wymuszenie aktywnosci expiarzy

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Dorgann »

Balkrag pisze:patologiczny system kar za zgon powoduje ze jak taki delikwent glupio padnie na legendzie potem konczy gre bo nagle zrozumial ze stracil ostatni rok gry przez np glupia nieuwage/pecha/padniecie neta/cokolwiek.

To nie jest surowa kara za zgona... nawet nie wiem jak to nazwac.
To jest GAME OVER. :)

Swietny temat, zgadzam sie ze wszystkim w 100% i popieram Balkraga w pomyslach, ale odnosnie kar za zgon, wydaje mi sie ze powinno byc rozroznienie - od faktycznego poziomu uzyskanego droga expienia, do tego po zgonie, czyt. ciezkich ran i dlugiej rekonwalenscencji, gdyz postac powraca do zywych, moglaby miec dawny poziom, ale z droga do powrotu do zdrowia, gdzie sily witalne sie odnawiaja, i przez ten czas mozna normalnie dalej grac.

Z drugiej strony jest balans, to doprowadzi do tego ze postacie beda wymaksione, i co wtedy? Podwyzszanie w nieskonczonosc wartosci bojowych mobow?
Amargein
Posty: 61
Rejestracja: 28 sty 2015 19:23

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Amargein »

Swietny temat, zgadzam sie ze wszystkim w 100% i popieram Balkraga w pomyslach, ale odnosnie kar za zgon, wydaje mi sie ze powinno byc rozroznienie - od faktycznego poziomu uzyskanego droga expienia, do tego po zgonie, czyt. ciezkich ran i dlugiej rekonwalenscencji, gdyz postac powraca do zywych, moglaby miec dawny poziom, ale z droga do powrotu do zdrowia, gdzie sily witalne sie odnawiaja, i przez ten czas mozna normalnie dalej grac.

Z drugiej strony jest balans, to doprowadzi do tego ze postacie beda wymaksione, i co wtedy? Podwyzszanie w nieskonczonosc wartosci bojowych mobow?
A co to za problem? Już teraz jest tak, że w wielu miejscach samotna postać nie poexpi bo albo pojedynczy przeciwnik jest zbyt silny (wije, by daleko nie szukać, albo trolle), albo jest względnie słaby, ale występuje licznie i potrafi bardzo szybko sponiewierać samotną postać (kandelabry - wytrzymałe to one nie są, ale mocno biją; pająki pod Shekhal).

Moim zdaniem - tędy droga, ku potworom, które samotna postać niby pokona, ale po jednym/dwóch będzie musiała długo odpoczywać.

Poza tym - nie oszukujmy się, wzrost siły postaci po osiągnięciu owej legendarnej legendy jest bardzo, bardzo powolny.

Wiele już pojawiało się propozycji rozwiązania kary za zgona, jak dla mnie jakaś rekonwalescencja nie wymagająca "powtórki z rozrywki" (tj. kolejnych kilku tysięcy takich samych mobów) byłaby najlepsza. Mogę nawet mieć cechy postaci przycięte o połowę przez miesiąc (i za każdym zgonem o kolejne 50%? Nie wiem, jak to rozwiązać...), bylebym nie musiał po raz kolejny oglądać setek orczych mord lub pysków zwierzoludzi.
Kelebor
Posty: 35
Rejestracja: 17 wrz 2012 20:33

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Kelebor »

@Amargein
Kiedyś wrzucałem pewien pomysł na kwestię odexpiania - viewtopic.php?f=4&t=551&p=39858#p39858
Jedyny kłopot, że średnio pasuje do tego tematu, bo niezbyt wymusza aktywność, (chociaż teoretycznie prowokuje do zabicia czasu czymś poza expem) ale może kogoś kto nie widział wcześniej do czegoś natchnie.
"Siedzacy na twoim lewym ramieniu miniaturowy leczwciazgrozny smok pochyla glowe i rozklada lekko skrzydla, przyjmujac bojowa postawe." - PA 2015
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Dorgann »

Jest potrzebna gruntowna reforma expa, bo to co jest teraz, to wszystko dla wszystkich, a jak najmniej dla starych. Mozna patrzec, a nawet trzeba na mlodych, ale miec na uwadze jakas hierarchizacje expa, bez tego nie bedzie realnego przyrostu. Ktos slusznie zauwazyl, solo mozna expic do pewnego momentu, potem laczenie sie w druzyny mialoby sens i zastosowanie, ale taki system musi byc zaaprobowany przez gore, a arka przechodzila juz przez niejedna reforme expa i ci co pamietaja, pamietaja ze moglo byc zawsze gorzej (niegdysiejsze nieznaki w pare godzin). Nie jest jednak lepiej, gdy exp lezy wszedzie, wystarczy wejsc solo ze specem i spada jak gruszki z drzew. Nie po to mamy n expowisk zeby siedziec na jednym do bolu, a tlumaczenia ze mozna sie przeniesc gdzie indziej i dalej expic, jest nietrafiony. To ma pochodzic odgornie, a nie byc pozostawione graczom, wtedy nie dojdzie do przypadku osoby majacej nawet wielce z goblinow, a nie majacej elementarnej wiedzy o swiecie.

Kara za zgon jest dla mnie nietrafiona, nie jest elastyczna w stosunku do osiagnietego poziomu, generalnie zostala wypaczona do tego stopnia, ze podwaza jej jakikolwiek sens. Warto byloby pomyslec nad czyms alternatywnym, co mogloby dzialac zamiast nieodrabialnego doswiadczenia, ktore przestaje byc doswiadczeniem, drugi raz tak samo nabyte po zgonie:P

Jesli expienie powyzej wielce tyle trwa, mozna sie zastanowic nad definitywnym, czesciowym lub czasowym brakiem utraty doswiadczenia po zgonie. Zadnych finansowych zabiegow, czarow czy diety cud z ziol, proste odczekanie czasowe, wyrazajace sie w zagojeniu ran, podczas ktorych postac traci czesciowo swoja mobilnosc w walce. Daje to pauze w dalszej bojowej rozgrywce, wrogowi dostarcza satysfakcji z oslabienia przeciwnika lub frakcji ktora reprezentuje, choc nie tej perfidnej wynikajacej z tego, ze wyrwalo sie jej kawal zycia ;)

Obecny stan nie zadawala nikogo, jest nawet zaprzeczeniem tego, co zwykle uosabiala arka, w tej chwili jest cukierkowym bytem, z expem i specem wszedzie, pojsciem na latwizne, przy czym niewykorzystaniem pelnego potencjalu jej expowisk. Ale to wymaga juz gruntownej reformy.

Pamietacie skrzykiwanie sie na expa? Nie bylo nic lepszego! Ilosc zawartych znajomosci, smiechu i zabawy ciezka do oszacowania :)
Rafhard
Posty: 74
Rejestracja: 07 wrz 2016 00:58

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Rafhard »

Faktycznie z tego, co piszecie to dysproporcja w przypadku śmierci na różnych poziomach jest szokująca. Moja postać udając się w zaświaty na poziomie kogoś kto widział kawał świata potrzebowała około 6 godzin ciągłych treningów na najlepszych expowiskach w tamtym okresie żeby odrobić stratę. Nie wyobrażam sobie jakbym do tego podszedł, gdybym miał osiągnięty poziom legendy i za tą samą śmierć miał stracić rok gry :roll: Chyba lepiej byłoby mi stworzyć w tym czasie 10 różnych postaci i każdą z nich na poziomie wielce doswiadczonego, bo miałbym znaczną przewagę grając nimi ze znajomymi nad pojedynczą osobą owianą legendą.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Haern »

Proste rozwiązanie - nie exp powyżej bardzo doświadczonego / zwiedził cały świat.
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Balkrag »

No slyszeliscie rozwiazanie problemu. Haer blysnal az mi kapcie spadly z wrazenia.

Nie expcie :) nie bedzie problemu.
Boisz sie przepasci nie chodz po gorach
Boisz sie o pad lacza siedz na safelocku.




A najlepiej wogole sie nie loguj, wszystkie problemy twoje rozwiaza sie same:D.

A nie zadek zawracasz jakimis tam zmianami by gra grywalna byla.

GL & HF

Nie ma z kim i o czym gadac.
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Dorgann »

Problem z expem jest taki, ze nie ma on konca ;). Jest tez fundamentalna zasada tej gry, a Ty Haernie mowisz mi nie exp :). Jak sie osiagnie zwiedzil, to sila rzeczy idzie sie dalej, a nie mysli - przestane expic, to nie bedzie tak bolalo jak padne. I co teraz? Ekonomii nie ma, gospodarki tez nie, nie zajme sie zbieraniem ziol i ogladaniem lokacji, ale bede expil dalej, bo to exp ten mud napedza. To jest glowne kolo zamachowe jego postepu. Dlaczego mielibysmy na tym poprzestac?
Bianik
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2014 16:44

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Bianik »

Ustawić max lvl na poziomie połowy zwiedził i otworzyć gildie.

Problem braku końca expa rozwiązany, a i na MUDzie coś by się zaczeło dziać :)
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 43
Rejestracja: 28 maja 2014 18:47

Re: wymuszenie aktywnosci expiarzy

Post autor: Usul »

Zaczelo by sie dziac tyle, ze ludzie z neutralnych stowarzyszen by wymarli po zablokowaniu ekspa. Nie wszyscy graja w te gre dla PK. Exp jest wazny, nie tylko ze wzgledu na rozwoj postaci, ale tez dlatego, ze czesto powstaje wokol niego otoczka fabularna. Tlo do RPG. Tak jak w moim przypadku zabijanie dh'oine, dla krasnoludow walka z zielonymi itp.
ODPOWIEDZ