Cechy - nowe podejscie

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Cechy - nowe podejscie

Post autor: Vicorin »

No w skrócie żeby zbytnio się nie rozpisywać:

Na arce mamy następujące cechy:
siła zręczność wytrzymałość intelekt mądrość i odwagę

Po mojej proponowanej zmianie mielibyśmy: (wersja light bo to wymaga jedynie zmiany nazw ostatnich cech, oraz podpięcia ich i zmienienia progów dla poszczególnych ras)
siłę zręczność wytrzymałość percepcje intelekt charyzmę
(wersja hard - bo to już ostre grzebanie)
Krzepa (silą + wytrzymka)
Zręczność (wiadomo, gibanie się)
Percepcja (zauważanie rożnych dziwnych rzeczy jak pułapki czy ślady, ukrywanie się)
intelekt (zielarstwo, zagadki, niedoszłe kowalstwo czy inne zawody niebojowe, może: karność tzn odpowiadanie na rozkazy)
charyzma (dowodzenie, kupiectwo)

Co by zaowocowało chyba fajniejsza rozpiska postaci i niekoniecznie w trybie wwwnnn

+ ograniczenie umow
zamiast kilku rodzajów broni, można by było trenować bon lekka lub bron ciężka (uwaga! to możne być głupie)
ujednolicenie: skradania się i ukrywania
ujednolicenie: walki w szyku zasłaniania, blokowania

Ogólnie też zwiększenie roli cech zamiast umów.


Co sadzicie oprócz tego ze wizowie nie maja czasu tego zakodować i tez byście się napili, a autor tematu jest głupi.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Werbat »

Oprócz tego? Nic ;-)

Za dużo mieszasz różnych podręczników chyba :P
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie »

Zagmatwane i za malo opisane jak na taki pomysl.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Ethel
Posty: 224
Rejestracja: 14 lut 2009 09:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Ethel »

Vicorin pisze:(...)
Co by zaowocowało chyba fajniejsza rozpiska postaci i niekoniecznie w trybie wwwnnn
chyba nie.
Vicorin pisze: + ograniczenie umow
zamiast kilku rodzajów broni, można by było trenować bon lekka lub bron ciężka (uwaga! to możne być głupie)
sam podsumowales. ;)
"-Jeśli chcecie ją skrzywdzić - rzekł - najpierw będziecie musieli zabić mnie.
Jego słowa wyraźnie ucieszyły pana Vandemara.
- W porządku - rzekł. - Dzięki.
- Ciebie też skrzywdzimy."
Ramla
Posty: 32
Rejestracja: 26 sty 2010 00:54

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Ramla »

Vicorin nie przejmuj sie ale niestety nie widze w tym wiekszego sensu. No i duzo pracy dla wizostwa.
Edgihi
Posty: 3
Rejestracja: 08 sty 2010 10:07

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Edgihi »

Dobrym pomyslem jest rodzielenie puli expa przypadajacego na mentale/cechy bojowe. Zroznicuje to postaci, bo jeden sobie ustawi WWWNNN a drugi WNNSSS, a dla obydwu takich przykladowych graczy ilosc expa przypadajacego na cechy bojowe bedzie taka sama. Kolejnym plusem takiej zmiany jest to, ze to naprawde odrobina roboty dla czarodziejow.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Amavandrel »

A następnie wprowadźmy zróżnicowanie przydzielanego expa w zależności od zabijanych mobów, wykorzystywanych ciosów, ich ilości, siły i broni jaką walczymy (chcesz trenować siłe - walcz maczugą, zręczność - sztyletem, wytrzymkę - pełna płyta). Mentale niech zależą od oceniania, zbierania zioł i erprega. Potem wprowadźmy tryb erpegowania, żeby wiedzieć, kiedy system ma naliczać expa do mentali (który będzie oczywiście zależny od ilości i sposobu użytych emocji). I wtedy już każdy będzie mógł odgrywać kogo chce i będzie dostawał za to expa.

Aaa! I jeszcze niech trenerzy mogą podnosić cechy za kasę, ale nie za dużo, żeby nie dyskryminować młodych graczy, wprowadźmy punkty przeznaczenia (do wydawania również na cechy), na koniec wielki balans!
Awatar użytkownika
Taja
Posty: 96
Rejestracja: 13 lut 2009 00:04

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Taja »

A pozniej przyjda swistaki i zawina to wszystko w sreberka.
Eksp? Po co nam eksp! Przeciez mozemy erpegowac ;)
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: Cechy - nowe podejscie

Post autor: Vicorin »

na koniec wielki balans!
hehe masz racje, żeby wprowadzić mój pomysł w sumie to chyba by było 5 min zmienić nazwy cech, ale później ... przestawić wszystkie moby (2 tygodnie zamkniętej arki) później tak żeby było mniej więcej ok to z pól roku balansu :P No i zawodowcy by musieli specjalnie zgonić bo z niska charyzma zasłony by nie wchodziły.

To robota albo dla olewającego licealisty albo studenta nauk humanistycznych. :D A takiego wiza to chyba nie mamy :P
ODPOWIEDZ