Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ravald »

Nie wystarcza - chcialbym kolorowac na okreslony kolor lokacje, na ktorej aktualnie jestem jakims aliasem, na innej lokacji z kolei innym aliasem na inny.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Ravald pisze:Pomoze ktos?
chcialbym po wejsciu na lokacje zmienic jej kolor na mapperze aliasem.
Da sie?
Wszystko sie da, ale musisz sobie to dorobic. Korzystac mozesz z:

Kod: Zaznacz cały

| /kolor - ustawia kolor aktualnej lokacji.                                      |
| /pokaz_kolory - pokaze liste zdefiniowanych kolorow.                           |
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ravald »

alez mi glupo teraz, dzieki Adremen!
Szmups
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2017 20:11

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Szmups »

1 W poprzedniej wersji skryptow bylo scripts.char.state.fatigue, czego mogem uzywac do ustawienia sobie powiadomien/brzeczkow. Teraz zostalo to usuniete, czy moze przeniesione w inne miejsce? Bo nie wiem czy pisac wylapywanie zdarzen gmcp, zeby ulepic taki obiekt, czy gdzies to jest?

2. Co zrobic jesli komus pod linuksem nie dziala wyklikiwany trigger "play sound"?
Ja uzywam moje.utils.playSound( "401211__stuxer__man-screams-in-pain-in-a-big-hall.mp3" );, co jest zwyklym:

Kod: Zaznacz cały

moje.utils.playSound = function(filename)
	os.execute("mplayer /home/sigma/Downloads/" .. filename .. " &") 
end
ale jest to mniej wydajne, i gdyby chciac to jakos sensownie zrobic to pewnie trzebaby komunikowac sie w obie strony z jakims vlc , odpalonym w terminalu, zeby zmieniac elementy playlisty. Moze ktos juz przez to przeszedl i jest jakis prosty sposob na uruchomienie mudletowego playSound?


[Na lubuntu 17.04]
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Szmups pisze:1 W poprzedniej wersji skryptow bylo scripts.char.state.fatigue, czego mogem uzywac do ustawienia sobie powiadomien/brzeczkow. Teraz zostalo to usuniete, czy moze przeniesione w inne miejsce? Bo nie wiem czy pisac wylapywanie zdarzen gmcp, zeby ulepic taki obiekt, czy gdzies to jest?
Ta informacja jest w `scripts.character.state`

Kod: Zaznacz cały

lua scripts.character.state
{
  fatigue = 0,
  mana = 8,
  hp = 6,
  form = 6
}
Od 3.6 wersji (ktora wypuszcze za 15 minut) masz dodatkowo event `character_state_update`, ktory jest podnoszony kiedy state sie zmieni:

Kod: Zaznacz cały

	
	if to_notify_event then
	  raiseEvent("character_state_update")
	end
Szmups pisze: 2. Co zrobic jesli komus pod linuksem nie dziala wyklikiwany trigger "play sound"?
Ja uzywam moje.utils.playSound( "401211__stuxer__man-screams-in-pain-in-a-big-hall.mp3" );, co jest zwyklym:

Kod: Zaznacz cały

moje.utils.playSound = function(filename)
	os.execute("mplayer /home/sigma/Downloads/" .. filename .. " &") 
end
ale jest to mniej wydajne, i gdyby chciac to jakos sensownie zrobic to pewnie trzebaby komunikowac sie w obie strony z jakims vlc , odpalonym w terminalu, zeby zmieniac elementy playlisty. Moze ktos juz przez to przeszedl i jest jakis prosty sposob na uruchomienie mudletowego playSound?

[Na lubuntu 17.04]
Z tym niestety nie pomoge. Sugeruje udac sie z tym na Mudletowy github i zalozyc ticket.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wracam do aktualnego rozwoju skryptów, zaczynamy od wersji 3.6, która posiada sporo poprawek (głównie z Githuba, tam też proszę zgłaszać wszystkie błędy).
W najbliższym czasie planuję dodanie konfigurowalnych bindów i opcjonalnego wydzielania okien walki/rozmowy.

Wersja 3.6

Aktualizacja wprowadzająca sporo poprawek.
W razie jakichkolwiek problemów, najlepiej zgłaszać na Githubie: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues

Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 3.6
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017 22:44 przez Adremen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Wraz z nadchodzacymi poprawkami, zmianami itp, skrypty zostana niebawem rowniez zrefaktorowane. Umozliwi to szybszy i bardziej niezawodny dalszy rozwoj.
Ale miedzy innymi pozwoli to wlaczyc w rozwoj osoby, ktore chcialyby wniesc cos od siebie. Z wymagan: znajomosc LUA.
Pracy jest sporo, dlatego jesli ktos ma ochote sie przylaczyc, zapraszam do kontaktu.
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ethian »

Po aktualizacji linie na mapie wydają się grubsze (linie, strzałki -> wszystko co łączy ze sobą lokacje).
Czy to zamierzony efekt?
Orrgar

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Orrgar »

u mnie wszystkie staly sie biale.Expowiska / trakty itp
Moira
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2012 19:37

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Moira »

u mnie natomiast zniknęły wszystkie literki oznaczające lokacje... Znaczy teoretycznie są, ale ich nie widac :P
ODPOWIEDZ