Strona 1 z 2

Zakańczanie

: 12 sty 2018 15:46
autor: Akali
Komenda "Zakoncz" działa tak jak dotychczas, można jej użyć po ~30 sekundach po zabiciu potworka, ale...

jeśli toczyło się walkę z innym graczem, to zamiast:

Kod: Zaznacz cały

Nie mozesz opuscic swiata Arkadii w takim pospiechu - ochlon troche od walki.
otrzymamy komunikat:

Kod: Zaznacz cały

Nie mozesz opuscic tutaj swiata Arkadii, Twoj przeciwnik czai się gdzieś w pobliżu.
Czy coś w ten deseń.

Wystarczyłoby dokodować rozgraniczanie statusu "po walce" PvE i PvP i będzie można bardzo łatwo zrobić, że da się zakończyć tylko jeśli jest np. 100 lokacji od wroga(tą funkcje też pewnie trzeba by dorobić) lub minęło 10-15 minut od potyczki.

A nawet lepiej, to zrobić zależność:
pierwsze 3 minuty - np: 200 lokacji dystansu - da sie zakonczyc jeśli się uciekło statkiem albo dyliżansem
5 min - 100 lokacji
10 min - 30 lokacji

Nie musi dotyczyć niezgildiowanych.

I nie byłoby płaczów, że ktoś zakończył w PvP bo byłoby to uregulowane kodowo.

Taki pomysł, o.

P.S
Wszystkie wartości wpisane z d... Chodziło o zobrazowanie pomysłu.

Re: Zakańczanie

: 12 sty 2018 16:49
autor: Ethian
Dodałbym, że u siebie w gildii limit ten jest zerowany, i można zakończyć jak dotychczasz, po 30s

Re: Zakańczanie

: 12 sty 2018 17:26
autor: Airhil
I może nie od przeciwnika, a od miejsca, w którym ostatni raz doszło do konfrontacji?

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 00:06
autor: Vonir
Dodałbym też opcję - zakończ jak najszybciej. Po wpisaniu tej komendy, można spokojnie odejść od komputera, zająć się sprawami domowymi, rodzinnymi, studiami, pracą, czy co tam mamy i mieć pewność, że system sam za nas zakończy i wyloguje. Masz czas uciec do safelocka, uciec wrogowi, ale już czasu na ochłonięcie od walki nie masz? Skorzystaj z komendy zakończ jak najszybciej.

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 01:17
autor: Akali
@up nie.
Graj sobie secondem albo podejmij ryzyko.

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 10:34
autor: Astida
Moim zdaniem pomysł nietrafiony, za dużo kodowania.

Aczkolwiek widzę inne rozwiązanie problemu:
Natychmiastowe zakończenie dostępne tylko w miejscu w którym się odradzamy.
W pozostałych miejscach pojawiał by się komunikat:

Poszukujesz bezpiecznego miejsca do spoczynku...

Oczywiście pozostałe postacie na lokacji widziały by że gracz chce zakończyć.
Po określonym czasie nastąpiło by wylogowanie. Nawiązanie walki przerywa oczywiście.

Opcjonalnie

Jeżeli gracz znajduje się w cywilizowanym miejscu tj. W mieście czas do wylogowania to 30 sek.
W innym publicznym miejscu to 60 a na expowisku to 90.

Opcjonalnie 2

Dodanie komendy zakoncz bezwzględnie.
Po wpisaniu tej komendy postać w próbuje zakończyć ale jeżeli zostanie nawiazana walka postać ucieka na jedno z widocznych wyjść i ponownie próbuje zakończyć.
Do skutku lub zgonu.

Inna sprawa bardzo by było fajnie gdyby podczas oglądania innego gracza było by widać czy gracz jest przytomny. Dokładniej widziało by mi się że jeżeli gracz nie wysłał żadnej komendy do moda od np. 3 min to w opisie jest napisane "Jego wzrok jest przymglony i nieobecny" lub podobne. Mogło by być w zależności od czasu który postać jest nieaktywna.

Nie lubię zabijać nieaktywny graczy, a w regulaminie jest napisane że ofiara powinna znać powód.
W ten sposób agresor miałby świadomość że atakuje gracza idle.

Kolejny pomysł z tym związany.
Komenda która umożliwia przypomnienie sobie kto nas zabił ostatnio.

Po co te pomysły.
Niektórzy grają w pracy szkole via przeglądarka. I czasami jedyna opcja jest jej szybkie zamknięcie.

Przepraszam za podczepienie się do wątku ale to poszło lawinowo.

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 12:41
autor: Tryggvi
A po co zmieniac cos co dziala dobrze?

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 19:42
autor: Eltharis
Astida pisze: Poszukujesz bezpiecznego miejsca do spoczynku...

Oczywiście pozostałe postacie na lokacji widziały by że gracz chce zakończyć.
Mi się ten pomysł bardzo podoba. Skończyłyby się dziwne sytuacje, kiedy jedna grupa spotyka potencjalnego wroga i chce rezegrać sprawę erpegowo, a rozmówca nagle znika w oparach dymu. Po ujrzeniu komunikatu zwyczajnie by zaatakowali (co i tak mogli zrobić zamiast nawiązywać rozmowę).

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 22:02
autor: Astida
Tryggvi pisze:A po co zmieniac cos co dziala dobrze?
Rozumiem że autem na korbkę jeździsz a telewizor też masz czarnobiały.

Problem jest taki że zgodnie z zasadami arki nie powinno się atakować z marszu ale zakańczać można przynajmniej w teorii.
Takie zachowania są bardzo denerwujące i nieeleganckie.

Wszyscy wiemy że to tylko gra ale od czasu do czasu RPGowac mozna

Re: Zakańczanie

: 13 sty 2018 22:37
autor: Derdhang
Z oficjalnego zrodla wiadomo mi ze, zgodnie z zasadami Arki "atakowanie z marszu" nie jest karane.
Karane natomiast jest "zabijanie z marszu" postaci gracza bez uzasadnienia (Powod musi byc znany ofierze).