Komentarze do Pytan
Re: Komentarze do Pytan
Tak czy inaczej wyszlo na forum , ze jak sie chce to sie da.
Rafgart odpisal elegancko, uspokajajac dyskusje i nie wywyzszajac sie.
Nie napisal , ze oczekuje teraz na brawa bo jest kims hiper waznym
i hiper zdolnym.
Da sie? Da.
A co do zglaszania bledow, to faktycznie czasem lipa z tym jest.
Swego czasem zglaszalem blad w gadajacym mieczu, ze jak ktos
go wytraci na ziemie, to musze rozpalac znowu caly dzien.
i do dzisiaj nie wiem czy ktos to zmienil, pewnie nie.
A sprawdzac nie za bardzo mam ochote.
Pozdrawiam.
Rafgart odpisal elegancko, uspokajajac dyskusje i nie wywyzszajac sie.
Nie napisal , ze oczekuje teraz na brawa bo jest kims hiper waznym
i hiper zdolnym.
Da sie? Da.
A co do zglaszania bledow, to faktycznie czasem lipa z tym jest.
Swego czasem zglaszalem blad w gadajacym mieczu, ze jak ktos
go wytraci na ziemie, to musze rozpalac znowu caly dzien.
i do dzisiaj nie wiem czy ktos to zmienil, pewnie nie.
A sprawdzac nie za bardzo mam ochote.
Pozdrawiam.
Re: Komentarze do Pytan
Kazdy obiekt, ktory jest odmienialny przez przypadki, zawiera pola z wpisanymi na stale odmianami. Odmiany graczy są wpisane w plikach* z graczami, odmiany itemów w plikach* z itemami. Nie wiem, czy wizowie mają jakiś automat przy generowaniu nowych, w każdym razie zakodowany przedmiot ma odmianę na sztywno przypisaną - nie ma żadnej funkcji odmieniającej automatycznie wg zadanych zasad w czasie rzeczywistym. Za dużo możliwych wyjątków.Edian pisze:Czy w Arkadii nazwy są automatycznie odmieniane (przez przypadki, liczby) czy też dodając nowy przedmiot trzeba go ręcznie odmienić?
Jak to wygląda z perspektywy programistów?
*Nie wiem, czy nie przeszli teraz na jakąś bazę SQL albo coś, ale w kodzie udostępnionym kiedyś przez Alvina wszystko było w plikach.
Re: Komentarze do Pytan
Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.
Re: Komentarze do Pytan
Nie no chlopaki, jest cos takiego jak slownik I z niego pobierane sa odmiany.
Re: Komentarze do Pytan
Czyli oprócz nazwy, podawany jest również rodzaj gramatyczny, tak?Pulp pisze:Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.
(bo przymiotniki odmienia się różnie w zależności od rodzaju gramatycznego rzeczownika do którego się odnoszą np. magiczny miecz, magiczna szabla)
Re: Komentarze do Pytan
Kod: Zaznacz cały
ustaw_nazwe( ({ "mlot rycerski", "mlota rycerskiego", "mlotowi rycerskiemu",
"mlot rycerski", "mlotem rycerskim", "mlocie rycerskim"}),
({ "mloty rycerskie", "mlotow rycerskich", "mlotom rycerskim",
"mloty rycerskie", "mlotami rycerskimi", "mlotach rycerskich"}),
PL_MESKI_NOS_NZYW );
dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");
Re: Komentarze do Pytan
A nie "matowe" i "poreczne"? Nie zebym sie znal na kodowaniu, ale mloty to chyba nie osoby...Pulp pisze: dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");
[/code]
Re: Komentarze do Pytan
Wszystkie nazwy sa w slowniku, przymiotniki podaje sie w rodzaju meskim liczby pojedynczej.
ustaw_nazwe("mlot");
dodaj_przym("matowy");
dodaj_przym("poreczny");
ustaw_przydawke("z fredzelkiem na czubku");
ustaw_przym_po("bojowy");
ustaw_nazwe("mlot");
dodaj_przym("matowy");
dodaj_przym("poreczny");
ustaw_przydawke("z fredzelkiem na czubku");
ustaw_przym_po("bojowy");
Re: Komentarze do Pytan
Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...
Re: Komentarze do Pytan
To co wszyscy pisali było w niektórych przypadkach dobre. Ale ze starym kodem, udostepnianym przez Arkadie.Gorgun pisze:Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...
Jak widać został trochę zmodyfikowany