[tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Forum techniczne Arkadii.
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

[tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

Czolem,

u mnie wyglada to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=za8d-CcNt8U

z najwazniejszych rzeczy:

* wszystkie opcje GMCP sa wlaczone

* mapki web-clienta gdzie dostepne, zamiast rozy wiatrow

* mapki poza traktem generuja sie w miejscu rozy

* lista postaci z tablic gmcp, tworzy sie w panelu (nie trzeba klikac kondycji), zaleznie od relacji:
- niebieski druzyna / bindy obronne
- czerwony/jasnoczerwony wrogowie i cel ataku / bindy ofensywne
- zielony neutralni / bindy do oceny i aliasy do ataku

* obsluga tf-mappera (mudmappera)i:
- follow
- highlight:path /podswietlanie trasy
- rebind /wyjscia niestandardowe
- command /skryptowanie lokacji

* ziola /zliczanie ziol we wszystkich pojemnikach, opisy / kategoryzacja i dynamiczne aliasy do uzywania

* walka /dynamiczne bindy, opisy cioskiow


INSTALACJA w Windows
1. sciagnac tintin++
2. sciagnac mudmapper
3. sciagnac skrypty https://github.com/eldakar/arkatt
4. rozpakowac zip do c:/
5. uruchomic mudmapper
6. zaladowac plik mapy c:/arkatt-master/mapa.map
7. uruchomic tintin++
8. komenda: #read /cygdrive/c/arkatt-master/m_win.tin

INSTALACJA w LINUX/UNIX
4. rozpakowac gdziekolwiek, trzeba podmienic sciezke w pliku m.tin (linia 1 i linia 6)
8. wejsc do katalogu arkatt/maps i wywolac gcc showmap.c -o showmap - to modul ktory buduje mapki z plikow web-clienta
9. komenda: #read sciezka/m.tin

10. alias nazabij zabij -> na sztywno mam sposob ataku w tej wersji

Jak znajde czas dodam jakas dokumentacje. W miedzyczasie, zalaczam opis klawiszy do walki:
http://imgur.com/a/uznR2
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016 20:25 przez Eldakar, łącznie zmieniany 3 razy.
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

Czolem,

dolaczylem opis instalacji i rozklad klawiatury do oryginalnego postu

A tu kilka filmow;

1. ziolka / liczenie i auto aliasy
https://www.youtube.com/watch?v=wqRW6OUV5X8

2. czarne orki / automapka
https://www.youtube.com/watch?v=hB-L3slxkhA

3. nuln i kolorowanie mapki
https://www.youtube.com/watch?v=Y9aQKyJdb_E

4. pustkowia chaosu
https://www.youtube.com/watch?v=pv2a6DgWMhE
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Balkrag »

Bardzo fajne skrypty Eld
Najbardziej mi sie podoba kombajn do ziol i mapper:)

Ten mapper tylko pod tt dziala?
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

thx ;)
nie mam czasu wrzucic wszystkiego jeszcze na YT, ale niedlugo zrobie film z jakiejs wyprawy..

mapper akurat nie jest moj, tylko thornaga - i mozesz o nim poczytac tutaj:
viewtopic.php?f=15&t=555
z tego co widzialem w tym mapperze, to mozesz nawet renderowac pozycje na mapie na stronce www w formie zdjecia =)
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

witam,

https://www.youtube.com/watch?v=gVPin6HcA40

tym razem nowy UI
- do nawigacji domyslnie uzywam < i >
- ziola odswiezaja sie same - nie trzeba zagladac do worka za kazdym razem.
- notyfikacja jesli ktos cos mowi, a nie zauwazymy - rozne kolory dla mowienia do mnie/szeptania
- autowypelnianie w trybie 'mowienia' - w przyszlych wersjach sprobuje zrobic autowypelnianie z baza przyslowkow...
- czwarty nieaktywny tab zawiera statystyki z walki i postepow, prace trwaja

kod odswiezam codziennie.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Dorien »

Świetne brawo :) kilka rzeczy mi nie działa ale pewnie bedzie fix w kolejnych wersjach, sam usiade moze niedlugo cos pomoge popisac

Pozdrawiam D.
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

kod naprawiam i wrzucam co kilka godzin, niestety na tym etapie potrzebuje wiecej par oczu zeby wychwycic wszystkie bugi

pisz na prv jesli w czyms moge pomoc

i pocelam git pull przed kazdym logowaniem :)
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Dorien »

pytanie do uzytkownikow tintina: jakie macie preferencje? jakie przyzwyczajenia ? jakiej mapy używacie? jak wyglada u was prompt bar? Co chcielibyscie by znalazlo sie tych skryptach?
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

zalaczam demo modulu mapera, ktory laczy mapki gmcp z generowanymi (lub nie) mapami tintina.
gdy schodzimy z traktu gmcp, laduje sie mapa danego pomieszcenia, lub tworzy sie nowa.

https://www.youtube.com/watch?v=ANUtqtg ... e=youtu.be
Eldakar
Posty: 40
Rejestracja: 19 maja 2015 23:02

Re: [tintin++] [mudmapper] [gmcp] Skrypty

Post autor: Eldakar »

Witam

zalaczam ponizej skrocona liste najwazniejszych funkcji, ktorymi dysponuje moj skrypt.

1. Druzyna/wrogowie/neutralni
druzyna.PNG
druzyna.PNG (25.91 KiB) Przejrzano 6683 razy
calosc przedstawiona jest w formie paska
- druzyna w kolorze niebieskim
- wrogowie w czerwonym
- cel ataku to jasno-czerwony troll.

po lewej stronie F1-10 okresla skrot do komend, jakie mozna wykonac na danym 'obiekcie'.
cyfra na czerwono to ilosc atakujacych postaci, po prawej od paska znajduje sie kondycja i imie atakowananej postaci
caly pasek to jednoczesnie kondycja (14 znakow / 2 znaki na jedna kondycje)

do obslugi sluzy kilka klawiszy i aliasow

aliasy:
kazda z postaci ma odpowiedni index w formie litery (od a do z), gdzie [A] to pierwszy czlonek druzyny
za - zaslania czlonka [A]
za2-4 - zaslania czlonka [A] przed 2-4 wrogami, opcja dla straznika
rza - rozkaz zaslonic [A]/wskaz cel obrony [A]

ka - zabij wroga pod indexem [A]
ra - rozkaz zabic wroga pod [A]
zpa - zaslon przed wrogiem [A]
oca - ocen [A] (pod wzgledem sily, zrecznosci, wytrzymalosci - wyswietla sume porownawcza)

funkcje F:
istnieja dwa tryby, ktore zmieniaja operatywnosc klawiszy funkcyjnych:
- tryb niebieski - F1-F10 dzialaja na czlonkach druzyny
- tryb czerwony - F1-F10 dzialaja na wrogach

tryb mozna przelaczyc uzywajac macra - tu opis klawiszy trybow: http://imgur.com/a/uznR2

TODO: Dorien zaproponowal ciekawe rozwiazanie, ktore wlasnie implementuje:
w trybie niebieskim -
- jedno nacisniecie klawisza F1 zasloni czlonka druzyny [A]
- drugie nacisniecie w przeciagu sekundy od poprzedniego, wskaze [A] jako cel obrony
- trzecie nacisniecie w przeciagu sekundy, rozkaze zaslonic [A]

w czerwonym - ta sama metoda
- atak
- wskazanie
- rozkaz

2. Ziola
ziola.PNG
ziola.PNG (66.38 KiB) Przejrzano 6683 razy
Po pierwsze, mamy jeden wirtualny worek, ktory zlicza ziola w kolejnych przytroczonych (lub nie?) woreczkach.
Istnieje kilka aliasow na wyciagnie i wkladanie ziol okreslonego typu z 'wirtualnego worka'

komenda ziola zlicza wszystkie ziola i tworzy tablice z ich ilosciami.
komenda ta takze tworzy liste aliasow, ktorymi mozna dane zielsko uzyc (TODO: alias ktory zje wiecej niz jedno)

biorac pod uwage fakt, iz jedno ziolo moze miec rozne sposoby uzycia, jeden alias tworzy sie dla kazdego typu uzycia

liste aliasow grupuje wedlug tego, jakie dane ziolo ma wlasciwosc

liste ta przedstawiam w formie 'zakladki' w pasku

3. Mapy

na chwile obecna klient jest zintegrowany z trzema silnikami map:

a. mudmapper thornaga - mapper zewnetrzny, podlaczony pod sesje w tle, najprzyjazniejszy w uzyciu, ale wymaga drugiego okna

b. maper tintinowy - modul prowadzony przez Doriena - to samo co powyzej, tylko ze zrobiony na tintinie

c. maper 'hybrydowy' - polaczenie map web-clienta (na traktach) i map tintina w 'dungeonach'. Wyjscia z traktow (wyjscia z lokacji GMCP) so oskryptowane w sposob taki, ze konkretna mapka 'dungeonu' ladowana jest w locie. Powrot do lokacji GMCP usuwa wczesniej zaladowana mape.
Jesli mapa nie istnieje na danej lokacji, nowa mapa jest utworzona.

TODO zapisywanie nowo utworzonych map


4. Moduly
Wraz z Dorienem zmieniamy strukture klienta, ktora pozwala na dynamiczne dodawanie/usuwanie danych modulow.

Obecnie dostepne moduly to:
- mapper mudmapper
- mapper tintin
- mapper hybrid
- roza wiatrow w rpg oknie
- prompt duzy
- prompt maly
- czas (godzina w arce) - dzieki Irwin za pomoc ;)
- ziola
- chat
- walka_default (rozne opisy /kolorowanie walki zaleznie od upodoban)
- wrogowie

5. Profile
Po pierwszym zalogowaniu utworzy sie plik profiles, ktory zapamieta wlaczone/wylaczone moduly. Oznacza to mozliwosc uruchamiania klienta w roznych konfiguracjach, zaleznie od danej postaci.
Przykladowo: postac zielarza moze miec zaladowane domyslnie moduly do zbierania/opisywania/uzywania ziol i maly prompt (pod rpga ;pp), a postac bojowa moduly walki i rozszerzone wyswietlanie druzyny/walki.


6. Reszta

Wiekszosc 'standardowych funkcjonalnosci' jest juz zaimplementowana, lecz nie odbiega od kanonu, takze szkoda o niej pisac :)


Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ