Mudlet - pytanie

Forum techniczne Arkadii.
Andacanvar
Posty: 30
Rejestracja: 16 paź 2012 18:38

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Andacanvar » 03 cze 2013 16:47

Chciałbym zrobić w mudlecie okienko, w którym wyświetlałaby się 'kondycja wszystkich', aktualizując z każdym wpisaniem komendy. Jakby ktoś umiał, proszę o pomoc, bo zupełnie się na tym nie znam. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 698
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Tercoral » 05 cze 2013 01:13

Niech stracę: Bierzcie i jedzcie :)

http://www.sendspace.pl/file/66df70ff07da4b3eecf6011
http://www.speedyshare.com/SJPhg/ConfArkaForum.xml



1/ Załóż nowy profil
2. Załaduj plik
3/ Zaloguj się (Jesli zrobiłeś to wcześniej wpisz "/e Ostatnie logowanie:")
4/ Postępuj wg instrukcji na ekranie.


Jeśli coś nie działa dla postaci kobiecych to na pewno są to złe końcówki (trzeba zmieniać je ręcznie).

Obrazek

Btw... Jeśli ktoś zrobi mappera to byłbym wdzięczny...
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Shulz » 05 cze 2013 11:53

Jestem pod wrazeniem, dobra robota.

: )

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 698
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Tercoral » 10 lip 2013 17:03

W odpowiedzi na PM:

Skoro grasz postacią kobieca to pewnie większość rzeczy wyświetla ci się źle..

Postaraj się zadbać o to, żeby pozmieniać końcówki w triggerach. To nie takie straszne. Pamiętaj żeby zapisać Trigger.

1. Znajdujesz wadliwy trigger
2. Zmieniasz co potrzeba
3. Klikasz na inny trigger
4. Klikasz na ten sam trigger który zmieniałaś.
5. Powinno działać

Rozrysuje ci

Obrazek

Na czerwono masz zaznaczone gdzie zmieniać

Co prawda w tym patternie (to co trigger ma zaznaczać) na przykładzie nie potrzeba, ale gdyby pisało:
Jestes napruty
Zmień na:
Jestes napruta
Wtedy będzie działało poprawnie.

W niebieskich kwadratach.. (dużo tłumaczenia)

Poprostu zmień końcówki we WSZYSTKICH poleceniach
selectString()
dotyczących ciebie. (Np w Jest ranny. już nie trzeba)

Pamiętaj, że jeżeli nie włączyłaś w Preferences -> General -> Force auto save on exit Musisz klikać save profile. Dla bezpieczeństwa też kliknij. :P

A kolory:

Wyjścia robione są na zasadzie color triggera. Znaczy zaznacza to o jest na szaro i dopiero zmienia. Wiec zmień kolor na zielony (kiepskie rozwiązanie, bo zaznacza ci wszystko co masz na zielono i może generować błędy) lub zmień kolor wyjść na szary w opcjach arkadii. Chociaż nie wiem czy zmieniłaś kolor w Mudlecie czy na arce.. Ogólnie pokombinuj z rożnymi ustawieniami kolorów któreś jest prawidłowe.


Obrazek


Korzystając z okazji!

Może ktoś lubi wyzwania i zrobi mappera? Połowa jest w postaci rozpoznawania wyjść w moim skrypcie...
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 698
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Tercoral » 11 lip 2013 19:12

Polecenie:
selectString() zaznacza kawałek tekstu który znajduje się w patternie.

replace()
Zastepuje zaznaczony tekst poleceniem selectString()

poleceniem:
deleteLine() -- kasuje cala linijkę kiedy pattern jest zaznaczony
echo() lub cecho() -- Wyświetla tekst w mudzie

echo() -- Wyswietla tekst
cecho() -- Wyswietla i koloruje text
cecho("<red> Cos <reset> jest blade")

Konstrukcja patternów i znaki specjalne
Oczywiście trigger powiniem być perlrexem

Kod: Zaznacz cały

"." zaznacza jeden dowolny znak
"\." zaznacza kropkę
"\n" Zaczyna nowa linijkę
"^" Oznacza początek linijki
"$" Oznacza koniec linijki
"[a-z]*" zaznacza dowolny ciąg znaków składający się z liter (bez spacji)
".*" zaznacza dowolny ciąg znaków (ze spacjami)
[Xx] - Zaznacza mala lub duża literę X
(^> |^) - Warto to dodawać na początku patterna (jeśli zaznaczamy od początku)
"\.$" - warto dodawać jeśli zaznaczamy do końca linijkę
np:
((^> |^)(.*) daje ci (.*)\.$")
alias bedzie wygladał tak:
^Cos$
Jesli nie damy ^ lub $ wykona alias kiedy wpiszemy:

CCos
Cosss

I bedzie slynne:

"Zabij powazaniem."

------------------------------------------------------
(szkielet|widmo)

Jeśli nie zaznaczysz selectAll to pokoloruje w linijce tylko pierwszy szkielet, ale sprawdz

Szkielet, goblin, szkielet, szkieletorek, widmo, zmora

Kod: Zaznacz cały

([Ss]zkiele[a-z]*|widmo)
Zmienne i ich liczenie
((^> |^)(.*) halfling (.*) zjada kanapke)
((3 zmienna) (4 zmienna) hafling (5 zmienna) zjada kanapke)
2 zmienna to cała zaznaczona linijka

Kod: Zaznacz cały

cecho("\nHalfling <red>" .. matches[4] .. "<:white>ZJADA <black:orange>kanapke")
cecho("\n".. matches[2])

SzybkoscJedzenia = matches[4]
W innym triggerze
Arka:
Halfling pyta sie ciebie o to jak szybko zjadl kanapkę

Kod: Zaznacz cały

echo("Halfling zjadl kanapke " .. SzybkoscJedzenia)
I jeszcze jedno da się
w roznych miejscach przywołać ta samą

Jest roznica miedzy:

Kod: Zaznacz cały

zmienna = "1" -- zmienna teksowa
zmienna = 1 -- zmienna liczbowa
zmienne liczbowe da się dodawać/odejmować/mnozyc/cosinusowac

Kod: Zaznacz cały

InnaZmienna = zmienna + zmienna
InnaZmienna = zmienna .. matches[3]
InnaZmienna = "Tak bardzo " .. matches[3] .. zmienna
Zeby przywołać jakieś zmienne zadziałały musisz je uprzednio zdefiniować.
---------------

Kolorowanie poprzez jego zaznaczanie (Musi być w patternie)

Kod: Zaznacz cały

((^> |^)(.*) halfling (.*) zjada kanapke)

Kod: Zaznacz cały

setBgColor(0,0,0) -- Kolor tła
setFgColor("212,0,0") -- Kolor literek
selectString("halfling" .. matches[5], 1) -- zaznacza tekst do pokolorowania
resetFormat() -- resetuje kolory (ważne)
Pomoc w kolorach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Kolory

Komenda send()
wysyla komende do gry tak jak bys ja wpisal/wpisala "z palca"
przydatne do robienia alliasow i keyów
";" - oddziela poszególne komendy od siebie
np "usiadz;wstan"

czyli jeżeli masz chęć zrobienia czegos takiego
otworz woreczki; wez ziola z pierwszego woreczka;wez ziola drugiego woreczka;wez ziola z trzeciego woreczka;wez ziola z czwartego woreczka; odloz woreczki;s;wloz czterokanciaste lodygi do pierwszego woreczka;wloz ziola do drugiego woreczka;zamknij woreczki

Kod: Zaznacz cały

send("bardzo dluga komenda") -- pokaze ci bardzo dluga komenda i ja wykona
send("bardzo dluga komenda", false) -- nie pokaze ci bardzo dlugiej komendy i ja wykona
da sie jeszcze:

Kod: Zaznacz cały

send("bardzo dluga zmienna" .. matches[3])


Pomoc ogólnie:
http://www.mudlet.org/media/ -- filmiki o tym jak robić proste skrypty. Nawet bez znajomości angielskiego metodą kopiuj/wklej da się czegoś nauczyć

http://wiki.mudlet.org/w/Manual:Technical_Manual -- opis każdej komendy

No i ogólnie masz multum przykładów w configu

Testowanie triggerow/alliasow (nie tych opartych na kolorach)

Da się klinąć "errors" i jak wywołamy allias "/add",
a w skrypcie bedzie:
echo("asxa" .. asdsadsada)
to wyskoczy:
ERROR:] object:<^/add$> function:<Alias151>
<[string "function Alias151()..."]:2: attempt to concatenate global 'asdsadsada' (a nil value)>
Tlumacząc: allias /add w drugiej linijce skryptu chciałby mieć zmienna asdsadsada, której nie ma.

W alliasach też da się definiować zmienne
np:

Wybierz paczkę

Kod: Zaznacz cały

^wp (.*)$
send("wybierz paczke " .. matches[2])

W moim confie zrobiłem jest taki skrypt ktory pozwala "echowac" tekst tak jakby przyszedł z gry więc wykonaja się na nim triggery

Kod: Zaznacz cały

"/e Cos"
"/e Lekko rani cie"
Chyba w standardowym mudlecie tez jest takie coś, ale reki nie dam uciąć

Kod: Zaznacz cały

"'echo Cos"
I nie trzeba juz kopac NPC, żeby sprawdzić czy działa :D





No i to co mnie osobiście najbardziej frustrowało:
Patrzeć UWAŻNIE na kropki, przecinki, cudzysłowia, rodzaje nawiasów, sejfowanie triggerow, spacje i wstawianie ^$
Tęczowe serce... :oops:

Ajka

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Ajka » 25 wrz 2013 15:49

Tercoral pisze:Niech stracę: Bierzcie i jedzcie :)
Tercoralu, jesteś WIELKI!
:D

Bardzo dziękuję.
ps. jakbyś kiedyś miał ochotę grać postacią kobiecą, mam twój config w kompletnie żeńskiej wersji :)

Eidur
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2011 19:46

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Eidur » 10 paź 2013 22:49

Od dawna chcialem sie pobawic z mudletem, ale ze mialem cmuda to jakos nie potrafilem sie zmotywowac. Okazuje sie jednak ze cmud nie smiga mi na tablecie, to dobra okazja zeby ogarnac mudlet. Proste triggery, aliasy itp. mysle ze z mniejszymi czy wiekszymi problemami ogarne, ale zalezy mi na 100% funkcjonalnosci a tego nie osiagne bez mappera. Jak rozumiem polowa pracy jest zrobiona - gdybys Tercoralu dorzucil linki gdzie jest lopatologicznie wytlumaczone jak taki mapper konfigurowac krok po kroku to moze by sie to dalo uruchomic. Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

Mugi
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2013 15:37

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Mugi » 18 paź 2013 21:35

Ajka pisze:
Tercoral pisze:Niech stracę: Bierzcie i jedzcie :)
ps. jakbyś kiedyś miał ochotę grać postacią kobiecą, mam twój config w kompletnie żeńskiej wersji :)
Ja poproszę :)

Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Galatea » 21 sty 2015 23:50

Tercoral, jest szansa gdzieś ponownie wrzucić config?
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.

Doryn
Posty: 26
Rejestracja: 30 paź 2014 11:55

Re: Mudlet - pytanie

Post autor: Doryn » 15 lip 2015 00:26

Ja to w ogole zielony jak ogorek, ale mam problem. Dodaje np. jakis kolor i w ogole wszystko zmienia kolor, w sensie, ze opisy wysylane przez muda, opisy npc, przedmiotow. Strasznie denerwuje, nie dokonca wiem, czym jest to powodowane, co trzeba zrobic, zeby powrocic do 'klasycznych kolorow'? Z gory dzieki :)

ODPOWIEDZ