Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Tercoral »

Jestem ciekaw czy nasz mud mógłby się tego dorobić :)

Choćby podstawowe informacje o lokacji i stanach postaci typu:

Nazwa lokacji:
Nazwa terenu:
Teren:
Wyjścia:


Kondycja
Mana
Zmęczenie
Postęp
Zatrucia
Tęczowe serce... :oops:
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Zurwen »

Nie
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Tercoral »

A tak dopytam:

Wizogodziny czy polityka nie udostępniania graczom takich informacji?
(Co prawda, można sobie wpisać "stan" i wygagować)
Tęczowe serce... :oops:
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Zurwen »

Na moje, przedstawianie informacji w sposób stricte techniczny gryzie się z zamysłem Arkadii. Nie ode mnie to zależy, ale mogę ze sporym przekonaniem napisać, że nie nadejdą czasy, żeby graczowi wyświetliło się że ma 1723/2230 pkt życia.
A poza tym, te wszystkie informacje już teraz są wyświetlane, jak ktoś chce to może to w bardzo łatwy sposób oskryptować do surowych danych, chociaż bardzo spłyca to doświadczenie jakie można odzyskiwać z gry, przykładem jest cudne
"JEB*** ==> xxx 4/7"
vs
"Wykrzywiasz twarz w grymasie nienawiści i wykrzykując imie Malala..."
;)
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Thornag »

Raczej nie chodzi o 1234/3234HP a o to zeby w pakiecie lecialo 'W swietnej kondycji'
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Tercoral »

Nie piszę żeby wyświetlało 123123/4545432
Wystarczy 4/7

Ogólnie może to tylko moje zdanie, ale:
spece na 5 linijek opisu o kant dupy można rozbić. Przy 2 godzinie expa nie idzie tego czytać. Przykład ryboczłeki/fort w lyrii. Fort to czasem 7 linijek na zwykłe "rani cie"...

Ciosy kończące zgodzę się mogą być na te 5 linijek, żeby człowiekowi nie było smutno jak padnie..

Na expie chciałbym by była opcja: opcje skrócone opisy ciosów +

I wyskakuje coś co się łatwiej i szybciej daje się oskryptować.

Tak szczerze to nawet czasem nie wiadomo jaki cios się dostaje/wyprowadza, bo czy "rozlegle obrażenia" są mocniejsze od "wbijasz swój" czy też nie.

A te "Jeb ==>" zależy od piszącego. Ja akurat nie stosuje bluzgów w subach

Jak nowy człowiek przychodzi to ma pół arki ciosów do oskryptowania... Które może poznać tylko przez doświadczenie ich na własnej skórze.
Mowie tylko o opcji kiedy ciosy kolegów są wyłączone. Fajnie popatrzeć jak np: ZT specuje, ale po kilku expogodzinach się nudzi. Naprawdę :P

Na expie książki nie piszę. Chociaż na arenie chętnie wyłączę suby, żeby "poczuć klimat"


Dobra koniec płakania :P
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Miuosh »

To jest fakt, że po osiągnięciu pewnego poziomu zaawansowania, długie opisy zaczynają przeszkadzać. Po prostu nagle, zaczyna graczowi zależeć na tym, żeby w jak najkrótszym czasie odczytać jak najwięcej niezbędnych informacji i odpowiednio zareagować.
Najpierw pomaga zwykłe kolorowanie najważniejszych zwrotów, a później kiedy to już nie wystarcza zaczyna się subować i na końcu mamy właśnie owe magiczne JEB=>goblina [4/7] ;)
Jestem jednak przeciwny wprowadzania zmian globalnych w tym temacie, bo i tak nigdy wszystkim na raz się nie podpasuje. Każdy musi sobie sam wykminić takiego suba, żeby było mu dobrze! ;P
Ogre!
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Zurwen »

Myślę, że chodzi raczej o spłycanie rozgrywki niż o 'poziom zaawansowania' ;)
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Thornag »

@Zurwen, pewnie, aczkolwiek jak taki srednio zaawansowany gracz pojdzie np w mahakamie na skrzynki z 5 kolegami GP to nie zobacza nic, mimo ze opisy u Mahakamskich mobow nie sa jakies kilkulinijkowe.

Stad sie biora suby, tak samo jak emoty na 5linijek tak i ciosy na 3 sa po prostu za dlugie bo po pierwszym przeczytaniu nikt wiecej ich nie czyta.

A subuje i tak kazdy i kazdy lapie do status baru/status okna i spamuje arke tym kombo k wszystkich;stan i co tam jeszcze.
Moira
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2012 19:37

Re: Generic MUD Communication Protocol (GMCP), a Arkadia

Post autor: Moira »

Jako stary erpegowiec nie lubiacy expa:

jestem przeciw wszelkim opisom lokacjom typu "nazwa, teren wyjscia, poziom meczenia" chcesz to se przeczytaj, opis ma wprowadzac w klimat miejsca.

Nie wypowiadałam bym sie natomiast tak ostro o subach na ataki - ja lubie czytac, ale jak ide z czteroosobowa druzyna przeciwko podobnej druzynie npcow i obie strony maja czterolinijkowe opisy to ekran zapiernicza mi w takim tempie ze nawet jak na poczatku chcialam je czytac to po prostu nie nadazam ;)

Stad tez mimo ze na stan obecny subow nie mam przymierzam sie do zrobienia takowych i nie uwazam zeby to splycalo cokolwiek, skoro i tak nie jestem w stanie tych wypasnych opisow przeczytac ;)
ODPOWIEDZ