Zmud by Irelia

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Irelia
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2013 10:26
Lokalizacja: Kraków

Zmud by Irelia

Post autor: Irelia » 05 sty 2014 17:49

Hej, nie było mnie na Arce około pół roku i wracam do Was z nowymi skrypcikami. Myśle, że przydadzą sie zarówno nowym graczom, a może i wyjadaczom =)

--------------------------------------------------------------

Udało mi sie napisać skrypt, który bedzie cofał kropke na mapie w miejscach gdzie zmieniają sie połączenia miedzy lokacjami, np na łąkach w Bretonii czy lasku hobgoblinów nad Nuln.

W skrócie działa to tak:
Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na (*).
#IF (%roomlink( @room , %db( @kierunki, %1))<1) {} {#mo @last_dir}

Jeżeli klikniesz sobie gdzieś gdzie faktycznie niema wyjścia nic sie nie stanie, jeśli jednak na mapie istnieje połączenie, ale akurat w grze znikneło, kropka cofnie sie, a Ty możesz obejść/wejść do lokacji innym połączeniem.

Wstyd byłoby mi gubić sie w rodzimej krainie ;-)

Ponadto teraz po kliknieciu F12 wyświetla sie helper:
Obrazek

--------------------------------------------------------------

I coś co powinien mieć każdy. Zamiast korzystać z automatów binduj akcje pod klawisz, u mnie Num0.
Przykładowo:

wyplyn
Aby kierowac lodzia, musisz usiasc przy wioslach.
### usiadz przy wioslach ###
usiadz przy wioslach
Zajmujesz miejsce przy wioslach.

Mam nadzieje, że uchroni to początkujących graczy przed gniewem miotaczy piorunów =P

--------------------------------------------------------------

Licze na jakiś Feedback i myśle w przyszłości coś tu jeszcze wrzucić, stąd nowy topic. A skrypty do pobrania z:
====] http://ethel.pl/arkadia/
Irelia, Niesmiala Pakerka z Miejskiej Silowni, czlowiek.

Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 224
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Zmud by Irelia

Post autor: Ralandil » 06 sty 2014 10:50

Irelia pisze: Wstyd byłoby mi gubić sie w rodzimej krainie ;-)
Pomyliłaś Góry Szare z masywem Orcal.
Wkradła się też literówka, poprawna pisownia to Druchii.
Nie jestem przekonany czy publikacja mapy to dobry pomysł, wszystko na tacy?
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmud by Irelia

Post autor: Herenvarno » 17 sty 2014 11:21

Znalazlem drobny blad w skrypcie na wyjscia.
Zastosowalas podmianke przecinkow oraz "i" na "|" (oraz standardowych wyjsc z np polnocny-zachod na "NW")

Kiedy klient trafia na opis przykladowy wyjscia:

Kod: Zaznacz cały

Sa tu trzy wyjscia: polnoc, zachod i kamienica. 
skrypt podmienia stringi ktore po wyswietleniu na ekranie przybiera nastepujaca forme:

Kod: Zaznacz cały

==] N | E | kam|en|ca
Przygladajac sie skryptowi, zauwarzylem ze prubowalas sie ratowac przez przywrocenie "nietypowych wyjsc" do stanu poczatkowego:

Kod: Zaznacz cały

replace  "kam|en|ca","kamienica"
niestety nieskutecznie (nie wiem czemu, nie analizowalem dokladnie).
Mozna "uszczuplic" skrypt, podmieniajac nieszczesne "i" ktore sluzyc ma jako separator stringow na "|" bez koniecznosci podmieniania tej literki w "nietypowych wyjsciach".
wystarczylo by:

Kod: Zaznacz cały

replace " i ","|"
(zwroc uwage na spacje obok nieszczesnej literki "i")
W tym wypadku nie bedzie juz potrzeba podmiana (w "nietypowych wyjsciach") separatorow na literke "i"
(mam nadzieje)
Oczywiscie nie uznaje sie za jakiegos "oswieconego guru" w temacie tego klienta, a wszystko powyzej jest tylko drobna sugestia, ktora mozesz, aczkolwiek nie musisz poprawiac.
Musze przyznac ze Twoje skrypty sa dla mnie podwalina pod nauke skryptowania na tym kliencie, za co dziekuje serdecznie.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

ODPOWIEDZ