Mudlet - pytanie
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 paź 2012 18:38
Re: Mudlet - pytanie
Chciałbym zrobić w mudlecie okienko, w którym wyświetlałaby się 'kondycja wszystkich', aktualizując z każdym wpisaniem komendy. Jakby ktoś umiał, proszę o pomoc, bo zupełnie się na tym nie znam. Z góry dzięki.
Re: Mudlet - pytanie
Niech stracę: Bierzcie i jedzcie
http://www.sendspace.pl/file/66df70ff07da4b3eecf6011
http://www.speedyshare.com/SJPhg/ConfArkaForum.xml
1/ Załóż nowy profil
2. Załaduj plik
3/ Zaloguj się (Jesli zrobiłeś to wcześniej wpisz "/e Ostatnie logowanie:")
4/ Postępuj wg instrukcji na ekranie.
Jeśli coś nie działa dla postaci kobiecych to na pewno są to złe końcówki (trzeba zmieniać je ręcznie).
Btw... Jeśli ktoś zrobi mappera to byłbym wdzięczny...
http://www.sendspace.pl/file/66df70ff07da4b3eecf6011
http://www.speedyshare.com/SJPhg/ConfArkaForum.xml
1/ Załóż nowy profil
2. Załaduj plik
3/ Zaloguj się (Jesli zrobiłeś to wcześniej wpisz "/e Ostatnie logowanie:")
4/ Postępuj wg instrukcji na ekranie.
Jeśli coś nie działa dla postaci kobiecych to na pewno są to złe końcówki (trzeba zmieniać je ręcznie).
Btw... Jeśli ktoś zrobi mappera to byłbym wdzięczny...
Tęczowe serce...
Re: Mudlet - pytanie
Jestem pod wrazeniem, dobra robota.
: )
: )
Re: Mudlet - pytanie
W odpowiedzi na PM:
Skoro grasz postacią kobieca to pewnie większość rzeczy wyświetla ci się źle..
Postaraj się zadbać o to, żeby pozmieniać końcówki w triggerach. To nie takie straszne. Pamiętaj żeby zapisać Trigger.
1. Znajdujesz wadliwy trigger
2. Zmieniasz co potrzeba
3. Klikasz na inny trigger
4. Klikasz na ten sam trigger który zmieniałaś.
5. Powinno działać
Rozrysuje ci
Na czerwono masz zaznaczone gdzie zmieniać
Co prawda w tym patternie (to co trigger ma zaznaczać) na przykładzie nie potrzeba, ale gdyby pisało:
Jestes napruty
Zmień na:
Jestes napruta
Wtedy będzie działało poprawnie.
W niebieskich kwadratach.. (dużo tłumaczenia)
Poprostu zmień końcówki we WSZYSTKICH poleceniach
selectString()
dotyczących ciebie. (Np w Jest ranny. już nie trzeba)
Pamiętaj, że jeżeli nie włączyłaś w Preferences -> General -> Force auto save on exit Musisz klikać save profile. Dla bezpieczeństwa też kliknij.
A kolory:
Wyjścia robione są na zasadzie color triggera. Znaczy zaznacza to o jest na szaro i dopiero zmienia. Wiec zmień kolor na zielony (kiepskie rozwiązanie, bo zaznacza ci wszystko co masz na zielono i może generować błędy) lub zmień kolor wyjść na szary w opcjach arkadii. Chociaż nie wiem czy zmieniłaś kolor w Mudlecie czy na arce.. Ogólnie pokombinuj z rożnymi ustawieniami kolorów któreś jest prawidłowe.
Korzystając z okazji!
Może ktoś lubi wyzwania i zrobi mappera? Połowa jest w postaci rozpoznawania wyjść w moim skrypcie...
Skoro grasz postacią kobieca to pewnie większość rzeczy wyświetla ci się źle..
Postaraj się zadbać o to, żeby pozmieniać końcówki w triggerach. To nie takie straszne. Pamiętaj żeby zapisać Trigger.
1. Znajdujesz wadliwy trigger
2. Zmieniasz co potrzeba
3. Klikasz na inny trigger
4. Klikasz na ten sam trigger który zmieniałaś.
5. Powinno działać
Rozrysuje ci
Na czerwono masz zaznaczone gdzie zmieniać
Co prawda w tym patternie (to co trigger ma zaznaczać) na przykładzie nie potrzeba, ale gdyby pisało:
Jestes napruty
Zmień na:
Jestes napruta
Wtedy będzie działało poprawnie.
W niebieskich kwadratach.. (dużo tłumaczenia)
Poprostu zmień końcówki we WSZYSTKICH poleceniach
selectString()
dotyczących ciebie. (Np w Jest ranny. już nie trzeba)
Pamiętaj, że jeżeli nie włączyłaś w Preferences -> General -> Force auto save on exit Musisz klikać save profile. Dla bezpieczeństwa też kliknij.
A kolory:
Wyjścia robione są na zasadzie color triggera. Znaczy zaznacza to o jest na szaro i dopiero zmienia. Wiec zmień kolor na zielony (kiepskie rozwiązanie, bo zaznacza ci wszystko co masz na zielono i może generować błędy) lub zmień kolor wyjść na szary w opcjach arkadii. Chociaż nie wiem czy zmieniłaś kolor w Mudlecie czy na arce.. Ogólnie pokombinuj z rożnymi ustawieniami kolorów któreś jest prawidłowe.
Korzystając z okazji!
Może ktoś lubi wyzwania i zrobi mappera? Połowa jest w postaci rozpoznawania wyjść w moim skrypcie...
Tęczowe serce...
Re: Mudlet - pytanie
Polecenie:
selectString() zaznacza kawałek tekstu który znajduje się w patternie.
replace()
Zastepuje zaznaczony tekst poleceniem selectString()
poleceniem:
deleteLine() -- kasuje cala linijkę kiedy pattern jest zaznaczony
echo() lub cecho() -- Wyświetla tekst w mudzie
echo() -- Wyswietla tekst
cecho() -- Wyswietla i koloruje text
cecho("<red> Cos <reset> jest blade")
Konstrukcja patternów i znaki specjalne
Oczywiście trigger powiniem być perlrexem
np:
((^> |^)(.*) daje ci (.*)\.$")
alias bedzie wygladał tak:
^Cos$
Jesli nie damy ^ lub $ wykona alias kiedy wpiszemy:
CCos
Cosss
I bedzie slynne:
"Zabij powazaniem."
------------------------------------------------------
(szkielet|widmo)
Jeśli nie zaznaczysz selectAll to pokoloruje w linijce tylko pierwszy szkielet, ale sprawdz
Szkielet, goblin, szkielet, szkieletorek, widmo, zmora
Zmienne i ich liczenie
W innym triggerze
Arka:
Halfling pyta sie ciebie o to jak szybko zjadl kanapkę
I jeszcze jedno da się
w roznych miejscach przywołać ta samą
Jest roznica miedzy:
zmienne liczbowe da się dodawać/odejmować/mnozyc/cosinusowac
Zeby przywołać jakieś zmienne zadziałały musisz je uprzednio zdefiniować.
---------------
Kolorowanie poprzez jego zaznaczanie (Musi być w patternie)
Pomoc w kolorach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Kolory
Komenda send()
wysyla komende do gry tak jak bys ja wpisal/wpisala "z palca"
przydatne do robienia alliasow i keyów
";" - oddziela poszególne komendy od siebie
np "usiadz;wstan"
czyli jeżeli masz chęć zrobienia czegos takiego
otworz woreczki; wez ziola z pierwszego woreczka;wez ziola drugiego woreczka;wez ziola z trzeciego woreczka;wez ziola z czwartego woreczka; odloz woreczki;s;wloz czterokanciaste lodygi do pierwszego woreczka;wloz ziola do drugiego woreczka;zamknij woreczki
da sie jeszcze:
Pomoc ogólnie:
http://www.mudlet.org/media/ -- filmiki o tym jak robić proste skrypty. Nawet bez znajomości angielskiego metodą kopiuj/wklej da się czegoś nauczyć
http://wiki.mudlet.org/w/Manual:Technical_Manual -- opis każdej komendy
No i ogólnie masz multum przykładów w configu
Testowanie triggerow/alliasow (nie tych opartych na kolorach)
Da się klinąć "errors" i jak wywołamy allias "/add",
a w skrypcie bedzie:
echo("asxa" .. asdsadsada)
to wyskoczy:
W alliasach też da się definiować zmienne
np:
Wybierz paczkę
W moim confie zrobiłem jest taki skrypt ktory pozwala "echowac" tekst tak jakby przyszedł z gry więc wykonaja się na nim triggery
Chyba w standardowym mudlecie tez jest takie coś, ale reki nie dam uciąć
I nie trzeba juz kopac NPC, żeby sprawdzić czy działa
No i to co mnie osobiście najbardziej frustrowało:
Patrzeć UWAŻNIE na kropki, przecinki, cudzysłowia, rodzaje nawiasów, sejfowanie triggerow, spacje i wstawianie ^$
selectString() zaznacza kawałek tekstu który znajduje się w patternie.
replace()
Zastepuje zaznaczony tekst poleceniem selectString()
poleceniem:
deleteLine() -- kasuje cala linijkę kiedy pattern jest zaznaczony
echo() lub cecho() -- Wyświetla tekst w mudzie
echo() -- Wyswietla tekst
cecho() -- Wyswietla i koloruje text
cecho("<red> Cos <reset> jest blade")
Konstrukcja patternów i znaki specjalne
Oczywiście trigger powiniem być perlrexem
Kod: Zaznacz cały
"." zaznacza jeden dowolny znak
"\." zaznacza kropkę
"\n" Zaczyna nowa linijkę
"^" Oznacza początek linijki
"$" Oznacza koniec linijki
"[a-z]*" zaznacza dowolny ciąg znaków składający się z liter (bez spacji)
".*" zaznacza dowolny ciąg znaków (ze spacjami)
[Xx] - Zaznacza mala lub duża literę X
(^> |^) - Warto to dodawać na początku patterna (jeśli zaznaczamy od początku)
"\.$" - warto dodawać jeśli zaznaczamy do końca linijkę
((^> |^)(.*) daje ci (.*)\.$")
alias bedzie wygladał tak:
^Cos$
Jesli nie damy ^ lub $ wykona alias kiedy wpiszemy:
CCos
Cosss
I bedzie slynne:
"Zabij powazaniem."
------------------------------------------------------
(szkielet|widmo)
Jeśli nie zaznaczysz selectAll to pokoloruje w linijce tylko pierwszy szkielet, ale sprawdz
Szkielet, goblin, szkielet, szkieletorek, widmo, zmora
Kod: Zaznacz cały
([Ss]zkiele[a-z]*|widmo)
2 zmienna to cała zaznaczona linijka((^> |^)(.*) halfling (.*) zjada kanapke)
((3 zmienna) (4 zmienna) hafling (5 zmienna) zjada kanapke)
Kod: Zaznacz cały
cecho("\nHalfling <red>" .. matches[4] .. "<:white>ZJADA <black:orange>kanapke")
cecho("\n".. matches[2])
SzybkoscJedzenia = matches[4]
Arka:
Halfling pyta sie ciebie o to jak szybko zjadl kanapkę
Kod: Zaznacz cały
echo("Halfling zjadl kanapke " .. SzybkoscJedzenia)
w roznych miejscach przywołać ta samą
Jest roznica miedzy:
Kod: Zaznacz cały
zmienna = "1" -- zmienna teksowa
zmienna = 1 -- zmienna liczbowa
Kod: Zaznacz cały
InnaZmienna = zmienna + zmienna
InnaZmienna = zmienna .. matches[3]
InnaZmienna = "Tak bardzo " .. matches[3] .. zmienna
---------------
Kolorowanie poprzez jego zaznaczanie (Musi być w patternie)
Kod: Zaznacz cały
((^> |^)(.*) halfling (.*) zjada kanapke)
Kod: Zaznacz cały
setBgColor(0,0,0) -- Kolor tła
setFgColor("212,0,0") -- Kolor literek
selectString("halfling" .. matches[5], 1) -- zaznacza tekst do pokolorowania
resetFormat() -- resetuje kolory (ważne)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Kolory
Komenda send()
wysyla komende do gry tak jak bys ja wpisal/wpisala "z palca"
przydatne do robienia alliasow i keyów
";" - oddziela poszególne komendy od siebie
np "usiadz;wstan"
czyli jeżeli masz chęć zrobienia czegos takiego
otworz woreczki; wez ziola z pierwszego woreczka;wez ziola drugiego woreczka;wez ziola z trzeciego woreczka;wez ziola z czwartego woreczka; odloz woreczki;s;wloz czterokanciaste lodygi do pierwszego woreczka;wloz ziola do drugiego woreczka;zamknij woreczki
Kod: Zaznacz cały
send("bardzo dluga komenda") -- pokaze ci bardzo dluga komenda i ja wykona
send("bardzo dluga komenda", false) -- nie pokaze ci bardzo dlugiej komendy i ja wykona
Kod: Zaznacz cały
send("bardzo dluga zmienna" .. matches[3])
Pomoc ogólnie:
http://www.mudlet.org/media/ -- filmiki o tym jak robić proste skrypty. Nawet bez znajomości angielskiego metodą kopiuj/wklej da się czegoś nauczyć
http://wiki.mudlet.org/w/Manual:Technical_Manual -- opis każdej komendy
No i ogólnie masz multum przykładów w configu
Testowanie triggerow/alliasow (nie tych opartych na kolorach)
Da się klinąć "errors" i jak wywołamy allias "/add",
a w skrypcie bedzie:
echo("asxa" .. asdsadsada)
to wyskoczy:
Tlumacząc: allias /add w drugiej linijce skryptu chciałby mieć zmienna asdsadsada, której nie ma.ERROR:] object:<^/add$> function:<Alias151>
<[string "function Alias151()..."]:2: attempt to concatenate global 'asdsadsada' (a nil value)>
W alliasach też da się definiować zmienne
np:
Wybierz paczkę
Kod: Zaznacz cały
^wp (.*)$
send("wybierz paczke " .. matches[2])
W moim confie zrobiłem jest taki skrypt ktory pozwala "echowac" tekst tak jakby przyszedł z gry więc wykonaja się na nim triggery
Kod: Zaznacz cały
"/e Cos"
"/e Lekko rani cie"
Kod: Zaznacz cały
"'echo Cos"
No i to co mnie osobiście najbardziej frustrowało:
Patrzeć UWAŻNIE na kropki, przecinki, cudzysłowia, rodzaje nawiasów, sejfowanie triggerow, spacje i wstawianie ^$
Tęczowe serce...
Re: Mudlet - pytanie
Tercoralu, jesteś WIELKI!Tercoral pisze:Niech stracę: Bierzcie i jedzcie
Bardzo dziękuję.
ps. jakbyś kiedyś miał ochotę grać postacią kobiecą, mam twój config w kompletnie żeńskiej wersji
Re: Mudlet - pytanie
Od dawna chcialem sie pobawic z mudletem, ale ze mialem cmuda to jakos nie potrafilem sie zmotywowac. Okazuje sie jednak ze cmud nie smiga mi na tablecie, to dobra okazja zeby ogarnac mudlet. Proste triggery, aliasy itp. mysle ze z mniejszymi czy wiekszymi problemami ogarne, ale zalezy mi na 100% funkcjonalnosci a tego nie osiagne bez mappera. Jak rozumiem polowa pracy jest zrobiona - gdybys Tercoralu dorzucil linki gdzie jest lopatologicznie wytlumaczone jak taki mapper konfigurowac krok po kroku to moze by sie to dalo uruchomic. Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
Re: Mudlet - pytanie
Ja poproszęAjka pisze:ps. jakbyś kiedyś miał ochotę grać postacią kobiecą, mam twój config w kompletnie żeńskiej wersjiTercoral pisze:Niech stracę: Bierzcie i jedzcie
Re: Mudlet - pytanie
Tercoral, jest szansa gdzieś ponownie wrzucić config?
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Re: Mudlet - pytanie
Ja to w ogole zielony jak ogorek, ale mam problem. Dodaje np. jakis kolor i w ogole wszystko zmienia kolor, w sensie, ze opisy wysylane przez muda, opisy npc, przedmiotow. Strasznie denerwuje, nie dokonca wiem, czym jest to powodowane, co trzeba zrobic, zeby powrocic do 'klasycznych kolorow'? Z gory dzieki