Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Orrgar

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Orrgar »

Tercoral pisze:Tam powinno byc "rozkaz druzynie zaslonic" lepsze wykorzystanie.miejsca by bylo.
Przeciez to jest podpiete.

Klikasz raz wskazujesz cel obrony klikasz drugi raz leci roxkaz druzynie zaslonic
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Tercoral »

Przepraszam :D
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Tendril pisze:Dobra, moze cos niezrozumiale napisalem - tak wiec jeszcze raz:

- nie chce robic automatycznego triggera ktory sam by cos slal na muda w danej sytuacji, chce zeby w danej sytuacji przypisywal sie bind (tak zebym - calkiem swiadomie - robil cos jednym klikiem zamiast wpisywac cala komende 'z reki', albo przypominac sobie aliasy).
- nie jest problemem zrobienie binda ktory feeduje ze 'stringa' otrzymywanego prosto z muda (czyli umiem zrobic takiego binda zeby dzialal po wpisaniu 'kondycja'), mi jednak chodzi o to, zeby feed szedl z tej konsolki z hpkami (gdzie mozna klikac ataki, zaslony itepe) a nie bezposrednio z muda (czyli bind oparty na poziomie kondycji odpalal sie bez koniecznosci wpisywania 'kondycja' co chwile)

Mam nadzieje, ze teraz jest bardziej zrozumiale (sorry za brak polskich znakow - kom)
W przyszłości mam zamiar dodać pewne API, które będzie umożliwiało robić takie rzeczy jako swoje dodatki. Ale jeśli miałbym przewidywać kiedy to wejdzie to strzelałbym za 2-3 miesiące.
Tendril
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2015 19:49

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Tendril »

Werbat pisze:No to musisz to z GMCP wyciągać.
Dzięki - teraz przynajmniej wiem, czego nie wiem a to spory upgrade
Adremen pisze:
Tendril pisze:Dobra, moze cos niezrozumiale napisalem - tak wiec jeszcze raz:

- nie chce robic automatycznego triggera ktory sam by cos slal na muda w danej sytuacji, chce zeby w danej sytuacji przypisywal sie bind (tak zebym - calkiem swiadomie - robil cos jednym klikiem zamiast wpisywac cala komende 'z reki', albo przypominac sobie aliasy).
- nie jest problemem zrobienie binda ktory feeduje ze 'stringa' otrzymywanego prosto z muda (czyli umiem zrobic takiego binda zeby dzialal po wpisaniu 'kondycja'), mi jednak chodzi o to, zeby feed szedl z tej konsolki z hpkami (gdzie mozna klikac ataki, zaslony itepe) a nie bezposrednio z muda (czyli bind oparty na poziomie kondycji odpalal sie bez koniecznosci wpisywania 'kondycja' co chwile)

Mam nadzieje, ze teraz jest bardziej zrozumiale (sorry za brak polskich znakow - kom)
W przyszłości mam zamiar dodać pewne API, które będzie umożliwiało robić takie rzeczy jako swoje dodatki. Ale jeśli miałbym przewidywać kiedy to wejdzie to strzelałbym za 2-3 miesiące.
Dobrze wiedzieć :) (i ze swojej strony od razu sugeruję pomyśleć nad gotowcem do 'formy' - bo pewnie sporo osób może to uznać za przydatne. Tak czy siak mam nadzieję, że do tego czasu u siebie to już ogarnę ;)
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wersja 3.3

Aktualizacja wprowadzająca sporo poprawek i mniejszych zmian.

Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.3
Drubin
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2015 22:14

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Drubin »

To poprawia tylko skrypty czy mape tez?
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Drubin pisze:To poprawia tylko skrypty czy mape tez?
Skrypty. Mapa jest aktualizowana co jakiś czas, wspominam o tym jak jest update mapy.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wersja 3.4

WAŻNE: NIE należy aktualizować się do tej wersji, jeśli nie używa się Mudleta 3.2.
Mudlet 3.2 jest juz do pobrania: http://www.mudlet.org/download/

WAŻNE 2: Przed aktualizacją należy wyłączyć (jeśli się używa) opcję "Force auto save on exit" w opcjach (Settings na górnym panelu). W Mudlecie 3.2 jest mały bug, który zostanie poprawiony w 3.3. W wersji 3.2 opcja "Force exit" nie może być w użyciu aby skrypty działały poprawnie.

Od tej wersji, wraz ze startem Mudleta, Mapa jest ładowana automatycznie.


1. Okno kondycji wyniesione do dedykowanego okna

Dzięki zmianom w Mudlecie 3.2, ta opcja stała się możliwa do zaimplementowania. Wygląda to teraz tak: screenshot. Istotną zmianą jest, że okno to można sobie przenieść w dowolne miejsce. Czyli, nad mapper, na prawą stronę, można go całkowicie wynieść poza Mudleta (np na inny monitor). Można zmieniać jego rozmiar itp. Dzięki temu, okno systemowe Mudleta jest teraz całkowicie odsłonięte.

Ustawienia okien są zapisywane. Podczas zamykania Mudleta, należy wybrać "Yes" kiedy ten zapyta czy zapisać profil.

2. Depozyty per postać

Zmiana w depozytach, która pozwala na rozróżnienie postaci. W związku z tym, po aktualizacji, depozyty będą wyczyszczone i trzeba sobie je uzupełnić na nowo.

3. Zmęczenie a przełamywanie.

Skrypty poprzez GMCP na bieżąco śledzą kondycję i zmęczenie. Można sobie skonfigurować, poniżej jakiego zmęczenia, komendy '/prze' oraz '/prze [id]' mają przełamywać:

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawienie do przelamania. Jakie wypoczecie (przynajmniej)
-- musi byc, aby lamac przy /prze (w przeciwnym razie nie zostanie wykonane).
-- Warunek ten mozna ominac korzystajac z '/prze!' oraz '/prze! [id]',
-- wtedy przelamanie zostanie wykonane bez wzgledu na zmeczenie
-- 
-- wartosci sa nastepujace:
-- 9 (domyslne) - przelamanie wystapi zawsze
-- 8 - przelamanie wystapi jesli jest sie "wycienczonym" i nizej
-- 7 - przelamanie wystapi jesli jest sie "bardzo wyczerpanym" i nizej
-- itp. az do 0 (tylko przy w pelni wypoczetym)
scripts.character.break_fatigue_level = 9
Tak jak opisane, można zawsze ten warunek ominąć korzystając z '/prze!' oraz '/prze! [id]'.

4. Bind +k

Szybkie dwukrotne "alt +" (czyli "alt + =") w przypadku, kiedy ten bind się aktywuje, powoduje wysłanie "+kondycja" do Arkadii. Można sobie skonfigurować kiedy ten bind ma się aktywować:

Kod: Zaznacz cały

-- Bindowanie dwukrotnego 'alt +' do uzycia +k.
-- podana wartosc jest wartoscia, przy ktorej pokazana
-- zostanie informacja o tym bindzie i dwukrotne wcisniecie jego zadziala.
-- 
-- wartosci sa nastepujace:
-- -1  - wylaczone dzialanie tego binda
--  0  - bind wyskoczy, gdy bedzie sie ledwo zywym
--  1  - (domyslne) bind wyskoczy, gdy bedzie sie ciezko rannym
--  itd..
scripts.character.bind_hp_level = 1
W przypadku powyżej, kiedy postać zejdzie do ciężko rannego, na ekranie pojawi się informacja o dwukrotnym "alt +". Bind automatycznie się dezaktywuje, kiedy kondycja jest powyżej ciężko rannego.

5. Kilka innych, drobnych zmian:

- Od teraz po wykonaniu/próbie zasłony i rozkazu, na dolnym pasku zamiast STOP zaczyna się odliczać czas do kolejnego manewru (dla zasłon 5 sekund, dla rozkazów 15 sekund).
- Kondycja na środkowym dolnym pasku będzie teraz 7/7, zamiast 6/6.
- Kliknięcie na pasku zdrowia kogokolwiek z drużyny wykonuje "gzwycofaj sie za .." (dla legionistów).

+ sporo drobnych zmian i poprawek. Dziękuję wszystkim, którzy na bieżąco zgłaszają błędy i sugestie. Przypominam, że oficjalnym miejscem do takich zgłoszeń jest github: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues


Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.4
W paczce znajduje się zaktualizowany plik imie.txt (są tam dwie nowe opcje do przełamywania i bindowania alt +).
Drubin
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2015 22:14

Re: Mudlet 3.2 - skrypty + mapper

Post autor: Drubin »

Kudos.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.2 - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Dostałem kilka informacji o tym, że na Windows 7 i Windows 8 ułożenie okien kondycji i mapy nie zapamiętuje się poprawnie. Te Windowsy z jakiegoś powodu nie pozwalają Mudletowi na utworzenie pliku, który zapamiętuje układ. Wystarczy wtedy zrobić:

1. Ustawić sobie rozkład okien mapy/kondycji jaki chce się mieć
2. Wrzucić do konsoli mudleta komendę:

Kod: Zaznacz cały

lua saveWindowLayout()
3. zrestartować Mudleta.

Okna powinny się już zapamiętywać. Przy czynności 2. Mudlet może się zawiesić, to nie szkodzi. W kolejnych otwarciach Mudlet powinien wczytywać ostatnie ułożenia okien.
ODPOWIEDZ