[tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Forum techniczne Arkadii.
Gafinel
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2016 15:58

[tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Gafinel »

Cześć,

Jeśli ktoś jest zainteresowany, to informuję, iż poczyniłem kilka prostych skryptów pod TinTin++ głównie z myślą o Linuksie. Jest to bardziej projekt tworzony na użytek własny, ale gdyby znalazł się ktoś, komu skrypty moje by się w jakikolwiek sposób przydały, to udostępniam je tutaj: https://github.com/lisuml/mud-arkadia-tintin.

Jak widzicie nie jest to nic wielkiego, ot taka tam zabawa w wolnym czasie.

Serdecznie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Werbat »

Kod: Zaznacz cały

#action {brazowy pomnik admirala i piekna fontanna.} {
  #send {napij sie do syta z fontanny};
}
A to aby legalne? ;-)
Hint: sugerowałbym binda.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Butma
Posty: 11
Rejestracja: 15 sie 2016 22:51

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Butma »

Witamy w gronie konsolowych nerdow!
Z tego co widze idziesz droga lapania stanow z tekstu i wyswietlania po formacie za pomoca tickera z interwalem co jedna sekunde. Moze lepiej uzyc w tym celu gmcp? Druga sprawa, jak wspomnial wyzej Werbat, takie sprawy dobrze robic bindem chociazby przy uzyciu eventa map enter room.
Ug!
Gafinel
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2016 15:58

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Gafinel »

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się jakiegokolwiek odzewu w tym temacie, więc jestem miło zaskoczony :-)

W weekend postaram się ogarnąć gmcp i poprawić mój brzydki sposób zaspakajania pragnienia ;-)

Dzięki za odzew!
Gafinel
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2016 15:58

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Gafinel »

Przepisalem raportowanie stanu postaci tak, ze uzywa ono GMCP. Musze przyznac, ze jest to o niebo lepsze niz czytanie komunikatow i parsowanie ich.
Nastepna rzecza bedzie stworzenie bindow dla odpowiednich akcji, zobaczymy jak pojdzie.

Chyba najwiekszy problem mam z obsluga mapy. Z racji tego, ze duza przyjemnosc sprawia mi odkrywanie swiata Arkadii, nie chcialbym korzystac z zadnych gotowych mapek tylko stworzyc wlasna sam. Problem pojawia sie podczac opuszczania gry, kiedy to postac budzi sie w najblizszej lokacji startowej i musze za kazdym razem sprawdzac, gdzie tak naprawde znajudje sie teraz moja postac po ponownym zalogowaniu i zmienic standardowa lokacje na mojej mapie. Jakies pomysly w zwiazku z powyzszym bylyby mile widziane :-)
Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Sadriviel »

GMCP przesyła też koordynaty dla części lokacji. Jakbyś podpiął lokację mappera pod koordynat GMCP, to przenosiłby Ci postać. I to byłoby najsensowniejsze rozwiązanie.

Ewentualnie jeśli tintin nie łamie linii, to biorąc cały długi opis lokacji startowej możesz próbować podpiąć go pod konkretną lokację. W CMUDzie jest komenda #teleport. Trigger z patternem długiego opisu lokacji startowej i #teleport <numer lokacji>. Może w TinTinie możesz zrobić coś analogicznego?
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.
Gafinel
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2016 15:58

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Gafinel »

@Sadriviel: dziękuję za wskazówki. Udało mi się coś wydłubać z tego, co oferuje tintin :-) Rozwiązanie oparłem na Twojej pierwszej sugestii z koordynatami przesyłanymi przez GMCP.
Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Sadriviel »

Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Adremen »

Sadriviel pisze:Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.
Co więcej, jest trochę sytuacji, kiedy są 3 lokacje w tym samym obszarze o tych samych koordynatach. Przykładowo: Sklep (chyba z ubraniami) w Novigradzie, gdzie wchodzi się w górę 2x, wszystkie 3 lokacje mają te same koordy.
Gafinel
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2016 15:58

Re: [tintin++] Czyli jeszcze jeden zestaw skrypów

Post autor: Gafinel »

Sadriviel pisze:Wziąłeś pod uwagę, że wartości X i Y mogą się powtarzać i sprawdzasz lokację jeszcze po wartości... chyba map?...

Chodzi mi o to, że możesz mieć lokację X=30 Y=30 na mapach MAP=Polnocna Temeria i MAP=Kaedwen. Musisz rozpoznawać lokację jeszcze po tej 3 wartości.
Rzeczywiscie, jest cos takeigo jak

Kod: Zaznacz cały

[map][id]
co daje mi mozliwoscpr acowac na wsporzednych

Kod: Zaznacz cały

[map][id]x[map][x]x[map][y]
Adremen pisze:Co więcej, jest trochę sytuacji, kiedy są 3 lokacje w tym samym obszarze o tych samych koordynatach. Przykładowo: Sklep (chyba z ubraniami) w Novigradzie, gdzie wchodzi się w górę 2x, wszystkie 3 lokacje mają te same koordy.
O to sie nie martwie, o ile koordynaty pozycji startowych beda unikalne, to mnie to jak najbardziej urzadza :-)

Dzieki za podpowiedzi!
ODPOWIEDZ