CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Herk
Posty: 20
Rejestracja: 03 cze 2010 12:12

Re: CMUD

Post autor: Herk »

Opeteh pisze:> szczelina
All #TRIGGER {Wraz z|Podazas}*za * przez szczeline. #TEL #3784
All #TRIGGER {Wraz z|Podazas}*za * przez szczeline. #TEL #3784
W jaskiniach.
W doskonale znanym ci miejscu z latwoscia jestes w stanie dostrzec wszystko nawet w polmroku.

albo:

> e
All #TRIGGER odazasz * za brame. #TE 6320
All #TRIGGER odazasz * za brame. #TE 6320
Przy bramie.
Mozesz sie stad udac na poludniowy-wschod, wschod, poludnie, polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-zachod lub zachod.

to jest efekt po imporcie zMud -> cMud
dlaczego? co boli w skrypcie?
Rozwiązanie:
1. Zrób kopie bazy mapy z ZMUDA
2. Przed importem map do cmud'a otwierasz bazę mapy w Accessie.
3. Wyszukujesz odpowiednia tabelę i kolumnę odpowiadającą RoomScript'om
4. Używasz polecenia "znajdź i zamień" na tej kolumnie wybierając opcję "dowolna część pola" i "rozróżniaj wielkość liter". Znajdź "All " (zwróć uwagę na spację), zamień na "". Przy zamianie wszystkiego naraz Access zamienił mi tylko część , więc krok 4. być może będzie trzeba powtórzyć przy zbyt dużej ilości rekordów.
Przetestuj najpierw pojedynczo i sprawdź wyniki.
Piszę w tej chwili z pamięci, być może nazewnictwo różni się nieznacznie.

Sposób na drugie rozwiązanie już w CMUDzie, nie testowałem osobiście, przytaczam jedynie posty ze starego forum.
Zxaru pisze: Witam, witam.

W zmudzie w room scriptach zmienna ustawialo sie w taki sposob: @var = "bla bla bla"
I dzialalo glancko.
W cmudzie natomiast room script powinien wygladac: var = "bla bla bla"
I wtedy dziala.

Problem moj jest nastepujacy:
Jak "hurtowo" zmienic wszystkie @var na var w room scriptach?
Probowalem otwierac plik mapy w Accessie, ale znalazlem tam chyba wszystkie informacje, tylko nie te, co chcialem.
Ktos ma jakis pomysl? Czy jestem skazany na zmiane kilkuset lokacji recznie?

Pozdrawiam,
Zxar
Hemdall pisze: Zxaru, nie testowalem tego, przejrzalem tylko manuala, ale sugerowalbym cos takiego:
Ustaw mapper w trybie tworzenia mapy i odpal najpierw petle testowa, powiedzmy
#Loop 5 {#call %roomcom(%i,%replace(%roomcom(%i),"@var","var"))}, sprawdz co sie zmienilo w room scriptach lokacji 1 - 5, jezeli zadziala to odpal druga petle:
#LOOP %numrooms {#call %roomcom(%i,%replace(%roomcom(%i),"@var","var"))}
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014 13:37 przez Herk, łącznie zmieniany 1 raz.
Herk
Posty: 20
Rejestracja: 03 cze 2010 12:12

Re: CMUD

Post autor: Herk »

Haern pisze:CMUD ma trochę inną architekturę mappera niż ZMUD.

(...)

edit:
Jeszcze odnośnie tych skryptów w lokacjach - skrypt może być zarówno normalnie wewnątrz klasy danego rooma (alias, trigger) - i wtedy działa tylko dopóki kropka jest na danej lokacji, lub też może być wpięty w "enable class" - nie wewnątrz klasy, a uruchamiany podczas uaktywniania klasy - czyli wejścia kropki na tę lokację - i jeśli zostanie utworzony w klasie innej niż klasy roomów, to będzie normalnie istniał aż do usunięcia. To pozwala tworzyć trochę bardziej rozbudowane skrypty na mapie.
Czy możecie mi powiedzieć dlaczego od jakiegoś czasu CMUD mi robi triggery w ROOT'cie., które są w roomscriptach.
Przyklad: roomscript: #trigger {Nie możesz się tam udać.} {#TE 1234}
Po wejściu na lokację mam ten trigger na stałe utworzony w ROOT'cie.

W helpie wyczytałem, że powinna byc tworzona jakaś tymczasowa CLASS'a która jest usuwana po opuszczeniu lokacji i tam te skrypt powinny się ładować (może źle zrozumiałem?), tymczasem komendy typu #Trigger, #temp itp. tworzą mi stałe triggery w root'cie.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: CMUD

Post autor: Gleanevall »

W cmudzie nie korzysta się już tak z roomscriptów. Zamiast tego tworzysz trigger w klasie, która pojawi ci się po kliknięciu przycisku Edit scripts for this room.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Podpowie ktos drobnostke pewną?
Skonfigurowalem mappera, wszystko dziala bez zarzutu (jak do chwili obecnej) po za jednym "Ale":

Przy wychwytywaniu wyjsc, kiedy wyjscia na dobra sprawe sa w dwoch linijkach (ponizej przyklad), wylapuje tylko pierwsza linijke, jak to mozna zmienic?

Przyklad:

Kod: Zaznacz cały

Drewniane otwarte drzwi prowadzace na polnoc.
Sa tu dwa wyjscia: wschod i zachod.
I cos czego nie potrafie nijak rozgryzc, mianowicie... Niestandardowe wyjscia.
Przyklad:

Kod: Zaznacz cały

Room "A" powinien byc polaczony z "B" poleceniem: "wyjscie"
Natomiast
Room "B" powinien byc polaczony z "A" poleceniem: "zeskocz"
Nie potrafie wyedytowac (nadac nazwy) dla dir'a z wiecej niz jednej literki
Nie wiem co zrobic, zeby korzystajac z edytora Mappera, kiedy dobieram sie do "zmienienia" kierunku wyjsc (np na "other") mozna bylo wpisac wiecej jak jeden znak.
Zakladajac ze dir'ow z niestandardowymi wyjsciami bedzie wiecej niz liter i cyfer na klawiaturze, zaczynam sie niepokoic :D
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Thorffin
Posty: 62
Rejestracja: 05 lis 2012 20:08

Re: CMUD

Post autor: Thorffin »

Nazwa dira może składać się tylko z jednej literki, jest to potrzebne do "ścieżek". Poza tym na mapie "wyjscie" prowadzi czasem na północ, czasem na południe itd.

Może to pomoże?
Załączniki
cmud1.jpg
cmud1.jpg (41.69 KiB) Przejrzano 3095 razy
Eidur
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2011 19:46

Re: CMUD

Post autor: Eidur »

Merkava 45 dni, 8 miesięcy - rok w ishtar ma wiec 360 dni. Jeśli dobrze pamiętam ;)
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Merkava pisze: edit: Heren, właśnie takie kalendarze są wszędzie, święta itd. Ale znajdź mi jakiś z dokładną liczbą dni w miesiącach.
Gdybys nie edytowal odpowiedzi, juz dawno bym zauwazyl ze mi odpisales.

Kalendarz Imperialny:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalendarz_ ... Imperialny
Kalendarz Imperium i Ishtar (Czytac powoli i policzyc sobie):
http://mudy.republika.pl/kalen1.html

Re: Thorffin...
Przydalo sie, dziala.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Napotkalem na pewna nieprawidlowosc w moim Cmudzie, jesli przez pewien czas jestem nieaktywny, moj klient "zamera"
Tzn. Nie zrywa polaczenia, jednak nie przychodza do niego zadne informacje ze strony Arki, ani tez on sam do arki niczego nie wysyla.
Reconnect skutkuje informacja ze postac jest juz w grze.
Jakas sugestia co do przyczyn takiego stanu rzeczy?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: CMUD

Post autor: Ralandil »

Korzystaj z opcji utrzymywanie połączenia.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Jesli mam ustawiony patern trigera:

Kod: Zaznacz cały

rani cie
i skrypt ma wykonac dla tego paternu np.

Kod: Zaznacz cały

#CW Yellow

to co mozna uczynic, by "podswietlane" bylo:
"Ktos tam rani cie dotkliwie",
a nie podswietlalo:
"Ktos tam rani ciemnoskorego kogostam"?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
ODPOWIEDZ