Blowtorch

Forum techniczne Arkadii.
Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 06 lut 2018 10:19

Jesli Dan wam dal skrypty,a zakladam ze tak, skoro wspominacie o status barach i mapie :D to dostosowanie ich do ekranu telefonu jest mordega ktora przechodze za kazdym razem kiedy zmieniam telefon na nowy (mam juz wprawe wiec opanowalem to dosc dobrze :) ) :D
Nie pamietam ile czasu spedzilem nad budowa malego obszaru mapy ale ze wzgledu na kompletny brak dokumentacji jest ciezko... Calosc jest zapisana w bazie sqllite3 o nazwie 'mapper-db' - sama struktura bazy jest bardzo rozbudowana i 80% rzeczy ktore trzeba skonfigurowac jest nieprzydatne na arkadii, natomiast konfiguracja ustawien ekranu (podzial na okna) znajduje sie w 'config' w czesci chronionej OS (bez root'a sie nie wejdzie tam)
Status bary sa stosunkowo proste, calosc tj. podzial na okna, mapper etc. jest obslugiwana przez layout_manager_ui.
Podstawa jest wlaczenie GMCP w BT zeby cokolwiek wiecej dzialalo oraz nalezy dokonfigurowac odpowiednie cap'y w skryptach.
BT zostal napisany pod konkretnego mud'a, ktory poza GMCP wystawia po czesci API, wiec dostosowanie BT do gry w arkadie bez napisania wlasnego kodu i paru przerobek moze byc niekiedy prawie niemozliwe :> mowie tu o czyms wiecej niz buttony/aliasy/triggery etc.
Bardzo fajny feature ktory jest zalaczony przez Dan'a to autoupdater, a wlasciwie kawalek kodu w java do polaczenia z serwerem www i zassaniem plikow z niego ;) jest to jedna z najlepszych rzeczy, ktore tam sa i ktorej systematycznie uzywam - robisz poprawke w skryptach klikasz update i kazdemu samo sie aktualizuje - i wszyscy maja zbiezna wersje skryptow :>
Osobiscie nie udostepniam ani wlasnych skryptow (poza kilkoma beta testerami :>) ani mapy.

/G.

Astida
Posty: 38
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Blowtorch

Post autor: Astida » 06 lut 2018 15:56

Ja nie mam nic, prawda jest taka że sama nie wiem od czego zacząć.
Jeżeli powstaje projekt to super, dla mnie wystarczył by jakiś poradnik jak to przegryźć. Żeby korzystać z pełni mocy.

Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 06 lut 2018 18:35

hym projekt to juz sie skonczyl w sumie :D rozmawialem z Danem nad przyszloscia BT i poki co raczej nie ma planow na dalszy rozwoj, powod oczywisty - brak czasu, oraz ogromny dlug technologiczny. Musialby napisac to od nowa a po co skoro u niego dziala ?
Od czego zaczac ? Od nauki programowania w LUA :D chyba ze chcesz sie ograniczyc do podstaw czyli buttony/aliasy/triggery/button set'y etc.
Kiedy bylo forum ale zostalo skompromitowane i Dan je wylaczyl, proboje go naklonic zeby je zreanimowac ale jak bedzie nie wiem. Tam bylo mase przykladow co i jak robic. Takze poradnika nie ma, zreszta jedyna dokumentacja jest na stronie projektu BT - uboga, i do wersji 1.3 ale zawsze cos :D

Chyba ze znajda sie chetni prowadzenia dyskusji technicznej tu, tak jak w przypadku cMUD'a/zMud'a/TF'a czy innego Mudleta :)

Z pelni mocy to jedynie mozna skorzystac majac kod BT, jak na razie Dan nie chce go udostepnic ;( chociaz nie pytalem czy nie chce sprzedac :D
Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem byla by opcja polaczenia ssh, wtedy UI z BT a oskryptowanie z TF'a - polaczenie idealne...

/G.

Awatar użytkownika
Elia
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2017 01:16

Re: Blowtorch

Post autor: Elia » 06 lut 2018 18:52

Ten Dan to jakby jakaś mistyczna postać co najmniej :D Mnie by wystarczyła do szczęścia mapka główna na tym etapie , będę kombinować. Dzięki za info ;)

Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 06 lut 2018 18:59

nie mistyczna postac to Dan Block tworca programu BlowTorch ;)

Astida
Posty: 38
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Blowtorch

Post autor: Astida » 06 lut 2018 21:11

No dobra ale czy bez tej tajemnej wiedzy można coś tam porobić czy generalnie lipa?

Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 06 lut 2018 22:09

mapy nie zrobisz, status barow nie zrobisz,
z mala pomoca ogarniesz zaawansowane triggery i funkcje, moze cos z gmcp np. roze wiatrow - to dosc proste.
fajne i proste sa button sety,
nie wiem co chcesz konkretnie ? - mapy i status bar'ow jak juz pisalem nie zrobisz samodzielnie :/

/G.

Astida
Posty: 38
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Blowtorch

Post autor: Astida » 06 lut 2018 23:27

Najbardziej by mnie interesował status bar albo chociaż wyciągnąć hp z gcmp żeby nie musieć spamowac 'k' oraz info jak dodać pusta linie.

Pokolorowanie tekstu w subie też by było niezle.
I pewnie jeszcze z 20 innych rzeczy które mi wpadną podczas grania.

Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 07 lut 2018 00:01

cos takiego?
https://www.vrankom.com/s7/bt/gmcp_statusbar.png

statusbar jest feedowany z gmcp, ale moze byc tez szybciej z trigerow :D gmcp mialo jakiegos laga chyba 1 sek ?

zolte komunikaty to tylko debug do wylaczenia ;D

Garael
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2017 11:20

Re: Blowtorch

Post autor: Garael » 07 lut 2018 00:04

kolorowanie tekstu jest banalane o ile dobrze sie rozumie sposob kodowania
ja osobiscie korzystam ze sciagawki https://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_escape_code#3/4_bit

ODPOWIEDZ