System wiedzy

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 526
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

System wiedzy

Postautor: Paulie » 31 gru 2016 14:39

Chcialbym ropoczacac dyskusje na temat szerokopojetego systemu wiedzy, ktory zostal wprowadzony na Arkadie juz jakis czas temu. Przywolujac wiesci z 4 VI 2015:

Kod: Zaznacz cały

Trzecia zmiana to wprowadzenie wiedzy. Wiedza to specjalny typ umiejetnosci,
odpowiadajacy temu, ktory juz wczesniej zdobywaliscie walczac z potworami
pokoniunkcyjnymi. (...)
Wiedza (modyfikowana przez intelekt) pomaga w walce z przeciwnikami danego
typu, zwiekszajac zadawane obrazenia. Bedzie rowniez wykorzystywana w wielu
innych miejscach, na przyklad jako wymog do zdobycia ciekawszych rodzajow
zwierzat pocztowych.


W mojej opinii stwierdzenie, ze wiedza pomaga w walce poprzez modyfikacje zadawanych przez postac obrazen nie znajduje odzwierciedlenia na mudzie. Osiagnawszy wysoki (czy tez pelny) poziom wiedzy w danych kategoriach sprawdzilem efektywnosc zabijania potworow na paru expowiskach na przestrzeni kilkunastu miesiecy. Efekt byl taki, ze mediana zabitych npc'ow na "jedna" kondycje (tj. swietna->zla) nie jest w zaden sposob proporcjonalna do poziomu wiedzy, a ponadto wartosc ta jest w zasadzie taka sama jak ta sprzed wdrozeniem systemu wiedzy. W swoich obserwacjach staralem sie wyeliminowac wszelkie zmienne, ktore moglyby wplywac na wnioski (np. przez uzywanie tego samego, magicznego ekwipunku, zachowujac podobna wysokosc cech postaci czy zabijajac na tyle duzo npc'ow, zeby wyeliminowac random ich sily, przy uzyciu jednego typu broni oraz zachowujac ten sam zawod); uznaje je wiec za wiarygodne.
Mam tez dodatkowe spostrzezenie - wiedza byc moze wspiera walke z "duzymi" przeciwnikami - pokroju smoka. Jest to jednak bardziej odczucie niz cos, co chcialbym stwierdzac z cala pewnoscia, a wynika to oczywiscie z relatywnie malej probki.
Moim zdaniem do czynienia mamy z jednym wariantem:

- system dziala zgodnie z zalozeniem, jednak modyfikacja obrazen z wiedzy jest na tyle nikla, ze niezauwazalna nawet z perspektywy fanatyka (jezeli bonus jest procentowy, to jest to jeden z zawodow, ktory powinien zmiane odczuc najbardziej)
- system dziala blednie - bonus dziala tylko w przypadku stworzen, ktore w ocenie informuja o mozliwym przyroscie umiejetnosci plynacym z walki
- system dziala blednie - bonus nie dziala w ogole

Mam tez zastrzezenia, do wykorzystania w "wielu innych miejscach" - widzialem zaledwie kilka, moze kilkanascie (z duza dawka ostroznosci) testow na wiedze lub/i jezyk. Nie udalo mi sie znalezc zadnego "niestandardowego" zwierzaka pocztowego oraz nie widzialem takiego u zadnej z postaci. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z faktu, ze zasoby ludzkie tworzace Arkadie sa bardzo ograniczone - rodzi sie wiec tutaj pytanie czy jest zapotrzebowanie na opisy lub/i pomysly do lokacji/obiektow z wykorzystaniem tegoz systemu?

Reasumujac:
System wiedzy zapowiadal sie ciekawie, jawiac sie jako kolejna "marchewka". Niestety mechaniczne korzysci plynace z rozwijania umiejetnosci sa albo nikle, albo nieobecne, a klimatyczne smaczki bardzo rzadko spotykane. Koniec koncow czuje, ze marnowany jest pewien potencjal, brakuje tutaj satysfakcji z poswiecenia godzin na wzrost wiedzy, a oranie dla samego orania nie jest zbyt ciekawe.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Awatar użytkownika
Vesper
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2016 02:04

Re: System wiedzy

Postautor: Vesper » 31 gru 2016 18:51

Cześć Robert,
DAJĘ LAJKA.
Pozdrawiam, Paulina.
W dolinie mutantów nastała wiosna: trawka się czerwieni, ptaszki wesoło podszczekują...

Awatar użytkownika
Denea
Posty: 242
Rejestracja: 16 mar 2010 01:30
Lokalizacja: Legionowo

Re: System wiedzy

Postautor: Denea » 31 gru 2016 19:48

Paulie pisze:...
Mam tez dodatkowe spostrzezenie - wiedza byc moze wspiera walke z "duzymi" przeciwnikami - pokroju smoka. Jest to jednak bardziej odczucie niz cos, co chcialbym stwierdzac z cala pewnoscia, a wynika to oczywiscie z relatywnie malej probki.


Ciesze sie Paulie, ze nie chcesz sprawdzac swojego odczucie w walce ze smokiem :) Z bicia smoka nie wynika nic dobrego :P

A co do samego systemu wiedzy, to moze ja mam przeinaczone nieco postrzeganie oddzialywania wiedzy na walke, ale wydaje mi sie, ze wplyw jest zauwazalny, choc niewielki. No ale jednak moze to byc tylko takie odczucie, a nie inne, bo nie poparte zadnymi badaniami.

Zastrzegam, ze moje wrazenie wyplywa ino z tych nizszych poziomow wiedzy, bo pelnej jeszcze moja postac nie zaznala. :P

Pozdrawiam
Ble... Ble? Ble!

Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: System wiedzy

Postautor: Talisa » 01 sty 2017 12:01

Moim zdaniem ma wplyw na walke, ale niewspolmiernie mniejszy niz cechy bojowe.

Zeby nie byc goloslownym, testowane mentalista, na jednym expowisku, tym samym sprzetem od kowala zawsze (najmniejszy rozstrzal) - sila bojowa jest niewielka, a cechy bojowe rosna bardzo powoli. Tysiace mobkow, tak od czesciowej wiedzy na ich temat przemial wzrosl o 20-30%. Teraz oczywiscie dobijam do nastepnego poziomu, ale wolno idzie, bo juz nie daja wiecej za walke.
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.

Gromgol
Posty: 26
Rejestracja: 07 lis 2011 18:35

Re: System wiedzy

Postautor: Gromgol » 01 sty 2017 15:17

Wiedza była wprowadzona specjalnie pod mentalistów. Możecie już przestać płakać.

Gryzak
Posty: 92
Rejestracja: 08 sie 2009 10:22

Re: System wiedzy

Postautor: Gryzak » 01 sty 2017 21:08

Paulie:
Być może wiedza daje tak małe zyski iz przy specu fanatyka (który do słabych jak wiadomo nie należy) zyski sa minimalne i przez to niemierzalne?
Jedyne co zauwazylem na korsarzu to jakby spec był minimalnie silniejszy przy mojej "prawie pelnej" wiedzy.
No chyba że ktoś przesadził i dał za duzo o jedno zero w przelicznikach i to faktycznie zle działa.
Gorzej ze niestety nie wiemy czy przy takim a takim intelekcie, takiej a takiej wiedzy ma byc lepiej, własnie o ile?

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1304
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: System wiedzy

Postautor: Werbat » 03 sty 2017 02:08

To jak tak już marzymy, to ja chciałbym opcję 'zdobywaj wiedzę on/off' i możliwość wyzerowania tego gówna. Hejtuję, nie zamierzam zbierać, chciałbym mieć ładną znikomą, a tu przyjdzie jakiś pajac, pokaże mi item i rośnie :(
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Astida
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: System wiedzy

Postautor: Astida » 14 gru 2017 19:03

Ogrzewanie kotleta.

Wydaje mi się że poza sucha wartością intelektu ważna jest także ilość obecnie posiadanej many.

Zauważyłam przy wiedzy z jednej dziedziny na w miarę wysokim poziomie łatwiej mi idzie walka na full many niż na pustej manie.
Oczywiście musiał by się wypowiedzieć jakiś mentalista.

Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Re: System wiedzy

Postautor: Fuggazi » 14 gru 2017 23:52

Astida pisze:Zauważyłam przy wiedzy z jednej dziedziny na w miarę wysokim poziomie łatwiej mi idzie walka na full many niż na pustej manie.

Sorry ale mój translator nie łapie tej składni...
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec

Awatar użytkownika
Isil
Posty: 197
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: System wiedzy

Postautor: Isil » 15 gru 2017 10:49

Fuggazi pisze:
Astida pisze:Zauważyłam przy wiedzy z jednej dziedziny na w miarę wysokim poziomie łatwiej mi idzie walka na full many niż na pustej manie.

Sorry ale mój translator nie łapie tej składni...


Kolezance chodzilo o to ze (przykladowo) przy prawie pelnej wiedzy o goblinoidach sprawniej napierdala gobliny wtedy jak jest w pelni sil mentalnych, niz wtedy jak jest mentalnie wykonczona.

Ja sama nie zauwazylam takiej prawidlowosci (wplywu many na to jak sprawnie mi idzie z okreslonym typem mobow).
Obrazek


Wróć do „Wieści z Arkadii”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości