianę na sztywno przypisaną - nie ma żadnej funkcji odmieniającej automatycznie wg zadanych zasad w czasie rzeczywistym. Za dużo możliwych wyjątków.

*Nie wiem, czy nie przeszli teraz na jakąś bazę SQL albo coś, ale w kodzie udostępnionym kiedyś przez Alvina wszystko było w plikach.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Pulp »

Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.
Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tipi »

Nie no chlopaki, jest cos takiego jak slownik ;) I z niego pobierane sa odmiany.
Edian
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2009 16:47

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Edian »

Pulp pisze:Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.
Czyli oprócz nazwy, podawany jest również rodzaj gramatyczny, tak?
(bo przymiotniki odmienia się różnie w zależności od rodzaju gramatycznego rzeczownika do którego się odnoszą np. magiczny miecz, magiczna szabla)
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Pulp »

Kod: Zaznacz cały

ustaw_nazwe( ({ "mlot rycerski", "mlota rycerskiego", "mlotowi rycerskiemu", 
                "mlot rycerski", "mlotem rycerskim", "mlocie rycerskim"}),
             ({ "mloty rycerskie", "mlotow rycerskich", "mlotom rycerskim",
                "mloty rycerskie", "mlotami rycerskimi", "mlotach rycerskich"}), 
             PL_MESKI_NOS_NZYW );
dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");             
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Godar »

Pulp pisze: dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");
[/code]
A nie "matowe" i "poreczne"? Nie zebym sie znal na kodowaniu, ale mloty to chyba nie osoby...
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Rafgart »

Wszystkie nazwy sa w slowniku, przymiotniki podaje sie w rodzaju meskim liczby pojedynczej.

ustaw_nazwe("mlot");

dodaj_przym("matowy");
dodaj_przym("poreczny");
ustaw_przydawke("z fredzelkiem na czubku");
ustaw_przym_po("bojowy");
Gorgun
Posty: 65
Rejestracja: 04 mar 2009 10:35

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Gorgun »

Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...
Gość

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Gość »

Gorgun pisze:Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...
To co wszyscy pisali było w niektórych przypadkach dobre. Ale ze starym kodem, udostepnianym przez Arkadie.
Jak widać został trochę zmodyfikowany ;)
ODPOWIEDZ