Spec dla kupca

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Blain
Posty: 15
Rejestracja: 03 lip 2013 23:41

Spec dla kupca

Post autor: Blain »

Wpadł mi dziś do głowy pomysł (już zgłoszony jakby ktoś pytał) na dodanie umiejętności specjalnej w zawodzie kupca tak jak posiadają takie umiejętności pozostałe zawody. Ciekawi mnie wasza opinia (nie tylko kupców) więc czujcie się zaproszenie do dyskusji.

Nazwa umiejętności: Perswazja

Trening: Tak jak spece pozostałych zawodów u trenera ale z zwiększona cena

Opis: Umiejętność umożliwiałaby losowo uzyskiwać wyższe ceny podczas kupowania/sprzedawania towarów. W zależności od poziomu posiadanej przez postać umiejętności spec losował by się częściej i z większa silą, czyli losował by się z szerszego zakresu wartości.

Przykład: Mam umiejętność specjalna wytrenowana na 50 procent. Wycena towaru w sklepie działa zawsze normalnie ale podczas sprzedaży wylosował się spec i dostajemy komunikat: Dzięki Twojej sile perswazji udaje Ci się sprzedać mały długi miecz nieco drożnej! Otrzymujesz 124 miedziaki. - czyli na końcu standardowy komunikat ile dostaliśmy za sprzedaż. Tak samo z kupnem Komunikat: Dzięki Twojej sile perswazji udaje Ci się kopic mały długi miecz nieco taniej! Płacisz staremu dużemu mężczyźnie 124 miedziaki.

Balans: Na 100 procentowym wytrenowaniu spec losować się powinien moim zdaniem raz na 20 transakcji miej więcej z mocą losowana z zakresu 0.1-10 procent. Dla 10 procentowego wytrenowania raz na 200 transakcji z mocą od 0.1-1 procent

A teraz proszę o naukę pokutę i rozgrzeszenie :lol:
Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: Spec dla kupca

Post autor: Sadriviel »

No... No w sumie... Wiesz co? Ja to nawet kupuję! ;)

Pytanie - czy to jest do zrobienia kodowo.
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.
Aphazel
Posty: 148
Rejestracja: 13 maja 2009 09:44

Re: Spec dla kupca

Post autor: Aphazel »

A czemu miałoby nie być do zrobienia kodowo? Pytaj raczej, jaki wysiłek jest potrzebny do zakodowania i czy nie jest zbyt duży w stosunku do korzyści z zakodowania. :)

Ogólnie ciekawy pomysł, żeby coś urozmaicić, ale w formie, w jakiej został przedstawiony nie ma wg mnie racji bytu. A to dlatego, że jedynie kumuluje się z 'targowaniem się', które kupcy i tak już mają wyższe od reszty, zatem jedynym efektem jest jeszcze więcej kasy. Nie, żebym żałował kupcom, ale podobny efekt można osiągnąć podbijając im wyżej samo 'targowanie się'.

A co powiecie na coś takiego:
1. Komendy kup/sprzedaj działają jak do tej pory z uwzględnieniem 'targowania się'
2. Nowa komenda 'targuj sie o <co>' (w skrócie, trzeba jeszcze w składnię wcisnąć kupno i sprzedaż).
3. W tej nowej komendzie dochodzi nutka hazardu w oparciu o wysokość 'targowania się'+random. Jeśli się uda, wynik targowania będzie na korzyść gracza (lepszy niż dla kup/sprzedaj), jeśli się nie uda - gorszy niż dla kup/sprzedaj).
4. Komenda 'targuj sie' kosztuje manę i jest rozłożona w czasie na kilka rund okraszonych odpowiednimi emotami.
5. TERAZ dla kupca dochodzi 'perswazja', która zwiększa szansę pozytywnego wyniku targu i ew. zwiększa ilość monet przy rezultacie na korzyść gracza.

Przykłady:
<Postac> zaczyna targować się z <NPC> o zakup <przedmiotu>.
taraz roznie
<Postac> zręcznymi argumentami i <niewielkim/pewnym/sporym> doswiadczeniem w sztuce targu obniza cene <przedmiotu>.
<Postac> probuje ustalic cene na swoja korzysc, lecz <NPC> przekonuje ja zrecznym wybiegiem na swoja korzysc.
wszedl spec kupca
<Postac> gladka mowa i zelazna retoryka przekonuje <NPC> by ten obnizyl cene.
koniec 2 alternatywy
<NPC> klnac na czym swiat stoi sprzedaje <postaci> <co> za <ile>.
<Postac> niechetnie wrecza <NPCowi> uzgodniona sume i odbiera <co>.

Proszę się nie sugerować jakością przykładów - pisane na szybko.
PS. nie byłem kupcem, nie wiem, czy już nie mają u siebie podobnych 'zabawek' z targowaniem.
ODPOWIEDZ