Przemyślenia nt. zbója

Forum wieści z Arkadii.
Barrin
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011 11:10

Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Barrin »

Istnieje jakakolwiek szansa, że emoty zaproponowane przez Miuosha zostaną zakodowane? :)
Te z tego linku

Drugie pytanie, brzmi czy wizowie zamierzają w końcu zrobić coś z zawodem zbója, żeby był w miarę atrakcyjny, albo najzwyczajniej w świecie żeby chociaż sprawiał wrażenie dokończonego?

Bo przepraszam bardzo, ale jeśli zawód którego emot dobicia (będąc zasłoniętym) z 3 os. wygląda następująco:

Kod: Zaznacz cały

Odglosy walki zaglusza przerazliwy chrzest miazdzonych kosci gdy szponiasta dwusegmentowa maczuga uderza w glowe muskularnego rudowlosego krasnoluda chaosu, ktory bez zycia pada na ziemie.
Ok, może być że błąd i ktoś zapomniał wstawić imię osoby uderzającej.

Ale są inne błędy:

np:

W 99% przypadków dobicie (będąc odsłoniętym) wygląda następująco:

Kod: Zaznacz cały

Bierzesz szeroki zamach swoja szponiasta dwusegmentowa  maczuga i walisz muskularnego rudowlosego krasnoluda chaosu na odlew. Ten cios przeciwnik jest jeszcze w stanie strzymac, lecz po natychmiastowej poprawce w postaci poteznego uderzenia znad glowy wyraznie wyglada na zamroczonego.
Zas w 1% przpadków mamy (niestety nie mam loga z 1 osoby):

Kod: Zaznacz cały

XXX bierze szeroki zamach ciezka dwureczna pala i wali lysego szybkiego skavena na odlew. Juz unosi bron, by poprawic kolejnym uderzeniem znad glowy, gdy chyba dociera do niego, ze nie ma juz takiej potrzeby...


Jest też inna sprawa, umów.
Zawód mający bloka na znakomicie, nie mogący zablokować postaci na poziomach niższych.
Ukrywanie się - na takim poziomie może co najwyżej poukrywać się w nocy przed GP.

Może już lepiej zabrać ukrywanie się, a dodać wyżej bojówki?
Bądź cokolwiek, zamiast dwóch (trzech bo i skradanie) teoretycznie bardzo przydatnych umiejętności, które w praktyce okazują się zupełnie nieprzydatne.

Więc moje pytanie brzmi, szanowni Wizowie, przestaniecie w końcu traktować zawód o fajnych możliwościach po macoszemu?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011 20:14 przez Barrin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Żal nt. zbója

Post autor: Miuosh »

Emoty z w/w linka nie zostaną zakodowane, choćby z tego powodu, że są słabe ;)
Wrzuciłem je tam, ponieważ nic lepszego nie przychodziło mi do głowy i miałem nadzieje, że ktoś dorzuci tam swoje 3 grosze i coś z tego wypali. No ale na razie lipa. Jest szansa, że pewnego pięknego dnia wstanę natchniony niczym poeta Horacy... ;)

Co do pozostałych. Całe zamieszanie z opisami wynika chyba z faktu, że zawód zmieniał swoje zastosowanie na przestrzeni lat, a raczej nie było komu do tego przysiąść i poprawić porządnie. Tak jak kiedyś pisał chyba Gniot - kiedyś to był czysty ofens (dwuręk, mocny spec, zero defów), potem spec albo ogłuszał albo zadawał pokaźne obrażenia, teraz mamy tylko ogłuszenie, baaardzo słaby dmg, i śmieszne defy ;)
Jeśli chodzi o opisy, to przyznam szczerze, od kiedy jestem pr0pekowcem, to mam same suby, gram z wyłączonymi opisami walk innych i cały czas gapię się w mappera, żeby mnie Grung nie zaskoczył, więc nie wiem. ;) Ale, rzeczywiście - szału nie robią. Wniosek - napisz lepsze i zgłoś pomysł ;)

Ktoś kiedyś zaproponował, że skoro już zbój jest zawodem quasi-skradającym się, to może fajnie by było dać mu jakiś bonus do ukrywania się na traktach. Mnie się ten pomysł bardzo podoba, ale z drugiej strony dodawać 3 kategorie lokacji (mamy już lasy i miasta)?, wygląda mi to na kawał roboty i chyba nikomu się nie będzie chciało.

Blokowanie jest jakieś w ogóle zbugowane, ale zaś jak widać - da się skutecznie zablokować nawet lokację od obozu (Pozdrawiamy tu naszego kolegę E.), więc może po prostu my mamy pecha? Nie wiem, ja mam epika w sile, wytrzymałości i w porywach gibkiego w zręce, blokowanie na znakomicie i mój blok łamią GPki, bez większego problemu. Może wypadałoby blokowanie jakoś podrasować? Żeby np. im wyższy um, tym szybciej zakładało się blok? Albo może żeby wraz ze wzrostem uma spadało zmęczenie, gdy ktoś ten blok przełamie?

Samo ogłuszenie jako spec jest znakomite. Bardzo pomaga drużynie i bardzo mi się podoba. Gdyby tylko dało się ogłuszać zza zasłony... Bo przy braku defów, PK jest praktycznie niemożliwe, bo zbój jest wyłączany przez przeciwników w ciągu 3 tur i w zasadzie później staje się tylko balastem dla drużyny.

No i jak już pisałem - jakieś drużynówki zbój mógłby mieć, bo zbóje rzadko działali solo! Nawet ci co napadali na trakcie Nuln - Krojc działali w ekipie! ;)
Ogre!
Barrin
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011 11:10

Re: Żal nt. zbója

Post autor: Barrin »

Miuosh pisze:Jeśli chodzi o opisy, to przyznam szczerze, od kiedy jestem pr0pekowcem, to mam same suby, gram z wyłączonymi opisami walk innych i cały czas gapię się w mappera, żeby mnie Grung nie zaskoczył, więc nie wiem. ;) Ale, rzeczywiście - szału nie robią. Wniosek - napisz lepsze i zgłoś pomysł ;)
Nie mam problemu z wyglądem opisów, tylko z ich dopracowaniem - błąd w kodzie po prostu.
Miuosh pisze: Ktoś kiedyś zaproponował, że skoro już zbój jest zawodem quasi-skradającym się, to może fajnie by było dać mu jakiś bonus do ukrywania się na traktach. Mnie się ten pomysł bardzo podoba, ale z drugiej strony dodawać 3 kategorie lokacji (mamy już lasy i miasta)?, wygląda mi to na kawał roboty i chyba nikomu się nie będzie chciało.
Rzeczywiście, pomysł nt. bonusu do skradania się na traktach był kiedyś na forum, ale jakoś ucichło bez większego odzewu.
Miuosh pisze: Żeby np. im wyższy um, tym szybciej zakładało się blok? Albo może żeby wraz ze wzrostem uma spadało zmęczenie, gdy ktoś ten blok przełamie?
Z tropieniem tak jest, to jakiś plus do napisu znakomicie by się przydał.

Co do speca, wg. mnie jest ok - jako zawód supportowy, duży bonus dla drużyny.
Do PVE.

Niestety, sądzę iż i tak nasze 'płacze' nic nie dadzą, gdyż osoby grające tym zawodem można policzyć na palcach jednej ręki.
A szkoda.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011 20:28 przez Barrin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Żal nt. zbója

Post autor: Miuosh »

Barrin pisze: Niestety, sądzę iż i tak nasze 'płacze' nic nie dadzą, gdyż osoby grających tym zawodem można policzyć na palcach jednej ręki.
Dlatego jesteśmy tacy wyjątkowi! ;) Na zbója jest większy popyt niż na informatyków! Ja miałem ostatnio ofertę pracy od LE za 15mth/h, ale odrzuciłem, bo nie dawali opieki medycznej dla ex-żony i bonów sodex na Święto Lasu ;)
Ogre!
Barrin
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011 11:10

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Barrin »

Hehe, nie no - rzeczywiście zbój w drużynie przydaje się. Ale czarodzieje powinni zrobić coś, żeby więcej było masochistów, którzy chcą nim grać ;)
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Rafgart »

Widze, ze nastal na forum czas rozpaczy i uzalania sie.
Gdyby ten temat ograniczal sie do ostatniej notki (cos ze zbojem jest nie tak, bo gracze go nie biora), to mozna by go potraktowac powaznie. Niestety wczesniej obydwaj zdazyliscie wyprodukowac niesamowita ilosc tresci, ktora, delikatnie to ujmujac, mija sie z prawda. Sami przez to kompromitujecie wlasna sprawe (
podobnie zreszta dzieje sie w prawie kazdym temacie, gdzie gracze chca cos wymusic).
Barrin
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011 11:10

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Barrin »

Rafgart pisze:Widze, ze nastal na forum czas rozpaczy i uzalania sie.
Gdyby ten temat ograniczal sie do ostatniej notki (cos ze zbojem jest nie tak, bo gracze go nie biora), to mozna by go potraktowac powaznie. Niestety wczesniej obydwaj zdazyliscie wyprodukowac niesamowita ilosc tresci, ktora, delikatnie to ujmujac, mija sie z prawda. Sami przez to kompromitujecie wlasna sprawe (podobnie zreszta dzieje sie w prawie kazdym temacie, gdzie gracze chca cos wymusic).
Ok, może ja nie nadążam ale co mija się z prawdą? Niedopracowanie zawodu?
Blokowanie, skradanie się to wszystko było sprawdzone w grze, to są rzeczy które wymyśliliśmy.

Niczego nie chcę na czarodziejach wymuszać, po prostu przedstawiłem swój punkt widzenia.
Gość

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Gość »

A czy sugestie graczy nie powinny być rozpatrywane jakoś możliwie obiektywnie (w tym przypadku np.: zawód jest przecież zbalansowany ok, tylko gracze nie umieją tego wykorzystać - zostawiamy // faktycznie coś ten zbój kuleje - trzeba mu się przyjrzeć), a nie zależnie od politycznej poprawności "zgłoszenia" (oho! płaczą i bezczelnie wymuszają - nic nie robimy // ale dyskretnie i pokornie napomknięte niedopracowanie zawodu - raz dwa go naprawiamy).

Kreujesz się, Rafgarcie, na wiedzącego wszystko najlepiej, to może wypada chociaż udawać tę pierwszą opcję?

(a gracz ma prawo mijać się z prawdą, bo prawie wszystko jest dla gracza tajne z mechaniki i, jak to bywa ze zgadywankami, można chybić)


odp na poniżej:
To spostrzeżenie wcale nie jest oparte na tym jednym Twoim poście.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011 11:11 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Rafgart »

Czyli jesli napisze, ze ktos podaje nieprawde, to od razu oznacza, ze kreuje sie na wiedzacego wszystko najlepiej? Wydaje mi sie, ze takie wnioskowanie jest jednak nieuprawnione.

A wszelkie sugestie moga byc oceniane tylko pod wzgledem ich poziomu merytorycznego. Jesli piszesz bzdury, to nie bedziesz traktowany powaznie. Wiec jesli nie jestes czegos pewien, to lepiej nie pisz nic.

I wydaje mi sie, ze 'wypada' byc uczciwym, a nie udawac jakas opcje, by notka fajnie brzmiala.
Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Przemyślenia nt. zbója

Post autor: Sirius »

Rafgart pisze:A wszelkie sugestie moga byc oceniane tylko pod wzgledem ich poziomu merytorycznego. Jesli piszesz bzdury, to nie bedziesz traktowany powaznie. Wiec jesli nie jestes czegos pewien, to lepiej nie pisz nic.
A nie uważasz Rafgarcie, że jeśli nie jest się czegoś pewnym, to lepiej zapytać i rozwiać wątpliwości?

Powiedz nam proszę, czy w zamierzeniach czarodziei jedyną mocną stroną zbója miało być ogłuszanie?
Czy to blokowanie szwankuje, czy ta umiejętność jest dostępna dla naszego zawodu po to, żeby trzeba było wydać na niego odpowiednią ilość mithryli?
Czy z ukrywaniem i skradaniem jest tak samo, czy po prostu nie umiemy wykorzystać tych umiejętności?

Będę Ci niezwykle wdzięczny za odpowiedzi. Myślę, że dadzą nam jakąś podstawę do merytorycznej dyskusji.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
ODPOWIEDZ