Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Gianna pisze:Ciągle gubi mi się mapa jak idę za kimś, bez żadnego wyraźnego powodu. W mieście, poza miastem, po zlokowaniu, po ręcznym ustawieniu numeru lokacji... Wygląda to tak:

Kod: Zaznacz cały

(mapper): mapper zgubiony, przeslij dzordzykowi: last curr.id: 19804, spe: `southeast`

(mapper): mapper zgubiony, przeslij dzordzykowi: last curr.id: 19804, spe: `Ktostam na poludniowy-
wschod`
Lokacja 19804 nie ma wyjscia na 'se', dlatego sie zgubil. Zgubil sie najprawdopdoobniej juz wczesniej.

Ja wiem, ze to moze wynikac z tego, ze zmienilo sie cos w mapperze, ale nie zmienilo sie praktycznie nic w ostatniej wersji. A swiat Arkadii jednak sie zmienia, dlatego moze to miec zwiazek z tym.
Zeby wylapac miejsce, w ktorym mapa sie zgubila nalezy zlokalizowac pierwsze miejsce gdzie cos takiego sie stalo, czyli gdzie pojawila sie taka informacja. Kazdy nastepny komunikat o zgubieniu sie jest juz nastepstwem tego pierwszego zgubienia.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Orrgar pisze:Mapper sie gubi...i przestal reagowac na komende

Idz biegiem/marszem.

Szedlem z pustkowi srebrnym szlakiem... i postac podazala po odpaleniu komendy a mapper stal w miejscu.

Dodam do githuba.
Srebrny szlak nie dzialal juz od dluzszego czasu, wiec to nic nowego. Zgloszenia "mapper sie gubi" sa praktycznie bezwartosciowe, nic z nich nie wynika.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Airhil pisze:No to tak, rozumiem i nie czepiam się tego. Przepraszam, jeśli tak zabrzmiało.

Przeszkadza mi raczej to, że czasem gubi się nawet na traktach czy w miastach.
To podsylaj logi, w ktorych tak sie dzieje. Na pewno pojawia sie informacja.
Gianna pisze:Plus to, że ten komunikat jest strasznie irytujący. Też go nie było wcześniej, a teraz we wczorajszym logu mam go dokładnie 901 razy...

Poszukam jakiegoś miejsca, w którym dobrze to widać i podeślę log.
/quote]

W nastepnej wersji dodam opcje wylaczenia tego komunikatu. Przejrzyj loga, i znajdz pierwsze wystepienie tego komunikatu, to najprostsze rozwiazanie i da nam jasny obraz gdzie dokladnie sie zgubil mapper.

EDIT: sorry za trzy posty pod rzad, ale czas naglil :)
Pavlov
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2017 21:12

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Pavlov »

Mam kłopot z czcionką w oknie kondycji.

Domyślnie czcionka to 10, przy każdym wlączeniu Mudleta muszę ją ręcznie zmieniać poleceniem
> lua setMiniConsoleFontSize("states_window",9) .

Ustawilem w pliku txt :
-- Wielkosc czcionki w oknie stanow
scripts.ui.states_font_size = 9

ale widzę że nie zaczytuję. ( Plik txt jest zaczytywany, zarówno automatycznie jak i manualnie, po prostu ten wiersz nie powoduje konkretnego działania).

Będę wdzięczny za pomoc
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Werbat »

scripts.ui.states_font_size to zaszłość, która nie działa już dawno.

Dopisz sobie na koniec imie.txt coś w stylu:

setFontSize("states_window", 12)

Albo to Twoje:

setMiniConsoleFontSize("states_window",9)

Po prostu umieść tam funkcję, którą wywołujesz.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Jorhn
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2011 10:25

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Jorhn »

Jak zrobić triggera, aby wyłapywał mi pełen opis lokacji, przykładowo:

Kod: Zaznacz cały

W tym miejscu krzyzuja sie dwie drogi. Jedna z nich wiedzie na wschod, prosto do drzwi
przysadzistego budynku, siedziby wioskowego kowala oraz na zachod, gdzie niknie posrod 
rozciagajacych sie tam lak. Nad cala okolica goruje ogromna, wznoszaca sie na poludniu twierdza, w 
ktorej strone biegnie szeroka, brukowana aleja urywajaca sie tuz przy otaczajacej zamek fosie.
Czy każdą z linijek muszę wstawić osobno (jako substring) i zaznaczyć, że to multiline? Czy można to wrzucić jakoś jako jedną linijkę?
Ceterum censeo OK delendam esse.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Werbat »

Jeśli masz opcje szerokość 0, to powinno łapać jako jedna linia. Ale nie testowałem.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Jorhn
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2011 10:25

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Jorhn »

Tak, mam tak ustawione, ale niestety nie działa.
Ceterum censeo OK delendam esse.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Jorhn pisze:Tak, mam tak ustawione, ale niestety nie działa.
Musisz miec gdzies znak specjalny, lamanie stringa, etc. Wlasnie sprawdzilem, dziala, tutaj dowod
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wersja 3.7

Aktualizacja naprawiająca masę błędów z Githuba i wprowadzajaca troche zmian.
Cala lista poprawionych bledow i wprowadzonych zmian: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skr ... 1?closed=1

Miedzy innymi:

1. Opcja puszczania zaslon

wprowadzone '/puszczaj_zaslony' oraz w configu dodatkowa konfiguracja startowa:

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawianie puszczania zaslon
-- w mudlecie do zmiany sluzy komenda '/puszczaj_zaslony'
-- 
-- Dozwolone wartosci:
-- true - beda puszczane
-- false - nie beda puszczane
ateam.release_guards = false
2. Opcja rodzajow zbieranych monet

W configu mozna sobie ustawic ktore monety zbierac:

Kod: Zaznacz cały

-- Opcja zbierania poszczegolnych monet
--
-- Dozwolone wartosci:
-- - 1 (wszystko)
-- - 2 (srebro i zloto)
-- - 3 (zloto)
--
-- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/zbieranie [wartosc_ustawienia]'
scripts.inv.collect.money_type = 1
3. Ustawianie wielkosci czcionki w oknie stanow

Dziala juz standardowe ustawienie wielkosci czcionki w oknie stanow. Podobnie jak poprzednio, w configu odpowiada za to

Kod: Zaznacz cały

-- Wielkosc czcionki w oknie stanow
scripts.ui.states_font_size = 12
4. Inne zmiany:

- poprawiony licznik cech ktory uwzglednia epiki. powinno to dzialac, jesli wciaz beda bledy, prosze zglaszac na githubie.
- poprawiony mapper przy czytaniu listu, juz sie aktywuje z powrotem
- dodane depozyty w scalii, gulecie i rinde
- rozkazy wliczane sa do odpowiedniego licznika na dolnym pasku
- poprawiony gps w dylizancie oxen-wyzima

i masa innych. Wielkie dzieki wszystkim, ktorzy sumiennie zglaszaja bledy na githubie, dzieki temu skrypty moga stawac sie bardziej niezawodne. Zgloszenia o przejsciach specjalnych w mapie tez sa istotne. Pozwoli mi to na poprawianie mapy i zaktualizowanie jej.

Jakiekolwiek bledy, niejasnosci, pomysly zglaszamy na githubie: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues

Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
W paczce znajduje sie plik imie.txt z nowymi opcjami.
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.7
ODPOWIEDZ