Porady dla graczy.
Re: Porady dla graczy.
Da się jeszcze bałwany lepić? Próbuję już drugą zimę i nic. Lepię kulkę i nie wiem co z nią dalej zrobić, 'potoczyć' 'toczyć' 'turlać' czy jak?
Re: Porady dla graczy.
Da się. Ulep kolejną.
Kod: Zaznacz cały
> ulep kule
Zagarniasz dlonmi tyle sniegu, ile jestes w stanie i starajac sie zlepic go razem formujesz sniezna kule.
> ob kule
Utworzona w wyniku polaczenia duzej ilosci sniegu biala kula z pewnoscia moze posluzyc do budowy balwana. Jesli sie ja potoczy, wowczas mozliwe, iz zwiekszy swoja objetosc, a umieszczona na innej w odpowiedniej kolejnosci, pozwoli tworcy zbudowac sniegowa postac.
> potocz kule
Kladziesz dlonie na mala sniegowa kule i zapierajac sie nogami, starasz sie przetoczyc ja dalej, tak aby oblepily ja kolejne warstwy sniegu.
Re: Porady dla graczy.
kulkami sie rzuca w kogos a balwna robi sie z kul
Re: Porady dla graczy.
Dziękuję za pomoc Pozdrawiam.
Re: Porady dla graczy.
Ad. 1: Zobacz tutaj:Khil pisze:Ja mam za to pytanie, jak to teraz jest z ocenianiem parametrow bronii (i zbroji).
1. Czy wywazenie i skutecznosc jest liczone w wartosciach absolutnych, czy tez subiektywnie wobec wartosci bazowej danej bronii, np. calkiem skuteczny kiepski miecz < srednio skuteczny lepszy (podle starego sysytemu).
2. Jaki jest margines bledu w ocenianiu przy umie z GP (~30)?
viewtopic.php?f=4&t=3&start=410
Po lekturze tego wnioskuje że każdy przedmiot składa się z wartości bazowej, takiej samej dla każdego egzemplarza + losowo dodawanego kawałka, który widzimy w formie oceny ( calkiem skuteczny, raczej skuteczny itp. ). To by się również zgadzało z tym co sprawdziłem empirycznie, na przykład w przypadku zbroi - egzemplarz płytówki z bardzo marną oceną chronił podobnie co dobre rzeczy wyciągnięte skąś a mające sporo lepsze oceny.
Ale jest późno, więc mogłem źle zrozumieć czytając to po jakimś czasie jeszcze raz. Tak samo obserwacje i badania przeprowadzane empirycznie mogą być błędne
P.
Re: Porady dla graczy.
Na 95% się mylisz, Eltanie. Wyważenie i skuteczność w ocenie dotyczy wszystkich broni z danej kategorii. Doskonale chroniąca ciężka zbroja płytowa i doskonale chroniąca chromowana zbroja płytowa mają taki sam współczynnik (z dokładnością do poziom oceny/los/zakres wartości opisany jedną frazą), natomiast doskonale chroniąca ciężka zbroja chroni dużo lepiej niż doskonale chroniąca lekka zbroja. Adekwatnie, co inne całkiem skuteczny topór a co innego całkiem skuteczny sztylet - natomiast dwa całkiem skuteczne miecze mają mniej więcej taki sam dmg.
Dorzujac jeszcze jedna opinie, odnosze wrazenie, iz jest dokladnie tak, jak opisal Visborg.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Porady dla graczy.
Ja jednak opcjowalem za pierwszym rozwiazaniem - baza +/- wspolczynnik. Glownie dlatego, ze rozwiazanie proponowane przez Visborga oznacza, ze jedynie, ze "lepsza" bron jest o tylko lepsza dlatego, iz ma wieksza szanse na dobre staty niz inne (jak magiki np, maja zawsze wysokie) - troche to nie erpegowo.
Natomiast mozliwym jeszcze jest, ze gorsze, proste rodzaje broni maja jakis odgorny limi skutecznosc+wywazenie, ktory nie bedzie przekroczony. Przetestowalem kolo 30 prostych stalowych szabli, i zadna nie miala wiecej niz (srednio wywaz. -1 + srednio skut. -1).
Mysle, ze Rafgart byl celowo nieprecyzyjny w opisywaniu tej zmiany.
Natomiast mozliwym jeszcze jest, ze gorsze, proste rodzaje broni maja jakis odgorny limi skutecznosc+wywazenie, ktory nie bedzie przekroczony. Przetestowalem kolo 30 prostych stalowych szabli, i zadna nie miala wiecej niz (srednio wywaz. -1 + srednio skut. -1).
Mysle, ze Rafgart byl celowo nieprecyzyjny w opisywaniu tej zmiany.
Re: Porady dla graczy.
Mowi o wspolczynnikach czy o tym co widzisz oceniajac bron?
Kazda bran ma swoja baze i swoj zakres.
Przy czym np sztylety sa hit 20-70,dmg 10-30,miecze hit 10-50,dmg 20-50. topory hit 5-40, dmg 30-60.
Teraz maly badziwny sztylet losuje sie zawsze z zakresu baza 20/10 plus 5/5 za badziewnosc (niewiele wiecej niz minimum). Fajny wypasiony sztylet ma baza 40/15 plus 30/15 (wiec ma max dla sztyletow mozliwe,przy fuksiarskich rzutach).
Teraz, gdy oceniamy bron, sprawdza w ktorym miejscu zakresu DLA DANEGO TYPU jest ta bron.
Dla sztyletow zakres jest hit 20-70,wiec 20 to wyjatkowo zle wywazony, 70 to genialnie wywazony.
Dla mieczy zakres hita 10-50,wiec adekwatnie, 10 to wyjatkowo zle wywazony, 50 genialnie wywazony miecz.
W zbroi mamy tak samo, przy czym z ktorej skali ocena korzysta zalezy od typu zbroi - lekka/srednia/ciezka. Np lekka broni 10-40, srednia 20-50, ciezka 30-60. Lekka zbroja o wartosci 40 oceniana jestna perfekcyjna,ale ciezka zbroja z wartoscia 40 ledwie na zla.
Oczywiscie konkretne liczby wzialem z glowy, ale sens jest chyba jasny?
Kazda bran ma swoja baze i swoj zakres.
Przy czym np sztylety sa hit 20-70,dmg 10-30,miecze hit 10-50,dmg 20-50. topory hit 5-40, dmg 30-60.
Teraz maly badziwny sztylet losuje sie zawsze z zakresu baza 20/10 plus 5/5 za badziewnosc (niewiele wiecej niz minimum). Fajny wypasiony sztylet ma baza 40/15 plus 30/15 (wiec ma max dla sztyletow mozliwe,przy fuksiarskich rzutach).
Teraz, gdy oceniamy bron, sprawdza w ktorym miejscu zakresu DLA DANEGO TYPU jest ta bron.
Dla sztyletow zakres jest hit 20-70,wiec 20 to wyjatkowo zle wywazony, 70 to genialnie wywazony.
Dla mieczy zakres hita 10-50,wiec adekwatnie, 10 to wyjatkowo zle wywazony, 50 genialnie wywazony miecz.
W zbroi mamy tak samo, przy czym z ktorej skali ocena korzysta zalezy od typu zbroi - lekka/srednia/ciezka. Np lekka broni 10-40, srednia 20-50, ciezka 30-60. Lekka zbroja o wartosci 40 oceniana jestna perfekcyjna,ale ciezka zbroja z wartoscia 40 ledwie na zla.
Oczywiscie konkretne liczby wzialem z glowy, ale sens jest chyba jasny?
Re: Porady dla graczy.
Khil podazajac Twoim tokiem rozumowania, musimy przyjac istnienie potencjalnie doskonalego bytu, bedacego na przyklad smuklym prostym mieczem, posiadajacym staty 14/14, ktory jednak ze wzgledu na swiat aktualizuje sie jedynie w postaci prostego smuklego miecza o statach 6/7, bedacego jedynie cieniem jego idei. Twierdzac, ze nieerpegowym jest swiat, ktory pozwala lepszym broniom aktualizowac sie pelniej, zapominasz o tym, ze magiczna bron juz ze wzgledu na swoja nature blizsza jest miejscu z ktorego pochodzi, stad sila z jaka przejawia sie ona w naszym swiecie jest wieksza. Nie wydaje mi sie, zeby rzecza smiertelnikow bylo decydowac o tym, czy jest to wlasciwe, czy nie. Pozostaje nam jedynie zaufac zdrowemu rozsadkowi i wybrac sztuke ekwipunku, której ocena sugeruje nam, ze przyladowo 'ten orez jak na miecz jest doskonale wywazony', nie zas 'jak na prosty smukly prosty miecz jest srednio wywazony'. Z prostego wzgledu, iz nie posiadamy wiedzy, o ktorej mowa jest w tym drugim przypadku.