Szersze zastosowanie alchemii

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Viveck
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2018 12:08

Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Viveck » 19 mar 2018 19:00

W grze (poza pojedyńczymi questami) praktycznie nie wykorzystujemy umiejętności alchemii.

Pomysłem, który poddaję pod dyskusję jest zaczęcie wykorzystywania jej w grze na następujących (czekam na sugestie i uwagi) zasadach:

-Dokodowanie w bibliotekach miejskich stołu laboratoryjnego, gdzie można by przeprowadzić proces tworzenia mikstur. (Wydaje mi się, że większość osób po zgłębieniu wiedzy, nie ma co korzystać już z bibliotek, a można by je było w ten sposób ożywić)

-Korzystanie ze stołu alchemicznego będzie jedynie dostępne dla osób, które mają (przykładowo) te 20% umiejętności (to takie minium by wiedzieć jak ze stołu korzystać i do czego służy)

-Kupiec/odkrywca/myśliwy mieliby zwiększony poziom tej umiejętności. Idzie za tym, że byli by oni zdecydowanie bardziej doceniani w gildiach (nawet tych bojowych)

-Spis eliksirów które można stworzyć byłby dostępny w bibliotece (dla osób mających wystarczająco dużo umiejętności), lecz składniki, które trzeba by było zdobyć do stworzenia to już trudniejsza sprawa (rzadsze szczątki, odpowiednia ilość ziół) i przede wszystkim czas do stworzenia. Eliksir przykładowo byłby robiony przez ok 7 minut, gdzie postać go robiąca nie może przerwać tworzenia (jeśli przerwie to wszystkie zużyte składniki przepadają) i jest w tym momencie bezbronna.

-Podczas tworzenia bardziej zaawansowanych eliksirów (powiedz zalecane jest więcej uma alchemii niż będzie dostępne), będzie wymagało od tworzącego pomocy asystenta (gdzie każdej (przykładowo) 10% alchemii asystenta daje +5% na czas tworzenia eliksiru osobie, która go robi)


Taki luźny pomysł co mi do głowy dzisiaj przyszedł podczac rozmyślania nad umiejętnościami na arce. Zapraszam do dyskusji.
Viveck

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Retus » 19 mar 2018 20:30

Jestem za a nawet bardziej niż za.

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 223
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Airhil » 19 mar 2018 22:00

Po co tworyć eliksir w 7 minut, skoro można poprostu zażyć zioła i sprzedać rzadkie (więc i cenniejsze) szczątki? Zmiana bardzo niewygodna i nieopłacalna.
Może niech każde stworzenie dawki eliksiru zużywa zamiast tego siły mentalne i trwa mniej więcej tyle, ile czytanie?
I może lepiej nie w bibliotekach (woluminy takie wiekowe i drogie, a tu banda dziwadeł sobie urządza pokaz fajerwerków). Są inne miejsca, w których można upchnąć te stoły (odpowiedni wydzał w Oxenfurcie, wieże magów, pracownie nekromantów i temu podobne).
Pomysł świetny, tylko parę elementów w nim zgrzyta :D
Miau.

Awatar użytkownika
Viveck
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2018 12:08

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Viveck » 19 mar 2018 22:38

Chodzi mi o to, że takie buffy mogłyby sporo zmienić w pvp dlatego okres ich przygotowania trwałby więcej (można tu np wykorzystać to co Ulav zaproponował za użycie formy).

Chodzi o to, żeby te miejsca były w miarę dostępne i opłacało się też na nie zajrzeć w poszukiwaniu wroga.

Inny pomysł na takie eliksiry to, że tylko ktoś z kucpów/odkrywców/myśliwych mógłby takie eliksiry tworzyć, ALE:
-Jest szansa, że mu się nie uda. Czyli zamiast buffa pod siłę zręczność i wytrzymałość zrobi przykładowo debuffa na zmęczenie (przykładowo), ale nie będzie o tym wiedział dopóki nie spróbuje.

Dodatkowo fiolki w których byłyby tworzone eliksiry nie byłyby opisane co ograniczyłoby ich ilość w ekwipunku.
Viveck

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 223
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Airhil » 20 mar 2018 00:03

Strasznie to niezbalansowane. Dużo minusów: zamrożenie postaci na prawie 10 minut, a więc narażenie postaci na ataki w ogólnodostępnym miejscu oraz ryzyko utraty kilku cennych przedmiotów, bo grupa A postanowiła się przejść poszukać fraga, te buffy też miałyby swoje ograniczenia (podejrzewam, że działałyby jak alkohol ale nie upijałyby, albo nieco lepiej od dostępnych już ziół - eliksir leczniczy miałby na przykład moc pięciu dziurawców), a jedyny "plus" to eliksir o niewiadomym, acz pozytywnym działaniu, który w godzinie próby i tak może mnie zawieźć.
Miejsca będą dostępne, przecież jeden mag rezyduje w zamku Foltesta. Tam też mało kto zagląda, więc dlaczego akurat biblioteki?
Czary, alchemia i im podobne sztuki nie powinny być łatwe i ogólnodostępne, stąd rozumiem te wszystkie utrudnienia przez Ciebie sugerowane, jednakże jest ich zdecydowanie zbyt wiele na zbyt małą ilość korzyści. Zbyt duża nieoplacalność sprawia, że nikomu nie będzie się chciało tego robić. Ponadto w takiej formie ten pomysł nie pozwala się przenieść na realia Arkadii. (No chyba że tak bardzo chcemy mieć bandę idlujących sekondów-alchemików, bo co mam robić przez ten czas łączenia składników? Tak się bezmyślnie w ekran? Obejrzeć serial? Zrobić obiad? Tylko sobie trigger z dzwoneczkiem wstawię, żebym wiedział, kiedy zrobić następny eliksir).
Miau.

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Retus » 20 mar 2018 01:19

Generalnie pole popisu dla neutralnych I kupców jako pośredników w obrocie miksturami. Pomysł bardzo ciekawy .

Vonir
Posty: 26
Rejestracja: 25 lis 2017 01:39

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Vonir » 20 mar 2018 13:13

Ktoś już przecież proponował zastosowanie używania ziół na drugiej osobie. Im większy um alchemii/zielarstwa/int, tym mocniejsze i dłuższe działanie. Użycie zioła na drugiej osobie oczywiście zżerałoby manę. Takie rozwiązanie wydaje się łatwe w zakodowaniu i sprawiedliwe. Problem tylko w tym, że wymagałoby zabranie medyka na EXPA albo stworzenie nowych ziół z nowym buffem (widzenie w ciemnościach, zwiększenie odporności, oddychanie pod wodą, zaspokojenie pragnienia)

Stworzyć jeszcze jakiś limit (np. poziom um zielarstwo, alcheia, inteligencja), od którego można stosować na drugiej osobie dane zioła i wszystko gra.

Prav
Posty: 63
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Prav » 20 mar 2018 13:31

Pomysł był już na forum i wydaje się dobry i nieskomplikowany. Pytanie czy został zgłoszony na Arkadii?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 620
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Szersze zastosowanie alchemii

Post autor: Tercoral » 20 mar 2018 13:35

Tak, byl wielokrotnie zglaszany w roznych jego formach i rozne topiki byly, a wizowie CHYBA nie zainteresowani.
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ