Stowarzyszenia nie gildie.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Huggo »

1.STPOMOC:

Stowarzyszenie rozdzial "stpomoc"
=================================

Przynaleznosc do stowarzyszenia zobowiazuje do
tego by postepowac zgodnie z regulaminem ktorym
stowarzyszenie sie kieruje. Jezeli stowarzyszony
uchybi temu obowiazkowi przywodca podjac moze
decyzje o jego wydaleniu ze stowarzyszenia.
Stowarzyszeni ktorym zostanie nadane odpowiednie
uprawnienia moga korzystac ze skarbca, magazynu,
czy tez rekrutowac nowych czlonkow. Przez wzglad
na twe czlonkostwo doskonale znane Ci jest co
ponizej przedstawiono:

stwstep - opis stowarzyszenia
stzasady - regulamin stowarzyszenia
stdzieje - historia stowarzyszenia
stlista - spis czlonkow
stwiesci - ostatnie wiesci
stkomendy - powiazane komendy


2.STWSTEP:

Stowarzyszenie rozdzial "stwstep"
=================================
Pusta stronica.

3.STZASADY:

Stowarzyszenie rozdzial "stzasady"
==================================
Pusta stronica.

4.STDZIEJE:

Stowarzyszenie rozdzial "stdzieje"
==================================
Pusta stronica.

5.STLISTA:

Stowarzyszenie rozdzial "stlista"
=================================

Przywodca stowarzyszenia:

- Brak. ("[imie i pochodzenie].")

Doradcy:

- Brak. ("[imie i pochodzenie].")

Zgodnie z tradycjami stowarzyszenia czlonkowie
podzieleni sa na cztery grupy ktore wyrozniaja
ich oddanie, umiejetnosci i zaslugi.

Najwyzszy stopien:

- Brak. ("[imie i pochodzenie],[zawod],[rasa].")

Wysoki stopien:

- Brak. ("[imie i pochodzenie],[zawod],[rasa].")

Sredni stopien:

- Brak. ("[imie i pochodzenie],[zawod],[rasa].")

Niski stopien:

- Brak. ("[imie i pochodzenie],[zawod],[rasa].")

6.STWIESCI:

Stowarzyszenie rozdzial "stwiesci"
==================================

Ostatnie wiesci ktore do Ciebie doszly mowily ze:

Nie dzieje sie nic istotnego.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Huggo »

Komendy zarezerwowane dla przywodcy:
====================================

stwyrzuc - Pozbawnie czlonkostwa w stowarzyszeniu.

stpowolaj - Powolanie czlonka na stanowisko doradcy.

stodwolaj - Odwolanie czlonka ze stanowiska doradcy.

Komendy zarezerwowane dla przywodcy i doradcow:
===============================================

stprzyjmij - przyjecie nowego czlonka stowarzyszenia.

stdegraduj [kogo?] - przeniesienie czlonka stowarzyszenia
do grupy nizszej rangi.

stawansuj [kogo?] - przeniesienie czlonka stowarzyszenia
do grupy wyzszej rangi.

stedytuj [co?] - komenda pozwala na edytowanie tresci
dzialow pomocy dotyczacych stowarzyszenia
takich jak: wstep, zasady, dzieje, wiesci.

stskarbiec [stan] - komenda pozwala w kazdym z bankow na
sprawdzenie aktualnego stanu skarbca
stowarzyszenia.

stskarbiec [wplaty] - lista ostatnich wplat do skarbca.

stskarbiec [wydatki] - lista wydatkow ktorymi obciazone jest
stowarzyszenie.

stmagazyn [oplac] - jezeli stowarzyszenie nie posiada
aktualnie zadnego magazynu i pozwala
na to stan skarbca, to komenda uzyta
w odpowiednim do tego miejscu umozliwi
w nim zorganizowanie nowego magazyn
dla stowarzyszenia.

stmagazyn [porzuc] - po uzyciu komendy w miejscu w ktorym
miesci sie aktualny magazyn, przepadnie
on wraz z calym dobytkiem.

stmagazyn [powieksz] - komenda pozwala zwiekszyc powierzchnie
magazynu wraz z kosztami jego utrzymania.

stmagazyn [koszta] - komenda uzyta w odpowiednim do tego
miejscu informuje nas o kosztach ktore
stowarzyszenie bedzie musialo poniesc
przechowujac w nim swoj dobytek.

stmagazyn [lista] - lista osob uprawnionych do przegladania
oraz pobierania sprzetu z magazynu.

stmagazyn [dodaj] [kogo?] - dodanie czlonka do listy uprawnionych.

stmagazyn [usun] [kogo?] - usuniecie czlonka z listy uprawnionych.

Komendy dostepne dla wszystkich:
================================

stmagazyn [przejrzyj] [co?] - Jezeli jest sie do tego uprawnionym
komenda pozwala na przegladanie
zawartosci magazynu.

stmagazyn [pobierz] [co?] - Jezeli jest sie do tego uprawnionym
komenda pozwala na pobieranie
przedmiotow z magazynu.

stmagazyn [zostaw] [co?] - zostawienie przedmiotu w magazynie.

stskarbiec [wplac] [ilosc monet?] - komenda pozwala w kazdym z
bankow wplacic monety do
skarbca stowarzyszenia.

stporzuc [swoje stowarzyszenie] - porzucenie stowarzyszenia.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Huggo »

OGOLNIE:

Wprowadzenie "stowarzyszen" bez siedziby, ma dac mozliwosc dowolnego
zrzeszania sie postacia, w dowolna forme stowarzyszen, ze wsparciem
kodowym. Charakter takich stowarzyszen moga tlumaczyc przyklady ich
wykorzystania celem stworzenia: rodziny, grupy najemnikow, bandy
zbojeckiej, odzialu nilfgardzkiej piechoty, bractwa gladiatorskiego,
spolki kupieckiej, klubu novigradzkich mysliwych. Rozwiazanie docelowo
moglo by sie stac standardem i zastepujac wewnatrz gildii funkcje:
Krasnoludzkich Klanow, Bractw Gladiatorskich, Spolek Handlowych,
Zalog Pirackich, Oddzialow Hufca, itd, itp, dajac standardowy
system obslugi dla wszystkich takich podgrup. A jezeli zaistnialo
by to juz w takim formacie, moglo by sie przyczynic do znacznego
przyspieszenia rozwoju muda, jako ze wszelkie rozwiniecia tego
systemu byly by jednoczesnie wprowadzane dla calej arkadii.

OPIS DZIALOW POMOCY:

1 - Brak.
2 - Wstep ma zawierac krotkie informacje
na temat stowarzyszenia. Zarys ogolnej
misji stowarzyszenia w kilku zdaniach.
Edytowany jak zwykly list.
(ilosc wierszy: ~10)

3 - Zasady dzial zawierac ma regulamin
stowarzyszenia. Edytowane jak zwykly
list.(ilosc wierszy: maksymalna dla listu.)

4 - Dzieje ma to byc kronika stowarzyszenia
opisujaca przygody stowarzyszenia. Edytowane
jak zwykly list.
(ilosc wierszy: maksymalna dla listu.)

5 - Podzial na cztery grupy rosnacej rangi, ma
umozliwic jak najszersze zastosowanie, szczegoly
tego za co odpowiedzialna jest dana ranga maja
wyjasniac spisane zasady. Ma byc to tez przyszla
furtka do rozwoju projektu, ktora mozna by wykorzystac
do zmiany wygladu przedmiotow stowarzyszeniowych,
czy tez przy o wiele ciekawszych zmianach inspirowanych
starym systemem... Jednak przedewszystkim ma to dac
mozliwosc organizowania sie wedle potrzeb. Gdzie np:

w kupieckim stowarzyszeniu - stopien moze okreslac
wartosc dla interesu gildii, wiec straznicy beda
nizej w hierarchi, jednak wciaz wyzej od tragarzy.

w zbrojnym stowarzyszeniu - stopien moze okreslac
funkcje militarna. Od rekruta przez szeregowego
do sierzanta.

w zbojeckim stowarzyszeniu - stopien moze okreslac
zaufanie ze strony herszta bandy.

w stowarzyszeniu typu rodzina - stopniem moze byc
stopien pokrewienstwa.

a w stowarzyszeniu kurtyzan - stopniem moze byc stopien
wprawy w zawodzie ?

Lepszego nazewnictwa pozwalajacego na jak najszersze
wykorzystanie nie udalo sie znalesc. Napewno da to
spore pole do popisu dla osob z inwencja.

6 - Wiesci, maja spelniac role tablicy, bedac nosnikiem
krotkich ogloszen wewnatrz stowarzyszenia np. na
temat terminu wypraw, narad, itd.
(ilosc wierszy: 5-10)

OPIS SKARBCA:

Skarbiec jest przypisany do stowarzyszenia. Ze skarbca nie
mozna pobierac srodkow poprzez ich wyplaty. Do skarbca mozna
wplacic srodki poprzez uzycie komendy "stwplac" w jakimkolwiek
z bankow, moze to zrobic kazdy ze stowarzyszonych. Wplaty
przyjmowane sa jedynie w zlotych monetach. Dodatkowo
przywodca i doradcy maja dostep do komend takich jak:

stskarbiec [stan] - komenda pokazuje dokladny stan funduszy
zgromadzonych w skarbcu przez stowarzyszenie na chwile obecna.

Stan skarbca: 7851 zlotych monet.

stskarbiec [wplaty] - komenda pokazuje liste ostatnich "???" wplat
do skarbca w formacie, [data], [imie], [ilosc].

+--------+-------+-------------------+
| 2 X 15 | Huggo | 150 zlotych monet |
+--------+-------+-------------------+

stskarbiec [wydatki] - komenda pokazuje liste wydatkow.

Koszta utrzymania stowarzyszenia:
=================================
Magazyn: 55 zlotych monet / dobe.

Oplaty za udogodnienia ktore wykupilo stowarzyszenie pobierane sa
automatycznie kazdej doby, tak dlugo jak pozwola na to srodki.
Jezeli srodki na to dluzej nie pozwalaja, efekt jest taki sam
jak w przypadku porzucenia udogodnienia. np. "stmagazyn porzuc".

* Skarbiec ma byc drzwiami do przyszlego rozwoju projektu
o mozliwosc oplacania innych udogodnien, jak i pozyskiwania
srodkow poprzez wykonywanie odpowiednich misji.

** Skarbce zostaja standardowa czescia bankow, i sa do nich dodane
poprzez globalna zmiane.

OPIS MAGAZYNU:

Magazyny zostana globalna zmiana dodane do wozowni. Ktore jak np.
ta w Nuln perfekcyjnie do tego pasuja klimatem. Nie maja byc to
skrzynie tylko magazynierzy, co dziala w niektorych gildiach.
Wozownie beda podstawowym miejscem w ktorym stowarzyszenie bedzie
moglo wykupic magazyn. Jako ze stowarzyszenia beda mogly istniec
takze w gildiach, moze byc to droga do ogolnego standardu, gdzie
utrzymanie magazynu wewnatrz gildii moglo by byc znacznie tansze,
czy tez magazyny mogly by byc wieksze w zaleznosci od jej charakteru.
Kazde stowarzyszenie moze posiadac maksymalnie jeden magazyn w tym
samym czasie. Gdy w skarbcu zabraknie funduszy stowarzyszenie traci
magazyn wraz z dobytkiem.

Rozmiary magazynow:

1 | 4 x worek | 10 zlotych / doba
2 | 8 x worek | 20 zlotych / doba
3 | 12 x worek | 30 zlotych / doba
...

Magazyny nie moga byc zbyt male, maja sluzyc stowarzyszeniu do
wspoldzielenia uzbrojenia, badz towarow na handel. Nie moga byc
tez zbyt drogie bo straca funkcjonalnosc.

* Kwota dziesieciu zlotych na dobe za podstawowa opcje nadaje
sie idealnie do wykorzysztania w przyszlosci, pozostawiajac
baza dla rozszerzen ktore mogly by wykorzystac wplyw
pozytywnych/negatywnych relacji stowarzyszenia na danym
terytorium, na koszta takich udogodnien.
np. koszt -30%/-20%/-10%/0/+10%/+20%/+30%.

* Rzeczy do magazyny moze wkladac kazdy stowarzyszony.
* Pobieranie naleznosci z gory za dobe jest najlepszym kompromisem.

KONIEC:

Myslalem ze to na moje sily ale czas w polowie zaczal mnie gonic na
tyle ze chyba troche sie pogubilem. Werbat popraw bledy.

A bo bym zapomnial: Możliwość zakładania stowarzyszeń miała by być
podpięta pod pochodzeniówki. Przedmiotem jeżeli taki musi być niech
sobie będzie poplamiony stary pergamin.

Ogolnie to myślałem o tym od dawna, za spisanie się nigdy nie wziełem.
Gdyby cos takiego istniało lata temu dodając do tego dzisiejszy system
zawodów, pewnie przygody stowarzyszenia niziołkow z fandall nie wygladały by jak wygladaly, a jak to wyglądało domyślić się może każdy kto próbował kiedykolwiek przeforsować pomysł własnego stowarzyszenia, kilka miesiecywymyslania projektu, kilka miesiecy umierania z nudow w oczekiwaniu na reakcje, i rozejscie sie w cztery strony swiata. Gdyby cos takiego istnialo wystarczylo by poprosic o dodanie kantoru i wozowni w fandall.

Pozdrawiam,
Huggo
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Tercoral »

Jutro napisze cos wiecej, ale ogolnie BYLO :) (Sam wymyslalem) Pomysl swietny o ile wprowadzic zdobywalne domki. Domki mogly by miec jakies wlasne questy itp zeby nmie bylo nudno.
Tęczowe serce... :oops:
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Zurwen »

Gracze mogą się zrzeszać bez żadnego mechanizmu, który miałby to im ułatwiać.

Tak jak pisał Rafgart, ogólnodostępnych depozytów nie będzie. Zastępczych pseudogildii też nie planujemy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Yves
Posty: 121
Rejestracja: 04 sty 2015 16:47
Lokalizacja: Przypupek, peryferie Zadupia

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Yves »

Biedny Huggo. A tak się naprodukował...
Po cóż Ci jad z ust sączyć? Czyż serce to nakazało?
Oczyść swe myśli dziecko, byś martwym za życia nie było.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Huggo »

Na całe szczęście podobnie zdanie mieliście kilka lat temu gdy proponowaliśmy ogólne udostępnienie pierwszej rangi zawodów masowych dla wszystkich, kosztem pozbycia się zawodów autojoinowych, więc nie wszystko stracone po prostu musicie jeszcze przez kilka lat do tego dojrzeć.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Rafgart »

Moge cie osobiscie zapewnic, ze wszystko stracone. Skoncz juz z tym.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Tercoral »

Oj tam oj tam pogadac przeciez mozemy. To se napisze jak ja to widze:

1/ Do stoworzenia stowarzyszenia potrzebne jest 7 nie stowarzyszonych od co najmniej pol roku z czysta kartoteka graczy (w tym jeden szef)
2/ Szef idzie do wiezy magow i sklada projekt w ktorym jest wymagane "6mb" tekstu odnosnie historii, zalozen, emotow, ksiazek do bibliotek, itemow itp. :P
HINT dla czarodziejow: Za akceptacje stowarzyszenia mozna wyrzydzic dodatkowe opisy nie zwiazane w ogole ze stowarzyszeniem.
3/ Projekt wstepnie zaakceptowany przez magow + poprawki.
4/ Kodowe wybieranie: sposobu sprawowania i obalania wladzy, (demokratycznie mimo, ze pozniej moze byc roznie)
5/ Ostatnie poprawki
6/ ???
7/ Nowe stowarzyszenie!

--------------------------------------------

Co stowarzyszenia moga robic?
Zdobywac domki, a w tych domkach: (Na przykladzie opuszczonego klasztoru przystrosowanego do pelnienia funkcji szpitala psychiatrycznego)
a) Powtarzalne questy na zrobywania punktow reputy w celu utrzymania domku.
b) Powtarzalne questy zwiazane z domkiem (Zamiast nudnego expa np. Nawiedzanie przez agresywne duchy jakiejs lokacji waznej dla domku/stowarzyszenia.(Np. Kradniecie reputy) [Nie to nie ma byc auto exp na terenie gildii])
c) Wybieranie "urzadzenia" lokacji. Tzn na tej lokacji moze byc kowal lub sklepik.
d) Wykupywanie obrony.
e) Zeby zdobyc domek zasiedlany przez inne stowarzyszenie trzeba wycinac/przekupywac obrone gildii regularnie w jakis odstepach czasu zeby pkt reputy im spadly.
f) Idlowanie pktow reputy do jakiegos poziomu. np tylko do +50, a pelne +100 trzeba zdobyc przez wykonywanie questow/

Jesli pkty reputy spadna do np -100 to stowarzyszenie traci domek z automatu i jest zasiedlany przez jakies silne NPC (Zamienia sie w expowisko?)
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Einholt
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 15:29

Re: Stowarzyszenia nie gildie.

Post autor: Einholt »

Dzien kiedy na Arkadii pojawia sie 'zdobywalne domki' bedzie moim ostatnim na tym mudzie, jak slowo daje.
ODPOWIEDZ