Rozwój Arkadii

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Slewhut
Posty: 50
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Slewhut » 24 lut 2018 17:15

Nie wiem czy to sarkazm czy jak. Ale w takim wypadku co jest najfajniejsze w Arkadii?

No i może dałoby się zrobić opisy walki mniej jak w grze, a bardziej jak w książce. Jak dla mnie walka mogłaby być z mniejszą ilością wymienionych ciosów, za to bardziej opisanych. I tak jak już wcześniej mówiłem może opisy ran. Może zrobić cały system ran i późniejszego leczenia. Tzn. już teraz są rany cięte, kłute i obuchowe. delikatne rany leczyłyby się same tak jak teraz. Im poważniejsze tym dłużej by to trwało. Lekarz, medyk, magia, zioła by to przyspieszały. Ale złamaną kość należałoby unieruchomić. I tak przez jakiś czas. W zamian widzialbym walki bardziej epickie. Moglyby być bardziej rozwleczone w ciekawe opisy. Może gracz moglby dokonywać więcej akcji podczas walki. Ale walka to tylko jeden przykład podnoszenia realizmu.

Inna sprawa, która jest bardzo ciekawa to już istniejące w Arkadii otwieranie i zamykanie torby/plecaka. Jest to już duzy przejaw realizmu. Bo w sumie po co to jest? Z jednej strony tylko "meczy" gracza, z drugiej dodaje wlasnie realizmu. Chodzi mi wlasnie o takie smaki dodające wrazenia jakby to była ksiazka. Daje to poczucie ze można w Arkadii "wszystko".

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 223
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Airhil » 24 lut 2018 17:59

Jeśli właśnie zabijanie mobków jet dla Ciebie najlepszą częścią gdy, to powinieneś chyba zagrać w coś innego :lol:
Dla mnie najlepszy jest klimat (chociaż wielu narzeka), udawanie, odgrywanie, intrygi i spotykanie innych postaci - no, przynajmniej dla mnie. Ale na pewno nie monotonne zabijanie.

Dobrze, oczywiście, co tylko zechcesz. Tylko kto ma wymyślić te wszystkie opisy? Opracować mechanikę walki?

I te otwierane/zamykane plecaki - podejrzewam, że większość osób ma albo alias na "wez X z torby" albo po prostu trzyma je otwarte.
Miau.

Awatar użytkownika
Raenn
Posty: 97
Rejestracja: 01 sty 2016 16:27
Lokalizacja: Kraków/Toruń

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Raenn » 24 lut 2018 19:14

Arkadia to MUD. Niesie do ze sobą sporo ograniczeń spowodowanych tym, że wszystko trzeba zakodować. Jeśli ograniczenia NPC/monotonia ciosów/brak customowalności wszystkiego jest dla Ciebie problem... radzę pomyśleć o grze w papierowe RPG/jakieś pisane na forum, jakkolwiek gry tego typu się nazywały. Alternatywnie możesz z pomocą triggerów/przekształcania tekstu zmienić wszystkie opisy od swojej strony, jak już z resztą ktoś to robił.

Pragnę jednak zwrócić uwagę, że niektórzy wspominane przez Ciebie rzeczy erpegują. Rany, ból, różne pamiątki po walkach, blizny, mniejsze lub większe wybrakowania. Jak znajdziesz kogoś z odrobinką wyobraźni, to nawet zabijanie głupiego mobka może być bardzo klimatyczne i w pewien sposób odegrane. Przyjacielski sparring może się skończyć pełnym wyrzutu - PRAWIE OBCIĄŁEŚ MI UCHO! :twisted:

EXP też może być przyjemny, jeśli ktoś zabawi nas rozmową/zaangażuje się w odgrywanie walki/cierpimy na nadmiar podzielnej uwagi, którą podczas oglądania filmu czy czegoś takiego chcemy czymś zająć.

Z marzeń ściętej głowy:
Mi grałoby się chyba troszkę lepiej, gdybyśmy mieli warhammerowy system punktów przeznaczenia, krytyków i obłędu. Oczywiście, trzeba by też zbalansować poziomy, a jak ktoś BAAAAARDZO lubi jeden sposób odgrywania, mógłby zawsze mieć dwunastu identycznych braci. Każda historia ma swój początek i koniec, a nieśmiertelność naszych bohaterów (tudzież duże konsekwencje ich śmierci/zejścia na złą drogę) sprawia, że opowieści o ich żywotach są jednak... pełne pustych kart. Niby mogę mieć secondy, nie potrzebuję nawet ich expić żeby się świetnie bawić, niby założenia mojego firsta wciąż mnie bawią, a tysiąc pomysłów na całkiem inne opowieści mogę zrealizować w innych grach. No, ale wiecie. Tak sobie marzę. :mrgreen:

Slewhut
Posty: 50
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Slewhut » 25 lut 2018 11:33

Mozemy to znalezc w typowych systemach RPG jak Warhammer czy D&D, lecz zalozeniem Arkadii jest realistycznosc swiata.
Cytat z Arkadia.republika.pl

Myślę że jeszcze wiele drobnych zmian zwiększających realizm można wprowadzić.

Po liście zmian na Arkadii widzę, że żadnej rewolucji już nie będzie. Trochę szkoda bo sam silnik gry i zasady w końcu staną się leciwe. Powstają nowe rozwiązania w MMORPGach. Fajnie takowe byłoby wprowadzać właśnie na tak niszowym i hobbystycznym projekcie jak Arkadia gdzie myślę że społeczność jest zywa i aktywna, gdzie jest kontakt pomiędzy twórcami, a graczami.


Taki jeszcze pomysł a propo realizmu w grach. Nie jest to wyssane z palca, gdzieś taki mechanizm juz mają.

Postacie graczy nie znikają nigdy po wylogowaniu. Przechodzą w tryb Npc. Takie rozwiązanie wprowadza ciekawe implikacje. Gra jest mocniej zapelniona bohaterami stworzonymi przez graczy. Walka pomiędzy graczami, handel, rzemiosło, prowadzenie sklepu czy manufaktury zaczyna nabierać nowego znaczenia. Oczywiście powstają nowe problemy, ale wszystko jest do ogarnięcia.

Awatar użytkownika
Kerhenia
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2015 21:58

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Kerhenia » 25 lut 2018 13:35

I rozumiem, że zachowują się jak normalne postaci? Mają takie same odruchy, reagują tak samo i ogólnie rpguja?

Wybaczcie dawkę sarkazmu, to już było silniejsze ode mnie.
||010010|001 1010 00 0 101 01 11|011|000 011 1110 0111|011 01001 01 000 10 1011|000111000 011 00 01 1|
|1100 01 10 00 11|111 000 0101 100 1100 0101|1100 10 1110 011|11 10 00 0|010010||

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 223
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Airhil » 25 lut 2018 14:49

O Borze Zielony, już widzę, jak Ulav, Viveck czy nawet jakikolwiek kupiec sobie spaceruje bez płaszcza po Novigradzie bez obstawy jako drewniany NPC.
I tych kilkadziesiąt: "A pouczysz, mistrzu?" i szturchanie, na które moja postać odpowiada "X spoglada na ciebie ze zdziwieniem", "X mowi do ciebie: Ale o co chodzi?", "X mowi do ciebie: W zyciu nie slyszalem o czyms takim".
Miau.

Awatar użytkownika
Lus
Posty: 30
Rejestracja: 17 wrz 2017 20:34
Lokalizacja: Varahia

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Lus » 25 lut 2018 15:58

A ja wtrącę, że akurat po przejściu na Arkadię byłam baaaaaardzo zdziwiona, że nie ma systemu blizn, ran i opatrunków.

Biorąc pod uwagę, że są tatuaże, czy malunki na ciele, to odnoszę wrażenie, że dołożenie do tego blizn właśnie nie byłoby jakieś hipertrudne od strony kodowej. W końcu to tylko kolejne oznaczenie na ciele, pojawiające się bez woli gracza. A jakie, cholera, klimatyczne! Blizny, pojawiające się na ciele, o różnym stopniu natężenia (delikatna blizna, wyraźna blizna, szpecąca szrama, rozległa szpecąca szrama), na tej części ciała, która została nadstawiona pod ostatecznego hita. Więc jeśli ktoś zezgonił od ciosu w łeb, to na tymże łbie blizna powinna zostać. I uzdrowiciel, który za brzęczącą sakiewkę bliznę usuwa tym, którzy uważają ją za zbyt brzydką. Sączące się rany i opatrunki, to już inna sprawa i ten mud chyba nie jest gotowy na tego typu rewolucje. :?

Natomiast wizja tego, jak gracze zamieniają się w NPCe-zombie uczyniła mi dzień. :D
Poza tym, opisy walki, choćby nie wiem jak ciekawe, za setnym razem przestają być interesujące. Slewhut, naprawdę myślisz, że po 10 godzinach expienia, czytałbyś je z nieustającym zapałem? Że zmieniłoby to w jakikolwiek sposób twoje odczucia? Nie sądzę.

Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 166
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Rotkiv » 25 lut 2018 16:49

Blizny już są i niech pozostaną rzeczą zarezerwowaną tylko dla wojowników von Raugenów, co ma sens.
Co za dużo to niezdrowo. Wszyscy by biegali z kilkoma bliznami, wyglądając jak krewni Frankensteina.
Po co na siłę wydłużać długie opisy wyglądu postaci? Już tytulatura zaczyna być rozszerzana do przesady.
Uzdrowiciele oferujący operacje plastyczne? Mało realistyczne.

Re dol:
No to jacyś uzdrowiciele czy czarodziejki pokroju Yennefer?

Jakoś nierealistyczne mi się wydaje, że jakiś najemnik, rycerz, zwykły parob, szuka czarodziejów, żeby mu usunęli bliznę. A takie rozwiązanie stałoby się bardzo często stosowne w przypadku wprowadzenia blizn po "zgonach".
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018 17:05 przez Rotkiv, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lus
Posty: 30
Rejestracja: 17 wrz 2017 20:34
Lokalizacja: Varahia

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Lus » 25 lut 2018 16:54

Usuwanie blizn nierealistyczną operacją plastyczną? W grze opartej na świecie, gdzie rozległe uszkodzenia twarzy przykrywane są magiczną iluzją zdrowej buźki? Gdzie czarodziejki eliminują zajęcze wargi i garby? No cóż, chyba się nie zgodzę. :D

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 223
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Rozwój Arkadii

Post autor: Airhil » 25 lut 2018 18:26

O, a to by był nowy i całkiem skuteczny sposób pozbywania się pieniędzy! :lol:
Miau.

ODPOWIEDZ