Zadania dla poczatkujacych

Bank opisów Arkadii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Rafgart »

Kilka dni temu podpielismy dwie blizniacze wioski startowe. Stanowia one drugi etap pomocy dla nowych graczy - po zejsciu ze statku startowego maja oni teraz miedzy innymi mozliwosc zapoznac sie z podstawowymi komendami na mudzie oraz z klimatem obu domen.
Kolejny etap mialby wyznaczac poczatkujacym jasny cel gry na kilka pierwszych dni lub tygodni, tak by nie gubili sie tak latwo w bogactwie swiata Arkadii. Chodzi o stworzenie powiazanego fabularnie ciagu zadan, ktory rozpocznie sie w momencie opuszczenia jednej z wiosek. Powinien on spelniac kilka zalozen:
- musi byc dosc prosty jesli chodzi o komendy, odleglosci, przechodzenie do kolejnych zadan - to co weteranowi zajmie kilka godzin, dla naprawde poczatkujacego moze stanowic wyzwanie na tygodnie
- musi zainteresowac gracza - czyli byc gleboko osadzony w klimacie danej domeny, ale jednoczenie nie moze byc 'przegadany'
- nie powinien wciagac gracza w zadne konflikty, choc jak najbardziej moga byc one mu przedstawione
- powinien byc oparty glownie na npcach/lokacjach, ktore juz istnieja na mudzie

Jesli ktos chcialby pomoc w powyzszym i podzielic sie swoimi pomyslami, to prosze je umieszczac w tym temacie lub w zgloszeniach do mg na mudzie.
Grothan
Posty: 101
Rejestracja: 06 sty 2010 10:17

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Grothan »

Gracze wychodza z wioski z pergaminem z prosba o zaopatrzenie dla wioski, nie wiem czy sa samowystarczalne, ale kazdy punkt z listy moglby byc zrealizowany przez gracza u poszczegolnego npca w swiecie.
To glowny watek fabularny z kilkoma pobocznymi jeszcze do wymyslenia.
W sumie nie wiem jak te wioski wygladaja od srodka, a to pewnie duzo by pomoglo w wymysleniu czegos na prawde misternego ;) .
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Terenes »

1) Pomyslami czy opisami?
2) Jaka jest definicja konfliktow: czy moze byc konflikt frakcji niedostepnych dla gracza? Np. goblinoidy, skaveni, Kovirczycy
3) Czy moga byc zadania zlecane przez Lowce Czarownic jesli nie sa skierowane przeciwko zadnemu konkretnemu kultowi Chaosu
(a sa to prace "pomocnicze")?
4) Czy moga wystepowac postacie magiczne: tj: czarodzieje i kaplani - najlepiej skonfliktowani ze soba?
5) Czy moze byc tak ze kazdy quest ma 2-3 rozwiazania, tzn za kazdym razem decydujemy czy jestesmy wierni swojemu pierwotnemu
zleceniodawcy czy ukradkiem go zdradzamy (tak by sie nie zorientowal)?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2013 11:49 przez Terenes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Rafgart »

1. Najlepiej jednym i drugim. Tak jak napisalem wyzej, raczej powinno sie wykorzystac to, co juz jest na mudzie, ale dostarczenie tekstow mowionych przez npce byloby wskazane.
2. Gracz nie powinien byc angazowany w konflikt, w ktorym moze potem stanac przeciw innym graczom.
3. Moze wystepowac w fabule, ale nie powinien dawac graczom zadan.
4. Moze.
5. Moze.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Terenes »

Wydaje sie ze bez wciagania w konflikt questy sa malo wciagajace, ja bym wlasnie od poczatku wrzucil gracza w

wielka polityke, ale skoro wymagania sa takie jakie sa to staralem sie ich przestrzegac, choc bez dodania
npca czy dwoch sie nie obeszlo:

Ishtar:

Questodawca: Ciezko chory kupiec z Koviru, lezacy na pietrze karczmy. Opisze gdy bedzie zaakceptowany.

Quest 1:
Kupiec jest ciezko chory i bardzo marznie w tym zimnym zajezdzie, zeby jakkolwiek miec szanse
na wyzdrowienie potrzebuje koca/skory niedzwiedziej. Na szczescie sklepikarz na srodku wioski ma takowa.
Ewentualnie moze to byc jakis bardziej leczniczy specyfik np garniec niedzwiedziego sadla.

Quest 2:
Kupiec na tyle wydobrzal ze zaczal zwracac uwage na swoj wyglad i stwierdzil ze potrzebuje sie ogolic (podstawa

sredniowiecznej higieny). Daje graczowi brzytwe ktora nalezy naostrzyc u kowala i zabrac sie do golenia.

Quest 3:
Gdy gracza nie bylo kupiec sporzadzil list, ktory prosi by oddac na poczcie. List ten jest zapieczetowany i opis

sugeruje ze w srodku moga sie czaic nielada sekrety. Quest ma trzy rozwiazania, kazde daje podobna ilosc

kasy/doswiadczenia. Mozna:
a) Zrobic tak jak kaze kupiec.
b) Sprobowac otworzyc list, niszczac go przy okazji - jest sie madrzejszym o doswiadczenie ze nie tak latwo czytac

czyjas korespondencje
c) Oddac list czarodziejce ktora siedzi na dole w karczmie i jest bardzo zainteresowana co to za tajne raporty

sporzadza Kovirczyk ze swej podrozy po Redanii. Czarodziejke i reszte opisze jak zostanie zaakceptowana.

Quest 4:
Dlugotrwala podroz choroba sprawila ze kupiec ma zdeaktualizowane informacje o Novigradzie i dosc chuda sakiewke. Niepokoi go wiec jakie myto bedzie musial zaplacic podczas przekraczania bram novigradu. Trzeba udac sie do bramy Novigradu i spytac o myto.

Quest 5:
Wojna celna spowodowala ze myto faktycznie jest wysokie, ale nic straconego, Kupiec ma jednak pomysl ze ma znajomych w Novigradzie ktorzy moga dac mu pozyczke. Trzeba udac sie do Vivaldiego, zapytac go o weksel. Ten faktycznie znajac Kovirczyka wystawia weksel wazny dopiero po podpisaniu i opieczetowaniu przez owego kupca z koviru (wiec dla gracza nie ma zadnej wartosci)

Zadowolony z twoich uslug kupiec poleca cie swojemu znajomemu i wysyla do niego do pomocy - chwilowo nie jestem pewien do kogo, ale taki jest wstep.

Lustrzane questy dla Imperium jutro.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Terenes »

Szlachcic z Marienburga przybywa do Nuln by wziac udzial w balu urzadzanym hrabine Emanuelle von Liebowitz. Niestety zapil i nie jest sie w stanie pozbierac.

Quest 1) Trzeba dac mu cos na kaca: kupic buklak u handlarza i pozniej napelnic go alkoholem w karczmie.
Quest 2) Mogac trzezwo myslec prosi by przed balem doreczyc na poczte list od niego, zaadresowany do hrabiny. Znow sa trzy wyjscia:
- Zrobic tak jak prosi
- Lowca czarownic spod znaku Solkana siedzacy w karczmie bardzo by chcial wiedziec czy nie przesyla on jakiejs korespodnencji swiadczacej o przynaleznosci do ktoregos z zakazanych kultow z Marienburga.
- Mozna przeczytac list, zawiera on same banalne komplementy wzgledem elektorki
Quest 3) Przygotowania do balu: Nalezy oczyscic z rdzy ozdobny kord, z ktorym chce sie nasz szlachcic pokazac na balu.

Quest 4) Trzeba odebrac stroj - jest on w sklepie ubraniami w Nuln, trzeba spytac sie sprzedawcy o stroj balowy

Quest 5) Okazalo sie ze przez caly czas szlachcic mial swojego sluge, ktory balowal jeszcze bardziej niz on.
Trzeba owego sluge znalezc gdzies w Nuln i podziekowac mu za dalsza sluzbe.

Finalnie zadowolony Marienburczyk wysyla cie z poleceniem do kogo innego.

Czekam na akceptacje bym mogl opisac NPCe (lowce, szlachcica, sluge), przedmioty i dialogi, lub uwagi bym mogl napisac co innego.

Dalsze rozwiniecia fabularne tez po okresleniu jak dlugo ma sie to ciagnac jeszcze (2x tyle, 3 x tyle czy co)
Awatar użytkownika
Thorffin
Posty: 62
Rejestracja: 05 lis 2012 20:08

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Thorffin »

Niech chory NPC poprosi o zebranie zioła, np babki w 3 sztukach, dodatkowo do tego niedźwiedziego sadła. Żeby wytłumaczył jak zbierać zioła i opisał, że to dość intratny interes.

Przy okazji weksla u Vivaldiego, krasnolud mógłby poprosić o zaniesienie paczki na pocztę w Novigradzie i opowiedzieć, że tam własnie można też różne paczki ponosić.

Wysyłając gracza w dłuższą drogę NPC mógłby sugerować udanie się do Gildii Podróżników, pytając od razu o przyszłość gracza, bardziej wojowniczą, czy mentalną i sugerowałby jak ustawić tam cechy. Mógłby sugerować użycie komendy "?" już na miejscu, w Gildii, która ew. wprowadzałaby opis cech i do czego są potrzebne.

re down:
To przepraszam w takim razie.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013 12:47 przez Thorffin, łącznie zmieniany 1 raz.
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Dhogrin »

Te rzeczy wytłumaczone już są w samej wiosce startowej.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Zurwen »

Ponieważ zauważamy, że w przypadku sporej części nowych graczy, występuje moment całkowitego zagubienia i braku celu po dotarciu do wioski startowej - gdzie przestają oni być prowadzeni za rączkę - powracam z tematem zadań dla początkujących. Mają one zapełnić tę pustkę, pozwalając nowym graczom mieć 'cel', zanim znajdą go oni w grze z innymi graczami.

Przypominam zasady, które opisał na początku tematu Mistrz Rafgart:
- musi byc dosc prosty jesli chodzi o komendy, odleglosci, przechodzenie do kolejnych zadan - to co weteranowi zajmie kilka godzin, dla naprawde poczatkujacego moze stanowic wyzwanie na tygodnie
- musi zainteresowac gracza - czyli byc gleboko osadzony w klimacie danej domeny, ale jednoczenie nie moze byc 'przegadany'
- nie powinien wciagac gracza w zadne konflikty, choc jak najbardziej moga byc one mu przedstawione
- powinien byc oparty glownie na npcach/lokacjach, ktore juz istnieja na mudzie
Dodatkowo:
1. Zadania rozpoczynają się w wioskach startowych.
2. Zadania mają podobny schemat (co wcale nie oznacza, że wymagają wykonania krok po kroku dokładnie tych samych czynności).
3. Po jednym, długim i wielostopniowym zadaniu na domene. Oczywiście kolejne kroki zadań nie muszą być koniecznie ze sobą powiązane, wystarczy np. wysłanie gracza od jednego npca do drugiego. Ale im historia ciekawsza, tym lepiej.
4. Są klimatyczne, ale nie przegadane. Nowy gracz ma odkrywać Arkadię a nie czytać ściany sztucznie stworzonego tekstu.
5. Staramy się ustrzec podejścia MMORPG typu 'idź i zabij X'.

Przypominam o celu zadań, opisanym na górze postu.

Przydadzą się pomysły na zadania oraz - przede wszystkim - pomoc w tworzeniu 'rozmówek'. Chętnych zapraszam na PM.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zadania dla poczatkujacych

Post autor: Herenvarno »

Rafgarcie, przydaloby sie drobne "ostrzezenie" dla gracza ze, kiedy juz przychodzi na to czas, to opuszczenie wioski startowej skutkowac bedzie niemoznoscia powrotu do owej wsi. (o ile nabral/a on/a tyle doswiadczenia.)
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
ODPOWIEDZ