Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Norman
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2018 09:53

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Norman »

Witam,

postanowiłem sprawdzić jak się gra na "mudlecie"
pościągałem, instalowałem i..
odpadłem przy mapperze:
/pobierz_mape i...

[ ERROR ] - Unable to open (for reading) map file: "C:/Users/..../.
config/mudlet/profiles/arkadia/map_master3.data"!
(skrypty): Problem z zaladowaniem mapy

proszę podpowiedzcie co źle robię, albo może ktoś poda link do ściągnięcia mapki

dziękować z góry :)
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Strideo »

@Norman:

Sprawdź atrybuty pliku z mapą i czy faktycznie istnieje w katalogu Twojego profilu.

Tu masz pliki jak coś --> http://arkadia.kamerdyner.net/master3/


Powodzenia
Strideo
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wersja 3.9

Aktualizacja wprowadzająca sporo zmian.

1. Dodatkowy naglowek w oknie stanow

@pprraavv zaproponował ciekawe ulepszenie paska stanów, które zostalo dodane. Przed kondycjami pojawiaja sie informacje kluczowe do walki.

Kod: Zaznacz cały


  BRON: off || ZASLONA: ok || ROZKAZ: ok || UKRYTY:   
  ====================================================
  [ @][#######] JA
  [ 1][#######] wysoki niebezpieczny sierzant
  [ 2][#######] wasaty zimnooki straznik
  [ 3][#######] ciemnooki leniwy straznik
  [ 4][#######] lysiejacy leniwy straznik
 
Naglowek jest na chwile obecna tymczasowo wylaczony, aby go wlaczyc, trzeba skonfigurowac go sobie w pliku imie.txt. Ponizej cala konfiguracja tej funkcjonalnosci:

Kod: Zaznacz cały

--
-- Czy uzywac paska stanow jako naglowka w oknie stanow
-- false - nieuzywany
-- true - uzywany
--
scripts.ui.cfg["states_window_navbar"] = false

--
-- Jakie elementy maja znalezc sie w naglowku okna stanow.
-- Dostepne to: "bron", "zaslona", "rozkaz", "ukryty"
-- Kolejnosc bedzie taka, jak wymieniona ponizej.
--
scripts.ui.cfg["states_window_nav_elements"] = {
  "bron",
  "zaslona",
  "rozkaz",
  "ukryty",
}

--
-- Jakie przedrostki maja byc uzywane do poszczegolnego elementu
-- Jesli do "bron" uzyte jest "BRON", to w naglowku pojawi sie:
-- "BRON: on" lub "BRON: off"
--
scripts.ui.cfg["states_window_nav_printable_key_map"] = {
  ["bron"] = "BRON",
  ["zaslona"] = "ZASLONA",
  ["rozkaz"] = "ROZKAZ",
  ["ukryty"] = "UKRYTY",
}
2. Dodatek w oknie kondycji dla ukrywaczy

Od tej wersji dodane zostaly pewne usprawnienia dla skradaczy. Okno po skonfigurowaniu wyglada teraz tak:

Kod: Zaznacz cały

  [ @][  ][#######] JA
  [ 1][xx][#######] wysoki niebezpieczny sierzant
  [ 2][xx][#######] wasaty zimnooki straznik
  [ 3][xx][#######] ciemnooki leniwy straznik
  [ 4][xx][#######] lysiejacy leniwy straznik
[xx] jest kolorowane w kolorze 'sky_blue', aby sie odrozniac. Po kliknieciu na dany 'xx', postac zaskoczy konkretna osobe. Domyslnie jest to wylaczone. Aby to wlaczyc, trzeba skonfigurowac imie.txt. Sa dostepne dwa tryby, ktore sa wyjasnione w pliku imie.txt

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawienie zaskakiwania w oknie stanow.
-- Domyslnie na 0, czyli brak opcji zaskakiwania.
--
-- Jesli wybierze sie 1 to wiersz bedzie wygladal mniej wiecej:
-- [ 1][xx][#######] ...
-- po kliknieciu na [xx], postac zaskoczy 'xx'
-- wiersz bedzie sie tylko pokazywal wtedy, kiedy postac moze zaskoczyc
-- (warunek to czas od ukrycia, konfigurowalny ponizej)
--
-- Jesli wybierze sie 2 to czesc wiersza [xx] bedzie 
-- zawsze pokazywana
ateam.sneaky_attack = 0

-- Ustawienie jak dlugo (czas sekund badz "ok") 
-- ma minac od ukrycia sie, aby pokazala sie czesc wiersza [xx].
-- Ta wartosc jest uzywana gdy w 'ateam.sneaky_attack' wybierze sie 1.
--
-- Dozwolone wartosci sa od 0 do 14 lub "ok".
ateam.sneaky_attack_cond = "ok"
3. Ocenianie wrogow/postaci i pokazanie ich sprzetu

@chlebik zaproponował dodatek, ktory oceni wrogow i pokaze zestawienie ich sprzetu. Dostepne sa dwa nowe aliasy:

Kod: Zaznacz cały

| /oceniaj - oceni wrogow twoich/druzyny i pokaze spis sprzetu.                  |
| /oceniaj! - oceni wszystkich na lokacji oprocz ciebie/druzyny.                 |
Przykladowy wynik:

Kod: Zaznacz cały

> 
=============================================
         P O D S U M O W A N I E

 - wysoki niebezpieczny sierzant (/z 1)

 Bronie:   (1) oksydowana ciezka halabarde
 Zbroje:   (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
           (2) wypolerowany stalowy helm
           (3) solidna pierscieniowa kolczuge
           (4) pare ciezkich skorzanych butow
 Ubrania:  (1) czarna skorzana tunike

 - wasaty zimnooki straznik (/z 2)

 Bronie:   (1) oksydowana ciezka halabarde
 Zbroje:   (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
           (2) wypolerowany stalowy helm
           (3) solidna pierscieniowa kolczuge
           (4) pare ciezkich skorzanych butow
 Ubrania:  (1) czarna skorzana tunike

 - ciemnooki leniwy straznik (/z 3)

 Bronie:   (1) oksydowana ciezka halabarde
 Zbroje:   (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
           (2) wypolerowany stalowy helm
           (3) solidna pierscieniowa kolczuge
           (4) pare ciezkich skorzanych butow
 Ubrania:  (1) czarna skorzana tunike

 - lysiejacy leniwy straznik (/z 4)

 Bronie:   (1) oksydowana ciezka halabarde
 Zbroje:   (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
           (2) wypolerowany stalowy helm
           (3) solidna pierscieniowa kolczuge
           (4) pare ciezkich skorzanych butow
 Ubrania:  (1) czarna skorzana tunike

=============================================
Przy kazdej osobie pojawia sie znacznik: '/z [id]'. Sa to klikalne teksty. Przykladowo, po kliknieciu na '/z 1', wykonany zostanie atak na dana osobe.


4. Poprawki/dodatki w oknie rozmow

Kilka poprawek w oknie rozmow. Domyslne ustawienia w oknie rozmow jak ponizej, mozna je sobie zmienic w pliku imie.txt

Kod: Zaznacz cały

--
-- Zawijanie wierszy w oknie rozmow (jeslo uzywane)
-- Procentowa wartosc. 0.8 (domyslnie) to 80%
-- 0.5 bedzie 50%, itp.
--
scripts.ui.separate_talk_window_p_width = 0.8

--
-- Prefix do kazdego wiersza w oknie rozmow.
-- Jesli ustawi sie "> ", przed kazdym wierszem bedzie sie pojawialo "> "
--
scripts.ui.separate_talk_window_prefix = ""

--
-- Typy komunikatow, ktore maja sie pojawiac w oknie rozmow.
-- Domyslnie sa to rozmowy i emocje. Wszystkie typy wysylane przez arkadie sa tutaj:
-- http://arkadia.rpg.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=740
-- 
-- Format ma zostac taki jak ponizej: ["typ_komunikatu"] = true
--
scripts.ui.separate_talk_window_msg_types = {["comm"] = true, ["emotes"] = true}

5. Inne dodatki

- dodanie aliasa '/zbieranie_monet [opcja]', wiecej szczegolow w '/zbieranie'
- mozna teraz skonfigurowac wiecej niz jedna komende na atak:

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawianie ataku do bindow zamiast zwyklego 'zabij'
-- Przykladowo: ateam.attack_commands = {"chzabij"}
-- Jesli bedzie to wiecej niz jedna komenda (np: {"gpokrzyk", "chzabij"}),
-- wtedy ostatni element musi byc elementem, ktory pobiera argument kogo zabic.
-- 
ateam.attack_commands = {"zabij"}
- znacznik [x/9] przy poziomie oswojenia zwierzaka
- recznie ustawiany czas startu expa: '/expstart'. Opcjonalnie, jesli chcemy narzucic, aby czas expa na postep byl liczony od danego momentu.
- obsluga gnomiej mowy: Mowisz: ToJestGnomiaMowa.

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawienie gnomiej mowy.
-- Jesli ustawi sie true, bedzie uzywana.
misc.lang["gnome_speech"] = false
- dodane zostalo zawijanie wiersza w oknie kondycji, domyslnie jest to 95% okna:

Kod: Zaznacz cały

-- Zawijanie wierszy w oknie kondycji.
-- Procentowa wartosc. 0.95 (domyslnie) to 95%
-- 0.8 bedzie 80%, itp.
scripts.ui.states_window_p_width = 0.95
6. Sporo poprawek

- poprawiona komenda 'idz marszem'
- dodane pojemniki do listowania
- dodane blokery
- i sporo mniejszych poprawek


Dzieki wszystkim, ktorzy sumiennie zglaszaja bledy na githubie, dzieki temu skrypty moga stawac sie bardziej niezawodne.

Jakiekolwiek bledy, niejasnosci, pomysly zglaszamy na githubie: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues

Zaktualizowana zostala rowniez baza, mozna wykonac: /pobierz_baze

Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
W paczce znajduje sie plik imie.txt z nowymi opcjami.
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.9
W paczce znajduje sie nowy plik imie.txt

W razie problemow uniemozliwiajacych gre, powrot do 3.8:

Kod: Zaznacz cały

/zainstaluj skrypty-3.8
Drubin
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2015 22:14

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Drubin »

Wielkie dzięki!
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ethian »

Czy da sie zmienić szerokość wyświetlania pasków na dolnej belce?

Mam ustawione, by wyświetlało graficznie, po zmianie monitoru paski są ogromnie rozciągnięte, da się gdzieś w pliku txt zmienić ich szerokość?
Awatar użytkownika
Irrindariel
Posty: 12
Rejestracja: 17 sty 2018 03:20

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Irrindariel »

Wszystko pięknie działa. Dzięki wielkie. :)
Szukając wroga, musisz liczyć się z tym, że go znajdziesz.
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Silkathas »

Witam,

Na wstępie chciałem podziękować za kawał dobrej roboty jakim jest mudlet i Twoje jego oskryptowanie Adremenie.
Mam pytanie, zaktualizowałem skrypty z wersji 3.1 do 3.9. Po tej akcji troche mi zwariowało states window ( do ogarnięcia) ale co bardziej dotkliwe przestał działać bind tymczasowy pod klawiszem [ na wszelkie statki, dylizanse, branie monet itd. Podobnie ctrl+2 na otwieranie bram. Czy da się to na powrót włączyć jakąś komendą ?
Jorhn
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2011 10:25

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Jorhn »

Zapoznaj się z różnicami w pliku imie.txt (który możesz "wyjąć" z paczki 3.9) a Twoim - tam chyba znajdziesz rozwiązanie tego problemu, a może i wielu innych :)
Ceterum censeo OK delendam esse.
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ethian »

Pomocą może też być aktualizacja mudleta.

Mi na 3.2 nie działały bindy 3.9, po aktualizacji na 3.7.1 wszystko gra.
Silkathas
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Silkathas »

Ethian pisze:Pomocą może też być aktualizacja mudleta.

Mi na 3.2 nie działały bindy 3.9, po aktualizacji na 3.7.1 wszystko gra.
To rzeczywiście pomogło, dzięki.
ODPOWIEDZ