Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Prav
Posty: 63
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Prav » 21 lut 2018 13:53

W tle innych dyskusji, jak i samej grze dostrzegam, że na Arkadii brakuje graczy kupców i subiektów.
Nie dziwię się, bo gra taką postacią ze względu na brak umiejętności bojowych jest dość specyficzna.
Zwłaszcza w przypadku odrabiania doświadczenia po mniej lub bardziej przypadkowym zgonie (o czym w innym wątku wspomniał Soel).

Stąd przyszedł mi do głowy pomysł:
Może by dać kupcom/subiektom możliwość najęcia NPCa (jednego), który by za nimi chodził, wspierał i zasłaniał (taki ochroniarz).
Siła i umiejętności bojowe takiego NPCa byłaby porównywalna z poziomem kupca.
Cena za najęcie byłaby nie mała (ale w końcu kupców na to stać), a kaucja w przypadku utraty NPC w walce, jeszcze większa.
Dodatkowo w przypadku utraty ochrony (ubicie NPCa) kupcowi powinna załączać się panika (na odpowienio długi czas), co sprawiłoby, że o NPCa należałoby dbać jak o siebie.

To taki ogólny zarys pomysłu, dzięki któremu może znalazłoby się więcej graczy chętnych do jakże potrzebnej profesji kupców.
Myślę, że ożywiłoby to nieco handel, bo więcej kupców, to większa konkurencja (a obstawa kosztuje i trzeba na nią zarobić).
Taki kupiec ze wsparciem mógłby być pełnoprawnym członkiem wyprawy, a nie tylko siedziałby w Cechu.

Kwestią otwartą jest trudność w zakodowaniu (nie znam się, ale skoro można nająć wóz z NPC-em, to czemu nie samego NPCa, który wspiera i wykonuje rozkazy).
No i sensowność i przydatność, bo podobną funkcję pełnią obecnie Zbrojni (tyle że to żywi gracze, którzy nie zawsze są dostępni).
Liczę na wypowiedź jakiegoś kupca/subiekta, bo sam taką postacią nie gram i możliwe, że z jakichś względów pomysł można od razu wyrzucić do kosza.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1304
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Werbat » 21 lut 2018 16:04

A od tego nie są przypadkiem Zbrojni?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Adair
Posty: 52
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Adair » 21 lut 2018 18:45

Tylko z postu Prava wynika, że Zbrojnych nie ma. Co dziwne ktoś inny w innym poście pisał, że Cech to wyłącznie Zbrojni...

Żeby było w temacie - jestem przekonany, że zakodują to zaraz po koniach i łukach, tuż po świętach.

Awatar użytkownika
Sharee
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2016 18:39

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Sharee » 21 lut 2018 19:30

Cech to Mistrz, Kupcy, Subiekci i Zbrojni.
I tak, obowiazkiem tych ostatnich jest ochrona/obrona reszty.
Niestety, ostatnimi czasy wychodzi, ze nie ma to przelozenia na praktyke.
Nikt nikogo nie obroni, skoro ma odgorny zakaz wdawania sie w bojke.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1304
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Werbat » 22 lut 2018 10:54

No i jebło gówno w wentylator!

Naprawdę chcesz roztrząsać wewnętrzne problemy gildiowe publicznie na forum? ;-) I to w heheszkowym wątku nierealnego pomysłu?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Retus » 25 lut 2018 18:49

Tak czy innaczej byłoby sie cosik nadało aby zwiekszyć ilość aktywnie grających kupców.

Samuel
Posty: 38
Rejestracja: 21 gru 2014 16:21

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Samuel » 26 lut 2018 19:44

W innym dziale napisalem ostatnio, ze widuje tylko zbrojnych z Cechu , kupcow zas bardzo rzadko. Na chwile obecna zmienilo sie to, ze nie widuje ani jednych ani drugich w ogole ( Ostatnie logowanie : w ciagu siedmiu dni <<-- to najczesciej widze, chociaz zdarzaja sie i tacy co sie loguja sprawdzic poczte czy co tam robia, niewidoczni w KTO, ale jest znak , ze chociaz sie loguja)
Stowarzyszenie jako takie nie ma sensu istnienia, nie moga handlowac lepiej niz inne stowarzyszenia, nie maja zakodowanych "koneksji" czy innych wyroznikow, sa aktualnie jednym ze stowarzyszen i tyle, wiec o wiele latwiej przystapic do powiedzmy stowarzyszenia halflingow i tam sie spelniac w handlu.
Nie wyroznia ich juz tez majatek, wlasnie dlatego, ze dzis kazde stowarzyszenie ma swojego kupca ( a zapewne i zielarza i mysliwego) wiec kazdy w stowarzyszeniu ma dostep do swojego "kupca".
Bycie kupcem kiedys sprawialo, ze gildie zawodowe chcialy z toba handlowac, bo mogles zaproponowac im swietna cene. Dostawales wiec jako kupiec mase fantow na sprzedaz, zarowno w sklepie jak i po znajomkach ( dzis lepiej nadstan broni zostawic w banku lub skrzyni w stowie), ale poza zawodowcami byl ogrom GP ( i to real GP, czyli to i owo czy niejedno z umami na pobieznie) ktorzy byli zainteresowani lepsza bronia czy zbroja, co dzis tez sie juz nie odbywa, bo dzis kazdy jest w pewien sposob zawodowcem i wystarczy kilku takich by zdobyc jedne z najlepszych broni, zas magika u kupca dzis nie kupimy bo te sa zarezerwowane , (jak niegdys expowiska na Tibii, kto gral to wie, ze tam byly systemy zapisu na expowisko, i nie dalo sie ot tak poexpic , kolejka byla rozpisana na czasem kilka dni do przodu).
Jesli wiec chcemy by granie kupcem z Cechu dawalo realne poczucie spelnienia, trzeba by bylo zmienic gre i to gruntownie.
Mozemy tu jednak myslec o tym by granie kupcem (w dowolnym stowie) dawalo frajde i mozliwosci, a wtedy wykupienie ochrony by bylo w miare dobrym pomyslem, ale dlaczego to ograniczac do zawodu kupca? Ja jestem solo graczem, nie lubie druzyn, czasem chce poczytac opisy lokacji, czasem musze uspic bobasa (w realnym swiecie), nigdy nie wiem kiedy bede musial byc afk na kilka minut, wiec jestem ciezarem dla druzyny, a druzyna dla mnie. Wiele bym dal, by podobnie do innych gier RPG moc wynajac NPCa ktory mi pomoze w wyprawie, nie musi nawet bic, zeby tylko tarcza troche porobil...
Wiec ogolnie temat powinien sie nazywac : czy mozemy wprowadzic NPCow do wynajecia, do walki , tak jak mozna wynajac wozy na chwile obecna, by nosily dla nas?
Cech niestety umarl, lub wlasnie umiera na naszych oczach, ale ciezko stwierdzic. Nie oddycha, ale jeszcze nie gnije.

EDIT: tak tylko dodam od siebie: Tak wlasnie dziala socjalizm, cos pieknego w podstawach, czyli dac wszystkim po rowno, zawsze daje gowniane efekty.
Mamy teraz gildie zawodowe rowne sobie, kazda z tymi samymi mozliwosciami, zawodami itd, ale czy to jest piekne? Ja tam sie lepiej bawilem, gdy kazdy wiedzial, ze zakonnik cie na jedna szarze moze miec i chodzilismy w 15 osob z OK bic jednego, kupiec to bylgosc co cie moze kupic wraz z rodzina, a MC na szlaku to pewna smierc ( co dla GP nic nie znaczylo, bo dzieki brutalnosci typu spokojny, nie tracilismy nic po smierci :P )

Edit 2: Jako gosc bez stowa trace naprawde wiele przez obecna sytuacje z Cechem, jak wspominalem wole solo, wiec kiedys ciulalbym pieniazki by kupic sobie dobry mieczyk od kupca, dzis jest niby ich sklep w ktorym miecze wykupilem wszystkie, nawet te z bzdurnymi cenami, a w innych sklepach nawet tych przy stowarzyszeniach nie ma nic, bo jakpisalem powyzej, lepiej dobra bron odlozyc do skrzyni, niz wystawic na aukcji, o sklepie nie wspomne. A kupca znalezc to cus, a zeby mial przy sobie lub pod reka dobra bron na sprzedaz to juz jak milion w totka :)

Edit3: DO Werbata: nie wiem kim ty sie stales, bo z dawnych lat pamietam Werbata ktory nie rugal wszystkich wkolo, a dzis kazdy Twoj post jestprzesiakniety cynizmem i agresja. Tworca tematu zapytal czy ktos ma pomysl jak zmienic pewien aspekt gry, bo ze on kuleje widza wszyscy. Co w tym heheszkowego? Ja rozumiem, ze sprawa cechu moze dzialac na ciebie podwojnie mocno jak na innych graczy, ale prosze...

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 96
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Derdhang » 26 lut 2018 21:06

W skrocie:
Jesli stowarzyszenie nie dziala, nie ma chetnych do grania w nim, to jaki jest sens utrzymywac takie stowarzyszenie na Arkadii?
Jesli ktos chce grac kupcem, bedzie nim gral, wojownikiem, bedzie gral wojownikiem, po co reanimowac trupa ktory na dodatek wcale nie ma ochoty zyc?

Slewhut
Posty: 50
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Slewhut » 26 lut 2018 21:36

Pytanie czy balans gry nie sprawił że ciekawy zawód stał się bezużyteczny?

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 96
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Dodatkowa opcja dla kupców/subiektów

Postautor: Derdhang » 26 lut 2018 21:44

Gdyby byl na tyle ciekawy by chciec nim grac, ktos gralby, prawda? Jesli tak sie nie dzieje, nie ma chetnych to jaki z tego wniosek?


Wróć do „Bank Pomysłów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości