TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Subem nie dalo rady. Sprawę zalatwiłem actionem. Dzieki za pomoc.

Edit:

Nowy problem. Macie może pomysł jak komendą wyczyścić plik tekstowy utworzony za pomocą:

Kod: Zaznacz cały

#line log rozmowa.log {%0}
Przy komendzie #log jest do wyboru {overwrite|append}. W tym przypadku już niestety nie.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Orror:

Kod: Zaznacz cały

#system {echo -n > rozmowa.log};
#line log rozmowa.log {%0}
Rozwiązanie jedynie pod linuksem. Możliwe, że w następnym wydaniu będzie opcja overwrite.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

W odpowiedzi na wprowadzenie opcji "wyswietlanie" chciałbym zapytać jak najskuteczniej wykonać infobar z kondycją?
Czy coś w stylu:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes {w swietnej kondycji|w dobrym stanie|lekko ranny|ranny|w zlej kondycji|ciezko ranny|ledwo zywy}.$}
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"w swietnej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#######]}};
 #case {"w dobrym stanie"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[######-]}};
 #case {"lekko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#####--]}};
 #case {"ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <efa>[####---]}};
 #case {"w zlej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <eaf>[###----]}};
 #case {"ciezko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[##-----]}};
 #case {"ledwo zywy"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[#------]}};
 };
 #sh {$konda} {2}
 }
czy też za pomocą #prompt?
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Polecenie #prompt to w zasadzie #substitute ze wskazaniem linii, więc do "infobaru" zbytnio się nie nada. Chyba, że życzymy sobie mieć w nim tylko jedną "rzecz" np. kondycję. Jeśli oprócz kondycji chcemy mieć też zmęczenie, stan broni (dobyta/niedobyta) i inne bajery to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie polecenia #showme {message} {line number}.

Przykładowo #action oprócz podstawienia zmiennych wywołuje #alias:

Kod: Zaznacz cały

#alias {status_bar}{#sh {K: $kondycja Z: $zmeczenie B: $bron}{1}}
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

fajne bary można zrobić w taki sposób

Kod: Zaznacz cały

#sh {<DAA>   <G03>   <880>}
Ralandil: jeśli możesz co i jak masz pod $bron ? :P
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Zmienna $bron zawiera "stan broni" - Dobyta/Wyjeta/Schowana/Zlamana.
Żeby się nie zagapić i nie lać pięściami.
Można dodać dużo rzeczy - manę, pragnienie, a nawet godzinę na mudzie da się zrobić. 8-)
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

fajny pomysł z bronią i nietrudny. +1

ja mam 2 linie w pierwszej zmęczenie i moja kondycja VS przeciwnik
w drugiej linijce czas arkadyjski pora roku pora dnia itp..
trzeba pomyśleć nad róża wiatrów w status barze jak większość klientów ma
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Ja mam różę wiatrów, ale w osobnym okienku, lekko przykrywającym mappera na splicie w rogu ekranu. Nie chciałem marnować trzech wierszy więc status_bar ustawiłem jedynie na jedną linię. Wrzucę później screena.
Załączniki
roza.png
roza.png (3.95 KiB) Przejrzano 3581 razy
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Chciałbym zapytać czy dla optymalnego działania programu lepszy jest kod:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes %1.$} 
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"maly"} {#var wielkosc 1};
 #case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
 }
}
, czy też:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes {maly|duzy}.$} 
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"maly"} {#var wielkosc 1};
 #case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
 }
}
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Z punktu widzenia wydajności programu nie powinno być różnicy. Jednak drugie rozwiązanie jest bardziej praktyczne, ponieważ #action nie będzie działał w wielu niepożądanych przypadkach, np. przy wyświetlaniu opisu naszej postaci:

Kod: Zaznacz cały

Jestes niski i szczuply jak na elfa.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
ODPOWIEDZ