Madre i wazne propozycje i pomysly
Re: Co zrobic jesli ktos cie ciagle zabija ?
Wracam po dwoch latach i nie wiem czy na biezaco - ale w mojej opinii - kazdy zabity powinien miec mozliwosc zglosic to w urzedzie krolestwa, w ktorym zginal (za godziwa oplata oczywiscie) i wowczas jesli zabity spelnialby nastepujace warunki
-ginal sam (nie w druzynie)
-zabity byl przez osobe posiadajaca X razy wiecej doswiadczenia (x do ustalenia)
to przez np. miesiac (arkadyjski) zabojca bylby rozpoznawany przez straz danego krolestwa i atakowany z okrzykiem lapac morderce!
zabojca moglby tez przekupuic urzednikow w danym krolestwie by mu odpuscili wplacajac np x razy wiecej zlota do urzedniczej kasy
daloby to mozliwosc zabijania o ktora tu walcza, ale jednoczesnie nie bezmyslnego - w najgorszym razie konczyloby sie to zaplacenim haraczy w urzedzie
idac dalej zabicie mordercy przez straz anulowaloby wyrok.... a uprzednia ofiara dowiadywalaby sie o tym ku swej uciesze w tym samym urzedzie
prosty algorytm i chyba... sprawiedliwy...
i dla tych zabijajacych i dla tych niedoswiadczonych...
-ginal sam (nie w druzynie)
-zabity byl przez osobe posiadajaca X razy wiecej doswiadczenia (x do ustalenia)
to przez np. miesiac (arkadyjski) zabojca bylby rozpoznawany przez straz danego krolestwa i atakowany z okrzykiem lapac morderce!
zabojca moglby tez przekupuic urzednikow w danym krolestwie by mu odpuscili wplacajac np x razy wiecej zlota do urzedniczej kasy
daloby to mozliwosc zabijania o ktora tu walcza, ale jednoczesnie nie bezmyslnego - w najgorszym razie konczyloby sie to zaplacenim haraczy w urzedzie
idac dalej zabicie mordercy przez straz anulowaloby wyrok.... a uprzednia ofiara dowiadywalaby sie o tym ku swej uciesze w tym samym urzedzie
prosty algorytm i chyba... sprawiedliwy...
i dla tych zabijajacych i dla tych niedoswiadczonych...
Re: Nowe zawody niebojowe?
Dyskusja juz umarla ale ja spobie pozwole do niej wrocic- jako i ja wracam na arke po latach dwu prawie...
Mam pomysl na gildie zawodowa niewojenna
-z autojoinem
-i dla samotnikow
Czy jedyna droga do dojscia do poziomu zapewniajacego bezpieczenstwo jest ugrupowanie?
Uwazam, ze powinna byc gildia dla samotnikow, ktora oferowalaby im umiejetnosci obronne - tylko obronne. tj uniki, tarczownictwo, ukrywanie sie i parowanie
nie chce powielac pocztylionow - ale u sapkowskiego ci zlotoglowi o zelaznych dupach mieli szacunek w spoleczenstwie - kto by im konia odmowil....
a moze wlasnie pozwolic poczylionom szkolic sie w ww. umiejetnosciach? moze tez nie wszystkim ale takim, ktorzy by przeszli dodatkowy prog i staliby sie pocztylionami krolewskimi - taki autojoin moglby byc dosc wymagajacy - ale raczej wymagajacy cierpliwosci a nie umiejetnosci zwolania bandy zbrojnych, i niekoniecznie zlozony z zagadek logicznych, ktore jak wiadomo potrafia przeciakac (patrz: zadania), a raczej wymagajacy odwagi do zapuszczania sie w niebezpieczne strony i wyszukiwania ciekawych npcow...?
Mam pomysl na gildie zawodowa niewojenna
-z autojoinem
-i dla samotnikow
Czy jedyna droga do dojscia do poziomu zapewniajacego bezpieczenstwo jest ugrupowanie?
Uwazam, ze powinna byc gildia dla samotnikow, ktora oferowalaby im umiejetnosci obronne - tylko obronne. tj uniki, tarczownictwo, ukrywanie sie i parowanie
nie chce powielac pocztylionow - ale u sapkowskiego ci zlotoglowi o zelaznych dupach mieli szacunek w spoleczenstwie - kto by im konia odmowil....
a moze wlasnie pozwolic poczylionom szkolic sie w ww. umiejetnosciach? moze tez nie wszystkim ale takim, ktorzy by przeszli dodatkowy prog i staliby sie pocztylionami krolewskimi - taki autojoin moglby byc dosc wymagajacy - ale raczej wymagajacy cierpliwosci a nie umiejetnosci zwolania bandy zbrojnych, i niekoniecznie zlozony z zagadek logicznych, ktore jak wiadomo potrafia przeciakac (patrz: zadania), a raczej wymagajacy odwagi do zapuszczania sie w niebezpieczne strony i wyszukiwania ciekawych npcow...?
Madre i wazne propozycje i pomysly
Tradycyjny temat dla niepoprawnych marzycieli.
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
W temacie dla niepoprawnych marzycieli...
Mam taki pomysł, aby wprowadzić bonusa za różnorodność expa. Obecnie jest tak, że poziom o nazwie 'Zwiedzil caly swiat' można zrobić siedząc na jednym expowisku w pobliżu swojej gildii. Jednak sama nazwa tego poziomu mówi o czymś zupełnie innym.
Dla przykładu.. Jeśli np halfling wybierze się na koniec świata na kamienne trolle, których nigdy nawet nie widział, to powinien mieć za nie znacznie więcej doświadczenia, niż gdyby zabijał tysięcznego orka w Krainie Zgromadzenia.
W moim mniemaniu takie rozwiązanie sprawi, ze odżyją nieuczęszczane expowiska oraz staną się bardziej opłacalne wyprawy w niebezpieczne miejsca - np w okolice siedziby wrogiej gildii.
Są emocje - jest rozrywka
Od strony kodowej pewnie nie jest to proste do zrobienia, ponieważ przy każdej postaci trzeba by pamiętać co gdzie kiedy bila. Ale z drugiej strony, klub obieżyświatów działa w podobny sposób, więc się da.
Oczywiście jest tu wiele rzeczy do doprecyzowania, na przykład co w przypadku zgona oraz co jaki czas te statystyki powinny zanikać. Ale... Ja tylko rysuje ogólny zarys pomysłu. Radość z tworzenia reguł rządzących światem pozostawiam czarodziejom.
V
Mam taki pomysł, aby wprowadzić bonusa za różnorodność expa. Obecnie jest tak, że poziom o nazwie 'Zwiedzil caly swiat' można zrobić siedząc na jednym expowisku w pobliżu swojej gildii. Jednak sama nazwa tego poziomu mówi o czymś zupełnie innym.
Dla przykładu.. Jeśli np halfling wybierze się na koniec świata na kamienne trolle, których nigdy nawet nie widział, to powinien mieć za nie znacznie więcej doświadczenia, niż gdyby zabijał tysięcznego orka w Krainie Zgromadzenia.
W moim mniemaniu takie rozwiązanie sprawi, ze odżyją nieuczęszczane expowiska oraz staną się bardziej opłacalne wyprawy w niebezpieczne miejsca - np w okolice siedziby wrogiej gildii.
Są emocje - jest rozrywka
Od strony kodowej pewnie nie jest to proste do zrobienia, ponieważ przy każdej postaci trzeba by pamiętać co gdzie kiedy bila. Ale z drugiej strony, klub obieżyświatów działa w podobny sposób, więc się da.
Oczywiście jest tu wiele rzeczy do doprecyzowania, na przykład co w przypadku zgona oraz co jaki czas te statystyki powinny zanikać. Ale... Ja tylko rysuje ogólny zarys pomysłu. Radość z tworzenia reguł rządzących światem pozostawiam czarodziejom.
V
-> Drakwald Forum <-
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
Z braku zupelnie nowych rzeczy tylko marzenia zostały
A ja chcialbym zeby tworzone byly nowe rzeczy zamiast naprawiane stare
A ja chcialbym zeby tworzone byly nowe rzeczy zamiast naprawiane stare
"Nie ma nic pewniejszego w świecie od błyszczącego złota i zdrady elfów."
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
Na wszystko przyjdzie pora. Na razie zbyt dużo rzeczy jest do poprawienia by myśleć w ogóle o czymś nowym.
Vaxon Gernstein
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
Ja mam taki trochę bardziej realny pomysł. Czasami zdarza się, że padnie nam łącze, a postać pozostaje wtedy w grze. Temat był już poruszany na forum kilkakrotnie i wizowie tłumaczyli dlaczego tak się dzieje.
Proponuję więc wprowadzić blokadę przed atakiem ze strony innych graczy jeśli postać jest nieaktywna od minimum 5 minut. Nie umożliwi to celowego wykorzystywania tej mechaniki do unikania zgonów z ręki innych graczy bo 5 minut to dość długo, ale pozwoli zapobiec chociaż ich części w sytuacjach, w których normalnie gracz mógłby uciec.
Nie wiem jak ciężkie jest to do zakodowania, ale chętnie bym poznał opinię wizów.
Proponuję więc wprowadzić blokadę przed atakiem ze strony innych graczy jeśli postać jest nieaktywna od minimum 5 minut. Nie umożliwi to celowego wykorzystywania tej mechaniki do unikania zgonów z ręki innych graczy bo 5 minut to dość długo, ale pozwoli zapobiec chociaż ich części w sytuacjach, w których normalnie gracz mógłby uciec.
Nie wiem jak ciężkie jest to do zakodowania, ale chętnie bym poznał opinię wizów.
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
A ja mam trochę inny pomysł...
Od pewnego czasu siedzi to nade mną i biję się z sobą gdzie i czy w ogóle to umieszczać przed oczami świadków...
Ale - dzięki naszemu nowemu koledze powstał temat adekwatny, więc umieszczam.
Znamy prawdopodobnie wszyscy powszechny problem wymuszania komendy 'przedstaw sie' - wiadomo, że wypowiedzenie imienia poprzez powiedz - choćby najprawdziwszą prawdą było - nie zadziała. Znamy pewnie też powód tej całej akcji - dzięki temu możemy: zapamiętać potencjalnego wroga, ewentualnie wpisać go poprzez malutki zbiorek triggerów i list do bazy danych, która nam delikwenta zapisze i sprawi, że można go z łatwością podbindować/rozpoznać czy zrobić z tym imieniem coś innego - zgodnego z powszechnie istniejącym zboczeniem wymuszania tej komendy.
Wiem również - z własnego doświadczenia - ile zabawy zabiera to, gdy osoba którą pierwszy raz w życiu widzisz wymawia twoje imię... (cudowna baza TF'a). Prawdopodobnie zaraz mnie wszyscy zjedzą za poruszenie tego tematu, ale...:
Proponuję, by wprowadzić dwie nowe umiejętności, znane i lubiane przez wszystkich sympatyków młotka, czyli: aktorstwo i charakteryzacja.
Fakt, że druga umiejętność - przynajmniej na początku raczej byłaby martwą umiejętnością (tak jak to jest z alchemią do tej pory...), jednak pierwsza - wydaje mi się - w prosty sposób mogłaby konkretnie zamieszać w naszym świecie - a dzięki temu - ułatwić grę wielu osobom - przede wszystkim początkującym.
Aktorstwo z założenia: Powinno umożliwić bez żadnych skrupułów podać fałszywe imię oraz (to już raczej dalsza kwestia) okresowo dać możliwość zmiany części shorta odpowiedzialnej za cechy charakteru (porywczy, nerwowy, spokojny etc etc).
Wiadomo, że trzeba byłoby wtedy zmodyfikować trochę wzór przedstawienia się, np. (dla udanego oszustwa lub prawdziwej odpowiedzi): Dziwny pokrecony czlowiek z duma w glosie przedstawia sie jako Szturmix, (przy fiasko): Dziwny pokrecony czlowiek, z pewna obawa w glosie przedstawia sie jako Szturmix. - to takie propozycje wymyślone na poczekaniu.
Charakteryzacja z założenia: Powinna umożliwić czasową zmianę cechy wyglądu zewnętrznego - części shorta odpowiedzialnej za wygląd (bezzębny, jasnowłosy etc etc)
Jakkolwiek zmiany shorta są mocno - na dzień dzisiejszy - nierealne, to jednak możliwość posiadania szansy na podanie fałszywego imienia wydaje mi się realna i nawet prosta kodowo. Mamy w końcu generator imion, który można byłoby pod tą umiejętność podpiąć oraz proste procenty na sukces/fiasko zależne od wysokości wytrenowania posiadanej umiejętności.
Sądzę, że taka możliwość dała by szanse na zachowanie odrobiny prywatności przede wszystkim młodym graczom.
Uznałem, że najlepszym miejscem na trenowanie takich umiejętności byłby teatr, który też gdzieś po moich zakurzonych szufladach leży sobie nieskończony. Mam tam rozpoczęte również opisy rzeczy, które mogłyby być potrzebne do zmiany wyglądu - wszelkie barwniki, masy do modelowania etc etc.
Pomysł jednak leży już trochę przykurzony.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany, to chętnie i z dziką przyjemnością go odkurzę i zacznę dalszą pracę.
Jeśli jednak sprawa jest tak nudna/nieważna, że nikt nie podejmie się jej pociągnąć sądzę, że sam teatr - jako lokacja mógłby być ciekawy, dając np. możliwość wystawiania własnych sztuk takim grupom jak choćby truwerzy. Z połączeniem z nowo powstałym Hagge i tamtejszymi maskami powinno takie miejsce dać mnóstwo możliwości, a tym samym oryginalny i niecodzienny sposób na zarobienie jakiejś tam kupki monet. Sądzę, że sam teatr nie powinien być problemem, skoro mamy npcowe teatry w namiotach.
edit: Może np. tutaj odwaga mogłaby mieć swoje znaczenie - ale nie do końca wiem w jaki sposób - bo to nadal miałoby zastosowanie tylko na wyższych poziomach......
Ot - taka drobna kwestia.
Od pewnego czasu siedzi to nade mną i biję się z sobą gdzie i czy w ogóle to umieszczać przed oczami świadków...
Ale - dzięki naszemu nowemu koledze powstał temat adekwatny, więc umieszczam.
Znamy prawdopodobnie wszyscy powszechny problem wymuszania komendy 'przedstaw sie' - wiadomo, że wypowiedzenie imienia poprzez powiedz - choćby najprawdziwszą prawdą było - nie zadziała. Znamy pewnie też powód tej całej akcji - dzięki temu możemy: zapamiętać potencjalnego wroga, ewentualnie wpisać go poprzez malutki zbiorek triggerów i list do bazy danych, która nam delikwenta zapisze i sprawi, że można go z łatwością podbindować/rozpoznać czy zrobić z tym imieniem coś innego - zgodnego z powszechnie istniejącym zboczeniem wymuszania tej komendy.
Wiem również - z własnego doświadczenia - ile zabawy zabiera to, gdy osoba którą pierwszy raz w życiu widzisz wymawia twoje imię... (cudowna baza TF'a). Prawdopodobnie zaraz mnie wszyscy zjedzą za poruszenie tego tematu, ale...:
Proponuję, by wprowadzić dwie nowe umiejętności, znane i lubiane przez wszystkich sympatyków młotka, czyli: aktorstwo i charakteryzacja.
Fakt, że druga umiejętność - przynajmniej na początku raczej byłaby martwą umiejętnością (tak jak to jest z alchemią do tej pory...), jednak pierwsza - wydaje mi się - w prosty sposób mogłaby konkretnie zamieszać w naszym świecie - a dzięki temu - ułatwić grę wielu osobom - przede wszystkim początkującym.
Aktorstwo z założenia: Powinno umożliwić bez żadnych skrupułów podać fałszywe imię oraz (to już raczej dalsza kwestia) okresowo dać możliwość zmiany części shorta odpowiedzialnej za cechy charakteru (porywczy, nerwowy, spokojny etc etc).
Wiadomo, że trzeba byłoby wtedy zmodyfikować trochę wzór przedstawienia się, np. (dla udanego oszustwa lub prawdziwej odpowiedzi): Dziwny pokrecony czlowiek z duma w glosie przedstawia sie jako Szturmix, (przy fiasko): Dziwny pokrecony czlowiek, z pewna obawa w glosie przedstawia sie jako Szturmix. - to takie propozycje wymyślone na poczekaniu.
Charakteryzacja z założenia: Powinna umożliwić czasową zmianę cechy wyglądu zewnętrznego - części shorta odpowiedzialnej za wygląd (bezzębny, jasnowłosy etc etc)
Jakkolwiek zmiany shorta są mocno - na dzień dzisiejszy - nierealne, to jednak możliwość posiadania szansy na podanie fałszywego imienia wydaje mi się realna i nawet prosta kodowo. Mamy w końcu generator imion, który można byłoby pod tą umiejętność podpiąć oraz proste procenty na sukces/fiasko zależne od wysokości wytrenowania posiadanej umiejętności.
Sądzę, że taka możliwość dała by szanse na zachowanie odrobiny prywatności przede wszystkim młodym graczom.
Uznałem, że najlepszym miejscem na trenowanie takich umiejętności byłby teatr, który też gdzieś po moich zakurzonych szufladach leży sobie nieskończony. Mam tam rozpoczęte również opisy rzeczy, które mogłyby być potrzebne do zmiany wyglądu - wszelkie barwniki, masy do modelowania etc etc.
Pomysł jednak leży już trochę przykurzony.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany, to chętnie i z dziką przyjemnością go odkurzę i zacznę dalszą pracę.
Jeśli jednak sprawa jest tak nudna/nieważna, że nikt nie podejmie się jej pociągnąć sądzę, że sam teatr - jako lokacja mógłby być ciekawy, dając np. możliwość wystawiania własnych sztuk takim grupom jak choćby truwerzy. Z połączeniem z nowo powstałym Hagge i tamtejszymi maskami powinno takie miejsce dać mnóstwo możliwości, a tym samym oryginalny i niecodzienny sposób na zarobienie jakiejś tam kupki monet. Sądzę, że sam teatr nie powinien być problemem, skoro mamy npcowe teatry w namiotach.
edit: Może np. tutaj odwaga mogłaby mieć swoje znaczenie - ale nie do końca wiem w jaki sposób - bo to nadal miałoby zastosowanie tylko na wyższych poziomach......
Ot - taka drobna kwestia.
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
Jest masa sprzetow magicznych o roznym dzialaniu i chwala za to.
Ale napisze jeszcze raz ze brakuje magika podnoszacego tropienie.
Na gp poziom jest ten smiesznie niski, wiorka tez nigdy nie zobaczy na 100% pewnie jakiej rasy sa slady.
Ale napisze jeszcze raz ze brakuje magika podnoszacego tropienie.
Na gp poziom jest ten smiesznie niski, wiorka tez nigdy nie zobaczy na 100% pewnie jakiej rasy sa slady.
Re: Madre i wazne propozycje i pomysly
tipi wez zawod mysliwego