Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Strideo »

Zapytanie. Zagubiłem się totalnie albo źle patrzę.

Na GitHub --> https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty
wersja 3.8 w master

Na --> http://arkadia.kamerdyner.net/master3/
wersja 3.9a (najnowsza)

Coś ogarniam dobrze inaczej czy o co come on?
Poza tym lista z sekcji 'issues' wydaje się jakaś stara? Projekt na GitHub ma jakieś updejty czy tylko na kamerdyner.net?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Strideo
Orrgar
Posty: 15
Rejestracja: 22 sie 2018 16:03

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Orrgar »

Adra nie widac od dluzszego czasu.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Werbat »

I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Gron
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2009 19:45

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Gron »

ma ktos może akutalny mapper który działa z 3.12?
Nie podoba sie? To nie graj!
Stare Arkowe Powiedzenie
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan »

A jakie są problemy z 3.12 mapper nie działa wcale czy jakieś drobne problemy? Pytam bo jestem na 3.11 portable. Przez chwile miałem 3.12 i w sumie mapa chyba działała normalnie (nie zwróciłem specjalnie uwagi bo szamotałem się z całym profilem).
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Gron
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2009 19:45

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Gron »

mapa działa wszystko chodzi ok
poprostu w robocie za duzo sie dzialo ;)
i spanikowałem
Nie podoba sie? To nie graj!
Stare Arkowe Powiedzenie
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan »

Z forum mudleta znaleziony skrypt do zmiany wszystkich napisów na mapie na jednakowy font i kolor, zachowujące rozmiar niezależnie od powiększenia mapy. Defaultowa mapa do skryptów Adremena wygląda jak wygląda w tej kwestii.
Skrypt uskuteczniony o aliasa (dzięki arim), przy pomocy którego można dodawać napisy na mapie bez męki jaką jest klikanie przez menusy w mudlecie. (napis pojawi się w bliskiej odległości od ustawionej lokacji na mapie skąd łatwo już go przemieścic).
Oczywiście przed wypróbowaniem zrobić kopie pliku mapy, ale powinno byc ok. Używam od tygodnia, wielce sobie chwale.
Skrypt do zmiany napisów i alias do jego wywoływania

Kod: Zaznacz cały

-------------------------------------------------
--         Put your Lua functions here.        --
--                                             --
-- Note that you can also use external Scripts --
-------------------------------------------------
function labels()
local areas = {}
local arealabels = {}
local labelvalues = {}
local totallabel = 0
local areas = getAreaTableSwap()
local arearooms = {}
	newlabels = {}
if areas ~= nill then

	for i,v in pairs(areas) do
		echo("------------------------\n")
		cecho("Area "..i.." v "..v.."\n")
		echo("------------------------\n")
		arealabels = getMapLabels(i) 
		if arealabels ~= i then
			for j,w in pairs(arealabels) do
				totallabel = totallabel + 1
				labelvalues = getMapLabel(i,j)
				areaval = i
				areatext = v
				xval = labelvalues.X
				yval = labelvalues.Y
				zval = labelvalues.Z
				tval = labelvalues.Text
--				hval = labelvalues.Height
--				wval = labelvalues.Width
				cecho("Area "..i.." x "..xval.." y "..yval.." z "..zval.." "..tval.."\n")
				cecho("<green>Add label "..i.."\n")
				
				table.insert(newlabels,{		["Label"] = totallabel,
											 	["areaID"] = i,
												["text"] = tval,
												["posx"] = xval,
												["posy"] = yval,
												["posz"] = zval })
				

				cecho("<red>Delete area"..i.." label "..j.."\n")
				deleteMapLabel(i, j) 
			end --for
		end--if
	arearooms = getAreaRooms(i)
	if arearooms[1] == nil then
	echo("##################################\n")
	echo("####### No rooms in Area "..i.." #####\n")
	echo("##################################\n")
	end--if
		
	end --for
end --if
echo ("total "..totallabel)

for  z = 1, #newlabels do
	nareaID = newlabels[z].areaID
	nposx = newlabels[z].posx
	nposy = newlabels[z].posy
	nposz = newlabels[z].posz
	ntext = newlabels[z].text
	createMapLabel(nareaID, ntext, nposx, nposy, nposz, 255, 255, 0, 0, 0, 0, 20, 9, false, true)
	cecho("<cyan>Made label ("..nareaID..","..ntext..","..nposx..","..nposy..","..nposz..", 255, 255, 0, 0, 0, 0, 20, 10, false, true)\n")

end--for
end --function
Alias pattern

Kod: Zaznacz cały

/label_zmien
Body

Kod: Zaznacz cały

labels()
createMapLabel(nareaID, ntext, nposx, nposy, nposz, 255, 255, 0, 0, 0, 0, 20, 9, false, true) ta linia odpowiada za kolor czcionki (pierwsze 3 liczby fg, nastepne 3 bg), rozmiar i powiększenie. Przy czym wielkość najlepiej regulować na ostatniej pozycji (9).

Alias do dodawania napisów z linii komend
Pattern:

Kod: Zaznacz cały

^/label (.+)$
Body:

Kod: Zaznacz cały

local curr_area_id = amap:get_area_id(amap.curr.area)
createMapLabel(curr_area_id, matches[2], amap.curr.x, -amap.curr.y, 0, 255, 255, 0, 0, 0, 0, 20, 9, false, true)
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Czesc wszystkim,

wrocilem wlasnie z wakacji, wczesniej mialem dosc pracowity okres w pracy, ale teraz wreszcie zaczynam miec wolny czas. Jesli ktos ma jakies problemy, ktore wciaz sie uwidaczniaja to wspomnijcie je ponownie w tym temacie. W weekend bede robil aktualizacje skryptow, bedzie tam troche poprawek.
Ja sam postaram sie w miare przejrzec co bylo pisane wczesniej i wylapac bledy.

Co do githuba, musze zrobic porzadek z paczka (xml) i pozamykac sporo issues. Sporo z nich to poprawki wymagajace kilku minut, ktore pewnie trafia w weekend do aktualizacji.
Seyn pisze:Hej,

Zacząłem sobie w wolnym czasie dopisywać do skryptów Adremena różne rzeczy których mi brakowało. Jakby ktoś był zainteresowany, to udostępniam je tutaj.
Będę powoli dodawał nowe bajery, ale nie mam takiego fajnego systemu aktualizacji jak Adremen, więc będzie trzeba usunąć i dodać nową paczkę.
Jeśli ktoś natrafi na jakieś błędy/będzie miał jakieś uwagi/propozycje, to najlepiej zgłaszać je w tym miejscu.

@Adremen, jeśli chciałbyś przygarnąć coś z tego do swojej paczki, to nie mam nic przeciwko. Mysłałem o PR, ale w związku z tym, że mudlet wypluwa skrypty w postaci wielkiego XMLa nie widzę wielkiego sensu.
Świetna robota. Wrzuce to do glownej paczki bazujac na tym powyzyszym (ze nie masz nic przeciwko) :)
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Skrypty 3.10

3.10 jest gotowe, mozna zrobic '/aktualizuj_skrypty':

Poprawione:
- bug w postepach kiedy robilo sie `/expstart`
- braki w bindujacych statkach
- poprawki w keybindach
- poprawki w `/ziola_buduj`
- brakujace blokery
- brakujace bindy na powozy
- 'atak z zaskoczenia w states_window nie działa przy wyłączonym numerowaniu.' poprawione

Nowe:
- tymczasowe keybindy pokazuje teraz z poprzednikami:

Kod: Zaznacz cały

/tbind1 asd
(skrypty): Dla binda 'temp1' (CTRL + -) ustawilem: asd
/tbind1 bbb
(skrypty): Dla binda 'temp1' (CTRL + -) ustawilem: bbb, (bylo: asd)
/tbind2 ccc
(skrypty): Dla binda 'temp2' (CTRL + =) ustawilem: ccc
- mozliwa zmiana kolorow imion/gildii z bazy, nowa opcja w imie.txt:

Kod: Zaznacz cały

-- Wybor kolorow do imion i gildii.
-- Kolory, ktore mozna wybrac sa dostepne w '/kolory'
-- Imie
scripts.people["name_color"] = "yellow"
-- Gildia
scripts.people["guild_color"] = "dark_orange"

zaktualizowany plik imie.txt w paczce.
Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty'.
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.10

W razie problemow uniemozliwiajacych gre, powrot do 3.9a:

Kod: Zaznacz cały

/zainstaluj skrypty-3.9a
W najblizszych dniach wyjdzie 3.11 z polepszonym bindowaniem wrogow. Kiedy pojawia sie 10 wrogow na lokacji, dotarly do mnie sygnaly, ze mudlet zwalnia. Dlatego zostanie to usprawnione.
Dodam rowniez dodatki z paczki @ardcore.
Orrgar
Posty: 15
Rejestracja: 22 sie 2018 16:03

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Orrgar »

Czy ta aktualka jest kompatybilna z najnowsza wersja mudleta?
ODPOWIEDZ