Mudlet Mapper

Forum techniczne Arkadii.
Tupi
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2013 17:45

Mudlet Mapper

Post autor: Tupi » 09 gru 2013 09:44

Wiem że tematów z Mudletem jest kupe, ale żebym miał feedback i porządek tworze nowy. Stworzyłem mappera pod Mudleta tak aby działał z polskimi LPMudami bez wykorzystania GMCP (tak jak to zrobili na Warlocku). Jest to na razie wersja testowa, nie posiadająca kupę rzeczy które chciałbym jeszcze zaimplementować. Nie mniej wystarczająca aby mapować, bądź dla bardziej kumatych rozwijać po swojemu.

Link OLD: http://speedy.sh/ygFQ5/LpMudPLMapper.zip
Link v0.4: http://speedy.sh/MQwtA/LPMudPLMapper0.4.zip

Jak tego używać?

Po zainstalowaniu Package, za pomocą Package Manager, należy ponownie połączyć się z mudem aby mapper został zainicjowany. W prawym górnym rogu powinno nam się pojawić okienko z napisem: "No map or no valid position"

Po zalogowaniu się do muda, używamy następujących komend:

stworz_strefe <nazwa> - gdzie nazwa to nazwa strefy (strefa to nic innego jak wydzielony obszar, ja mappuje wszystko na jednej strefie dla własnej wygody)

ustaw_aktualna_strefe <nazwa> - ustawia aktualna strefe którą będziemy mappować

mapon - włącza tryb mapowania

stworz_pierwsza_lokacje - tworzy pierwsza lokacje na aktualnej strefie

zapisz_mape - zapisuje mape

Po wydaniu tych komend, mamy wlasciwie mapper gotowy do pracy. Każdo razowo po połączeniu aby mappować bądź też poruszać się po mapie, używamy komend: 'mapon', 'ustaw_aktualna_strefe'

Aby mappować po prostu się poruszamy zwykłymi kierunkami. Mapper obsługuje kierunki: w,e,n,s,ne,sw,nw,se (dol i gora nalezy traktowac jak wyjscia specjalne).

Lista dostępnych aliasów do obsługi mapy:
pokaz_liste_stref - wypisuje liste dostepnych stref

usun_strefe <id> - gdzie id to numer strefy

stworz_strefe <nazwa> - tworzy strefe

pokaz_liste_pokoi_strefy <nazwa> - lista lokacji w strefie

wczytaj_mape - wczytuje mape (automat po zalogowaniu sie do muda)

zapisz_mape - zapisuje aktualny stan mapy (niestety na razie nie automat i trzeba wpisywac recznie za kazdym dodaniem, usunieciem lokacji itp)

ustaw_aktualna_strefe <nazwa> - ustawia aktualna strefe ktora mapujemy

stworz_pierwsza_lokacje - tworzy pierwsza lokacje na mapie

ustaw_aktualna_lokacje <id> - ustawia aktualna lokacje na ktorej sie znajdujemy (opcja dostępna z prawego menu na mapperze gdzie wybiera jako aktualna lokacje tę która zaznaczymy lewym przyciskiem myszy)

mapon - włącza tryb mappowania (niestety na razie równoważne jest to także z podążaniem za nami kropki po mapie)

mapoff - wyłącza tryb mapowania (kropka nie będzie za nami podążać i nie będziemy tworzyć nowych lokacji)

stworz_lokacje <kierunek> - tworzy pusta lokacje w podanym przez nas kierunku (np. stworz_lokacje e) stworzy pusta lokacje na wschod od nas, przydatne przy niestandardowych wyjsciach takich jak (drzwi, wyjscie, schody itp)

dodaj_wyjscie <nazwa_wyjscia> <id_lokacji_docelowej> - tworzy niestandardowe wyjscie (np. drzwi, schody) z bieżącej lokacji do lokacji o podanym id

dodaj_wyjscie_std <kierunek> <id_lokacji> - dodaje standardowe wyjscie z biezacej lokacji do lokacji o podanym id

UWAGA! Jak ktos nie lubi komend, bądź chce wprowadzić niestandardowe wyjscie o dłużej komendzie niż jeden wyraz (np. wskocz na mur na jednej nodze), może skorzystać z menu na mappie (klikając prawy przycisk myszy) wybierając opcje "exits"

Możemy tam zarówno dodawać jak i usuwać wyjścia.

Mam nadzieje że opisałem wszystko. Gdy tylko dodam coś nowego, to będe aktualizował temat.

Pozdrawiam,

B.


**** EDIT:

Dostępna jest nowa wersja. Link patrz wyżej. Dodano opcje chodzika.

Dwuklik na mapie powoduje chodzenie miedzy lokacjami. Oczywiscie najpierw trzeba uzyc mapon, ustaw_aktualna_strefe i wybrac aktualna lokacje.

Dostepny jest takze alias: ustaw_czas_chodzika <czas_w_sekundach> np.

ustaw_czas_chodzika 1
ustaw_czas_chodzika 2.5

Domyslnie chodzik dziala na czasie 4 sekund.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 703
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Tercoral » 09 gru 2013 17:30

Dzieki Ci dobry człowieku. :)
Tęczowe serce... :oops:

Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Dorien » 11 gru 2013 14:21

wrzućcie jakieś screeny jestem ciekaw :)

Tupi
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2013 17:45

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Tupi » 12 gru 2013 13:14

Tak to wygląda u mnie.

http://postimg.org/image/r4opcu5fj/7e529882/

Skrypt wciąż rozwijany, wkrótce nowa wersja.

Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Drakan » 26 gru 2013 21:48

Plizz podpowiedz jak mozna ustawic okno kondycji w innym miejscu,
nieszczesliwie zakrywa mapera :D

Alaksandria
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2014 16:02

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Alaksandria » 15 mar 2014 17:45

U mnie wszystko sie zgadza do momentu kiedy wpisuje 'stworz_pierwsza_lokacje' - nie dzieje sie wtedy nic, nie dostaje zadnego potwierdzenia o stworzeniu lokacji, a mapa sie nie pojawia :(

ustaw_aktualna_strefe Arkadia
Ustawiam aktualna strefe jako: Arkadia
mapon
Mapowanie wlaczone.
Przyjemne cieplo bije od strony paleniska.
stworz_pierwsza_lokacje
zapisz_mape
Zapisano mape.


Co robię źle?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 703
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Tercoral » 15 mar 2014 18:11

Nie wiem, ale wiem ze ten skrypt nie działa tak jak trzeba, bo kasuje lokacje i nie zrobisz na nim pozadnej mapy. Niestety wymaga gruntownej przeróbki.
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 703
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Tercoral » 01 maja 2014 17:00

Podbijam temat, bo pojawiły się nowe możliwości techniczne na arkadii związanie GMCP. Można zrobić niegubiący się mapper na "znanych ziemiach" (Mapy z klienta arkowego) Mam nawet pomysł jak i sobie powoli mapuje (hard work) te obszary mimo, ze skrypt jest wadliwy. Myślę, że jakoś teoretycznie będzie się trzymało, jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia....

Potrzebuje jednak kogoś 'informatycznego" który, by poprawił funkcje Reverse(), żeby nie kasowała lokacji kiedy nie trzeba i ogólnie jakoś ulepszył/dokończył skrypt. Dzięki tej pracy będzie można zrobić w końcu niegubiący się, multiplatformowy, darmowy mapper na całość arkadii. Na zachętę dodam, ze kod jest przejrzyście napisany wiec nie będzie zbytniego problemu w połapaniu się o co chodzi.
Tęczowe serce... :oops:

Legas
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2013 21:43

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Legas » 01 maja 2014 17:47

Teoretycznie wiec mozliwe jest wykorzystanie map arkadii w innych klientach takich jak Mudlet czy TinTin?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 703
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet Mapper

Post autor: Tercoral » 01 maja 2014 18:18

Wydaje mi się, że nie, bo te mapy są w jpg (chyba) :P A GMCP wysyła tylko koordynaty do pozycji wyświetlania obrazka..

Ja robie to na zasadzie "jeśli odbierzesz koordynaty to ustaw lokacje na mapperze" wiec najpierw muszę zmapować swoim w mapperze żeby było co ustawiać.
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ