Strona 4 z 5

Re: Sprawy Techniczne

: 06 lut 2018 16:27
autor: Rafgart
W ciagu ostatnich tygodni wystapilo kilka krotkich, niezapowiedzianych padow Arkadii.
Chcialbym wszystkich uspokoic, ze mud sam w sobie dziala stabilnie, jednak przy dodawaniu nowych rzeczy coraz czesciej docieramy do ograniczen dosc wiekowego juz silnika gry. W najblizszym czasie sytuacja powinna sie ustabilizowac i powrocimy do wywolywania Apokalips nie czesciej niz raz w tygodniu.

Re: Sprawy Techniczne

: 07 paź 2018 11:37
autor: Yarrid
Wczoraj wieczorem wystąpiła awaria po stronie firmy hostingowej. Wyjątkowo serwer nie wstał automatycznie, musieliśmy trochę zadziałać. Stąd Arkadię otworzyliśmy dopiero dzisiaj rano. Przepraszamy za nieprzyjemności.

Re: Sprawy Techniczne

: 29 paź 2018 22:04
autor: Yarrid
Jutro od 8 rano, w związku z pracami administracyjnymi, Arkadia będzie niedostępna dla graczy. Dotyczy to również klienta online, forum i ArkaWiki. Jeśli wszystko pójdzie bez niespodzianek, prace powinny zająć do dwóch godzin. Jeśli nie, będę walczył do skutku i liczył na waszą wyrozumiałość.

Re: Sprawy Techniczne

: 31 paź 2018 20:18
autor: Yarrid
Prace administracyjne zapowiadane na wczoraj przedłużyły się do prawie 2 dni, lecz chyba można powiedzieć, że zakończyły się sukcesem. Potwierdzą to jeszcze najbliższe dni. Musieliśmy wziąć się za dawno odkładane aktualizacje, których brak od jakiegoś czasu blokował nam rozwój.

Przenieśliśmy wszystkie serwisy Arkadii na nowy serwer z Debianem Stretch. Squeeze utracił wsparcie już jakiś czas temu, ale upgrade pociągał za sobą wiele trudności. Po licznych wcześniejszych testach w końcu zdecydowaliśmy się uruchomić driver Arkadii w trybie 64-bitowym. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek i musieliśmy zająć się tym, czym zajmują się czarodzieje - czyli magią. Dziękuję Lordowi Taraelowi, Mistrzowi Underowi i Mistrzowi Rafgartowi za wzmożoną pracę.

Przy okazji migracji uaktualniliśmy forum, pracuję jeszcze nad modernizacją ArkaWiki. To nie koniec planowanych ulepszeń, bo zakończona właśnie akcja odblokowuje nam pewne możliwości. Jednak mam nadzieję, że przez dłuższy czas obejdzie się bez takich długich przerw w działaniu Arkadii.

Re: Sprawy Techniczne

: 04 lis 2018 19:18
autor: Tarael
Jutro, 5 listopada, między godziną 4 a 5 rano Arkadia będzie zamknięta z powodu prac technicznych.

Re: Sprawy Techniczne

: 25 lis 2018 23:30
autor: Rafgart
W dniu dzisiejszym wprowadzilismy dosc powazne zmiany w silniku Arkadii w celu rozszerzenia zapisu liczb calkowitych do czterech bajtow.
Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, ze:
  • mozemy odtad zwiekszyc ilosc pamieci operacyjnej do wartosci powyzej dwoch gigabajtow
Czyli, ze Apokalipsy beda teraz sporo rzadziej. Jak rzadko to sie dopiero okaze, jesli jednak czas ten przekroczy rozsadna wartosc, to wprowadzimy automatyczne Apokalipsy co kilka dni.

Re: Sprawy Techniczne

: 02 lip 2019 09:52
autor: Tarael
Jutro, 3 lipca, we wczesnych godzinach porannych (4:00 - 5:00), klient WWW Arkadii będzie niedostępny z powodu prac technicznych.

Re: Sprawy Techniczne

: 03 lip 2019 10:05
autor: Tarael
Dzisiejszymi zmianami kończymy etap prac technicznych, na realizacji których zależało nam w ostatnim czasie najbardziej. Strony Arkadii dostępne są teraz domyślnie i wyłącznie po HTTPS. Z szyfrowanego połączenia korzysta również klient WWW i nie potrzebuje już dedykowanego portu 12346. Ruch odbywa się na standardowym porcie 443 przeznaczonym dla HTTPS.

Re: Sprawy Techniczne

: 27 paź 2019 06:18
autor: Tarael
Czołem!

Od pewnego czasu obserwujemy na forum i stronie Arkadii wzmożony ruch, głównie z Chin i Hong Kongu. Być może sami zauważyliście sporą ilość użytkowników online (gości) w statystykach forum. Postanowiliśmy ten ruch blokować.
W razie problemów prosimy o kontakt na: arkadia <małpka> arkadia.rpg.pl.

Mistrz Tarael

Re: Sprawy Techniczne

: 06 sie 2021 18:06
autor: Tarael
Czołem!

Wczoraj, tuż przed północą, na serwerze, na którym stoi Arkadia, padła płyta główna. W ciągu dnia trwały prace techniczne po stronie usługodawcy. Serwer już stoi, jednakże tak niefortunny sposób zamknięcia gry sprawił, że część danych została utracona/uszkodzona. Z tego też powodu cofamy Świat i Graczy do stanu z 5 sierpnia z 4 rano.

Prace potrwają co najmniej do godziny 19:00.

Administracja Arkadii